Ajatteluapua, kiitos, todella väsyneelle työelämän uhrille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naatti

Vieras
Hei!

Kirjoitan tänne saadakseni mahdollisesti jotain uutta ajatusta tähän lamaannukseen. Olen palannut hoitovapaalta työelämään puoli vuotta sitten. Teen työkseni budjetointia ja kirjanpitoa. Excel-taulukot vain viuhuvat päivän mittaan edessäni. Aina on jokin ero tai ongelma selvitettävänä. Saan toimistotyöntekijäksi hyvää palkkaa. MUTTA! Koen työni aivan liian vaativaksi. Toki pärjään siinä, mutta hintana on jatkuva väsymys ja kaikki vapaa-aika menee voimaantumiseen. Työelämäni tuntuu niin pahalta, että joudun syömään unilääkkeitä nukahtamiseen.

Olen lähettänyt yli 20 työhakemusta. En ole päässyt kuin kahteen haastatteluun. Molempiin paikkoihin valittiin ko. paikassa aiemmin työskennellyt määräaikainen henkilö. Sijoituin hyväksi kakkoseksi kuulemma. Työtodistukseni ovat hyvät ja hakemukset myös. Mutta joka paikkaan on yli 100-200 hakijaa.

Olen miettinyt myös opiskelua. Mutta entäs jos en pääse edes oppilaitokseen sisään?

En saa uutta työtä, en välttämättä opiskelupaikkaa. Olen ihan ansassa tässä loukossa. Onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin etsiä isointa rekkaa? Työ vie muun elämän ihan kokonaan. Nykyisessä työpaikassa ei kuulemma ole mahdollisuutta vaihtaa muuhun työhön. Minut halutaan säilyttää tuossa nykyisessä paikassa, koska paikka on vaativa eikä siihen kukaan muu työpaikallani halua tulla.

Nämä on just sellaisia tilanteita, joissa pitää vaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Mun mielestä työ ei saa olla koko elämä, vaan itestä ja omasta jaksamisesta pitää pitää huolta.

Sinuna minä hakisin lääkäriltä sairaslomaa uupumuksen vuoksi ja miettisen hetken ihan vaan rauhassa elämää uusiksi. Samalla saisivat tuolla työpaikalla huomata, että sinä oikeasti olet väsynyt. Ehkä sitten harkitsisivat uudestaan sun panoksen siirtämistä johonkin toiseen tehtävään.

Olen itsekin miettinyt sairaslomaa. Sitten ajattelin, että saisin tehdä valtavan työkasan töihin palattua... Onko muita jotka kokevat työelämän vievän kaikki mehut?

Olen ollut aikoinani helpommassakin työssä eli tiedän, että työelämä voi tuntua ihan ok:lta.

Yhteistyössä