Ajattelin tänä vuonna antaa kaikille lahjaksi jotain itse tehtyä. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tyttöjen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tyttöjen äiti"

Vieras
Voisin kutoa lapsille villasukkia, ommella aikuisille kauppakasseja ja vaikka leipoa jotain herkkuja... Ettei koko jouluvalmistelu olisi yhtä shoppailua. Toki edelleen jotain aion ostaa kaupastakin. :)

Aiotteko te antaa joululahjaksi jotain itsetehtyä? Mitä? :)

jep, mulla on jo laatikko pullollaan villasukkia ja lapasia ja lisää tulee niin kauan kun joudun tässä sohvalla kärvistelemään ennenkuin vauva syntyy! kaikille tuskin ehdin omatekoista lahjaa tekemään, mutta nettikaupat on apuna myös ettei tarvi ravata juurikaan kaupoissa sitten pikkuvauvan kans. tilasin esim ekokosmetiikkaa, käsityötarvikkeita ja omalle kuopukselle huovutettuja hedelmiä kotileikkiin ;)

Jotain pitäisi keksiä, mutta tuntuu että kaikki ideat on jo käytetty (mm. mehiläisvahakynttilät, saippuat, kirjaillut tyynyliinat, kangasväreillä painetut ostoskassit, kuusenkoriste)

[QUOTE="vieras";24908967]Jotain pitäisi keksiä, mutta tuntuu että kaikki ideat on jo käytetty (mm. mehiläisvahakynttilät, saippuat, kirjaillut tyynyliinat, kangasväreillä painetut ostoskassit, kuusenkoriste)[/QUOTE]

Entäs vaikka itse tehty omenahillo? Itse tehdyt karkit/keksit tms?

[QUOTE="Tyttöjen äiti";24908992]Entäs vaikka itse tehty omenahillo? Itse tehdyt karkit/keksit tms?[/QUOTE]

Omenat on syöty jo aikaa sitten, ja jouluisia suklaapikkuleipiä tein joku vuosi sitten :D

Mutta nuo huovutetut hedelmät kuulostaa kivalta, osaiskohan niitä tehdä :)

Juu, tuo on teemamme. Paperimassa-kehykset on nyt uusin keksintö, tai siis lapset tykkää niitä tehdä. Jyväpusseja, torkkupeittoja, herkkuja, piirustuksia (taiteilijan vikaa löytyy), valokuvakalenteria jne...

Suppilovahveroita kuivattuna ja hillona. Kuivakakkuja. Jouluisia jäädykkeitä. Varmaan joitakin gluteenittomia pikkuleipiä keliakia-perheisiin, että lapset saavat jotain heille sopivaa namia muiden syödessä pipareita. Ja sitten on yrteistä ja kukkien terälehdistä tehtyjä kylpysuola-purkkeja.

[QUOTE="Tyttöjen äiti";24908896]Voisin kutoa lapsille villasukkia, ommella aikuisille kauppakasseja ja vaikka leipoa jotain herkkuja... Ettei koko jouluvalmistelu olisi yhtä shoppailua. Toki edelleen jotain aion ostaa kaupastakin. :)

Aiotteko te antaa joululahjaksi jotain itsetehtyä? Mitä? :)[/QUOTE]

Kerrothan myös lahjan saajille ajoissa ideasi niin hekin ehtivät virkata sulle ja sun lapsilles pannulaput vasta lahjaksi. :D

Helpompi parempi...? Itse arvostan lahjassa ajatusta ja vaivannäköä, en arvoa tai "hienoutta"...

Niin minäkin arvostan ajatusta ja vaivannäköä. Ostan ajatuksella lahjat kaikille niille, joille ostan. Minulla on muutenkin vapaa-aika kortilla (en esim. ehdi liikkumaan, näkemään ystäviä tarpeeksi), niin en todellakaan käytä sitä vähäistä vapaa-aikaa sellaisen tekemiseen, mistä en ole kiinnostunut. :)

• Tykkää
Reactions: HuutoYössä
Nyt mua alkoi oikein V*tuttamaan tuo nimimerkin vrs kommentti. Voi v*ttu! Ihan kuin tässä pitäisi työn, perheen, opintojen, kotitöiden, harrastusten ja läheisten näkemisen lisäksi alkaa repimään ressiä vielä jostain helevetin itsetehdyistä jouluväkerryksistä?! Ihan oikeasti, tehköön se kenellä on kiinnostusta ja aikaa! Kiitollinen olen ihan jokaikisestä itse tehdystä lahjasta -toivottavasti niitä saan, arvostan nimittäin käsitöitä todella korkealle, mutta minun raukkaparat läheiseni joutuvat tänäkin jouluna tyytymään kaupasta ostettuihin lahjoihin. :'( Toivottavasti eivät välejä sentään poikki pistä.

Viimeksi muokattu:
Teen aina itse osan lahjoista. Villasukkatehdas pyörii jo täysillä. Nukketeatteri valmistunee jouluksi tytöille ja keppihevosia on toivottu kummilapsille lahjoiksi. Meillä on viisi vuotta vanhat itsetehdyt hepat leikeissä vieläkin täysin ehjinä ja hyväkuntoisina.

Hieno ajatus.
Itse joudun menemään tänä vuonna aikataulullisista syistä kaupan tarjonnalla.

Omille lapsille, lapsenlapsille ja muille kanssani joulua viettäville pyrin ostamaan mahdollisimman vähän. Jos yhtään mitään. Sisarusten lasten, sisarusten, ystävien, ystävien lasten, kummilasten yms kanssa saa sitten revitellä sen mitä lompakko kestää. :)

Joka ideoita kaipasi.. kaupasta saa sellaista smc argentina lankaa, josta tulee tosi kiva kaulahuivi!! Kerä maksaa n.6e ja siitä tulee yksi huivi. Ja värejä on paaaljon!

Yhteistyössä