Ajatteletteko että kaikki ulkomaalaiset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhPöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöhPöh

Vieras
Ovat pakolaisia ja ilman työtä tai koulutusta? näin muuten ei ole miksi kaikki pitää lintata yhteen soppaan aina? eihän suomalaisetkaan ajattele että suomalaiset on samanlaisia juoppoja niin kun jotkut, onko niin vaikea suvaita että hekin ovat viisaita!!

Kyllä mä ajattelen! Kaikki tuntemani pakolaiset ovat elättejä ja yhteiskunnan loisia vaikken sitä heille päinnaamaa sanokkaan :) En silti ole ehdoton asian suhteen jotta jos muutamakin pakolais ystäväni menisi töihin voisin muuttaa mielipidettäni mutta niin kauan kun yksikään tuntemani 14 pakolaisesta ei ole töissä en muuta mielipidettäni. huom alle 18v eivät ole tuossa laskussa sitten mukana. Tosin ei heistäkään kukaan ole ikinä ollut edes kesätöissä.

En ajattele. En tunne ainuttakaan Suomessa asuvaa työtöntä ulkomaalaistaustaista henkilöä. Tuttavapiirini on erittäin kansainvälinen ja yleensä koulutustaso on korkea.

En tietenkään. Minulla on paljon fiksuja korkeasti koulutettuja ulkomaalaisia työtovereita. Ainoa mitä kritisoin, ovat nämä työtävieroksuvat elintasopakolaiset, jotka eivät edes halua sopeutua yhteiskuntaamme, vaan pitävät kovaa mekkalaa vain omista etuoikeuksistaan. Ovat unontaneet, että myös velvollisuuksia pitäisi yhtesikunnassa olla, varsinkin kun heille syydetään mielettömiä summia rahaa täysin vastikkeetta.

En tietenkään. Minulla on paljon fiksuja korkeasti koulutettuja ulkomaalaisia työtovereita. Ainoa mitä kritisoin, ovat nämä työtävieroksuvat elintasopakolaiset, jotka eivät edes halua sopeutua yhteiskuntaamme, vaan pitävät kovaa mekkalaa vain omista etuoikeuksistaan. Ovat unontaneet, että myös velvollisuuksia pitäisi yhtesikunnassa olla, varsinkin kun heille syydetään mielettömiä summia rahaa täysin vastikkeetta.

Tunnen joitain ns. "elintasopakolaisia". Suomestakin lähtee ihmisiä muualle tienaamaan isompia rahoja pienemmällä veroprossalla jne. Kuiteskin, nämä tuntemani nk. "pakolaiset" ovat kaikki töissä. On siivoojaa, bussikuskia, raksamiestä yms. Ei mulla ole mitään sitä vastaan, että täällä tehdään töitä siinä missä muutkin. Elintasoaan saa työnteolla korottaa vapaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja pöhPöh;22699478:
Tarkoitan että onko suomalaisten vaikea suvaita se jos ulkomaalainen on viisas. vielä tuulikille että miten voit olla kaksinaamainen.

Täytyy sanoa, että mun on aina ollut vaikea suvaita tyhmyyttä, etenkään tahallista, laiskaa typeryyttä. Viisaus ja älykkyys ovat taas sellaisia ominaisuuksia, joita ihmisessä arvostan. Olen suomalainen, joten jos yleistyksiä yksittäistapauksien pohjalta tehdään, voi sanoa että suomalaiset suvaitsevat myös ulkomaalaisten viisautta ihan hyvin.

Yhteistyössä