Ajattelematon isovanhempi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä vuosittain on tapana käydä metsässä ennen joulua hakemassa joulukuusta. Tänä vuonna oli tarkoitus lähteä sinnen 17 päivä. Valitettavasti tällä viikolla jätkällä murtui jalka ja on kipsissä. Kipsi pysyy jalassa ainakin sen 6 viikkoa.
Mies soittii anopille ja sanoi, että hän ja nuorempi tulevat mukaan metsään, mutta jätkä jää mun kanssa kotiin. Ei toi jätkä itsekään halua lähteä metsään kun ei pysty liikkua siellä.
Tästä anoppi suuttui minulle. Hänen mielestä minä olen sanonut miehelle, että poika ei lähde metsään ja minä en halua että lapsi viettäisi aikaa isovanhempien kanssa.
Nyt anopilla se asenne, jos ei tulla kaikki niin sitten kukaan meistä ei tule sinne.

Miksette vain voi mennä kaikki ja sinä ja jätkä jäädä sisälle siks aikaa että kuusi on haettu?
Kyllä asioista saa elämää suurempia ongelmia näköjään jos haluaa..

Edellisen ehdotus oli musta ihan hyvä. Mummo harmistui ettei näekään lastenlasta ja jotenkin kuulostaa siltä, että teillä ei kauhean läheiset tai edes asialliset välit ole...

Ai jaa, että ette kävisi isovanhempien luona vaan olisitte kaikki siellä keskellä metsää viisi tuntia, mummo ja pappa myös. No sitten varmaan olisi inhottavaa jos kylmässä autossa pitäisi niin kauan istua. Jos olisi ollut joku lämmin paikka, niin olisitte voineet tehdä glögiretken ja syödä pipareita.

Heillä on joku sukulaisten metsä, jossa voidaan käydään hakemassa kuusen. Jos olisi joku pikku mökki, mutta kun keskellä metsä ei ole. Ajomatka sinne on 50 km.

[QUOTE="vieras";25106622]Kidutusta olisi laittaa kipsijalkainen lapsi istumaan autossa 4-5 tuntia. Eikö mies osannut kertoa asiaa anopille oikein?[/QUOTE]

Kyllä hän sanoi hänelle miksi jätkä ei tulisi mukaan, mutta jos jossakin välissä sanotaan "ei", "ei nyt", "valitettavasti ei käy", se on minun syytä.

[QUOTE="a.p";25106629]Heillä on joku sukulaisten metsä, jossa voidaan käydään hakemassa kuusen. Jos olisi joku pikku mökki, mutta kun keskellä metsä ei ole. Ajomatka sinne on 50 km.[/QUOTE]
Ok. No etkö voisi ehdottaa sitten anopille, että tulisivat vaikka teille sitten kuusenhaku matkaan päätteeks kahville morjestaan jätkää?

[QUOTE="vieras";25106644]Ok. No etkö voisi ehdottaa sitten anopille, että tulisivat vaikka teille sitten kuusenhaku matkaan päätteeks kahville morjestaan jätkää?[/QUOTE]

Mies ehdotti, mutta anoppi ei halua kuulla muita ehdotuksia...

Ostakaa muovikuusi, niin ei tarvitse mennä sinne tulevinakaan vuosina. Törkeää anopilta tuollainen kiristäminen. Miehesi tehtävä on laittaa rajat anopin käytökselle.

Mulla on alkanut mennä hermo tällaisiin ihmisiin, joiden ajatusmaailma on käsittämätön. Sanoisin kyllä niin suoraan kun asia vain voi olla, ihan sama seurauksista. Oman isäni vaimo on tällainen ¤%&(/ tapaus, ja ensi viikolla joutuu häntä näkemään. Viimeksi tällaisen näkemisen aikana jouduin menemään vessaan puhaltelemaan etten ravintolassa ala huutamaan. Nyt päätin että jos jotain tulee niin koko kylän kissat nousee pyödälle. En ala tällaisen ihmisen "hallittavana" elä sekunttiakaan.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Tää ei nyt varsinaisesti liity asiaan, mutta miksi ihmeessä kukaan jaksaa nähdä noin paljon vaivaa joulukuusen takia?? Siis onko toi teidän suvun jokin suurempikin traditio? Kun tuskin rahaa tuossa ainakaan säästyy, halvemmaksi ja helpommaksi tulisi hakea kuusi jostain ihan rahalla.

[QUOTE="vieras";25106767]Anoppi itse istukoon kipsi jalassa tuntitolkulla autossa ja kylässä. Toisen asemaan asettuminen ei näytä olevan anopin vahvoja puolia.[/QUOTE]

Iso peesaus tähän.

Miksi ihmeessä lapsen jolla on kipsi jalassa pitäisi lähteä mukaan hakemaan kuusta metsästä?? Varsinkin kun matkan tarkoitus on vain kuusen hakeminen ja rämpiminen metsässä.
Meillä ei lapsen tarvitsisi mennä mukaan edes vaikka matkaan sisältyisi se että lapsi istuisi yksikeen (vaikka minun kanssani) mummon luon odottamassa kun muut ovat metsässä. Mukaan pitäisi tulla vain jos perinteiseen kuusen haku reissuun kuuluisi perinteinen käynti mummon luona, seurustelua, ja vähintäänkin glögi/kahvi tarjoilu.

Onko anoppi aina ollut samanlainen. Ajatuksella, että sinä olet syypää kaikkeen kielteiseen ja siihen ettei asiat mene hänen mielensä mukaan, vai onko tässä tapahtunut muutos viime vuosina vasta.... -> vaihdevuodet...???

Yhteistyössä