ajatteleekohan se autokoulun opettaja et musta ei tuu ikinä mitään? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkeeta

Vieras
mulla on viides ajotunti nyt aamulla, ja vieläki auto sammuu välillä risteyksissä ja tosi usein ku lähen liikkeelle!!! ei siis vaan mee kaaliin miks.
mua niin hävettää, se opettaja varmasti ajattelee et voi hitto totaki idioottia....
sit ajan tosi hiljaa.

musta ei ikinä tuu kuskia :(

Hahhah :D
Mulla on ihan samat fiilikset ap:n kanssa, vaikka on jo 12 ajotuntia takana. Viime tunnilla kokeilin automaattivaihteista autoa, ja meinasin risteyksessä ajaa toisen auton perään, kun päästin jarrun vapaaksi (en tajunnut, että kun on automaattivaihteinen auto, niin se ajaa eteenpäin, kun päästää jarrun, vaikka ei oiskaan alamäki :D). Sitä edellisellä tunnilla olin ihan normiautolla, 2 kertaa auto sammui risteykseen ja kerran meinasin ajaa pyöräilijän päälle, onneks opettaja ehti jarruttaa. :/

Mä oon ollu ihan surkea oppilas autokoulussa ja mua niin hävetti mun toilailut. Toisella yrityksellä pääsin inssin läpi... Kummasti paremmin oppi kun pääsi kortin saamisen jälkeen ite harjoittelemaan ihan rennosti ilman, että joku koko ajan tarkkailee joka liikettä ja kommentoi.

heh.. mulla meni melkein tuntien loppuun asti, ennen kuin muistin vaihtaa risteyksessä ykköselle.. sammutin auton aika monta kertaa risteykseen (ts. joka kerta) ja hyvä kuski olen nykyään :D Kyllä se siitä :)

Mikä siinä mäkilähdössä on niin vaikeaa? Ykkönen silmään, jarru pohjaan, kytkin tuntumalle ja sitten jarru pois ja kytkintä pidetään siinä tuntumalla. Sit kaasua ja kytkin ylös kun auto on liikkeessä. Auto lähtee kytkimen kanssa liikkeelle. Tuo on mulle ainakin kaikkein helpoin juttu

Mäkilähössä mitään jarrua ku käkkäriä.. Käsijarrua siis. Helpompi mulle ainakin lähtee ku tietää että auto pysyy paikoillaan ja voi ite rauhassa antaa kaasun "ottaa kiinni" niin se lähtee eteenpäin eikä taaksepäin ku päästät käkkärin :) Eikä autokoulussa saa ennakoida liikkeellelähtöä kytkintuntumalla, tai meillä ei ainakaan saanu, ope huomautti siitä heti. Enkä ihmettele, ne kytkimethän ois tohjona alta aikayksikön jos jokanen niitä liu'uttais

Kyllä se mäkilähtö vaan on helpompi kytkimellä. Mihin se auto siitä lähtisi valumaan jos kytkin on tuntumalla? Jarrun kun päästää niin eteenpäin se auto lähtee. Autokoulu asiaan en osaa sanoa mitään, koska mua opetettiin noin siellä

Ei varmana lähde eteenpäin ellet osaa antaa kaasua tasan samaan aikaan kun päästät jarrun. Käkkärillä se auto on ns neutraalissa kun leikit kaasulla ja kytkimellä siinä samalla. Mun auto ainakin sammuu jos laitan kytkimen tuntumalle enkä anna kaasua sille.. Mut ihan miten vaan, jos sulla on ihmeauto ;) Ja senverta tosta harjottelusta, että edes yksityistiellä et saa ajaa ilman korttia, suljetulla alueella, esim porteilla suljetulla tai muuten selkeästi liikenteeltä sivussa olevalla parkkipaikalla tms saat ajaa kortittakin

Eiköhän jokainen joka sen koulun on käynyt ole kortinkin saanut :) Toisilla kestää oppia pidempään kuin toisilla mutta se ei missään nimessä tarkoita sitä että olisit huono kuski :)

olin varmaan 5 ekaa ajokertaa ihan vaan parkkipaikalla ajelemassa. lopulta kun lähes kaikki ajokerrat oli ajettu ja kyselin insiin menosta niin opettaja nauroi ja sanoi että "sulla ei ole vielä pitkään aikaa asiaa minnekkään..." emme kertaakaan ajelleet missään muualla kun koulu lähistöllä.tämän jälkeen soitin kouluun ja sanoin että haluan vaihtaa autokoulua. 2 viimestä ajokertaa ajoin koulun omistavan naisopettajan kanssa ja hän ihmetteli, että mikähän mun ajossa muka oli ollu vikana.inssiin mentiin vielä samalla viikolla ja läpi meni ekalla. 1. ajo-ope lähes 60v mies,jonka kanssa ei vaan kertakaikkiaan menny kemiat yhteen.

Sulla taitaa olla se ihme auto, ellei lähde liikkeelle jos kytkin on tuntumassa :) kyllä sen kuuluu lähteä, kerran ykkönen on päällä ja kytkintä nostat ylös. Sit kaasua kun auto lähtee liikkeelle

Ei varmana lähde eteenpäin ellet osaa antaa kaasua tasan samaan aikaan kun päästät jarrun. Käkkärillä se auto on ns neutraalissa kun leikit kaasulla ja kytkimellä siinä samalla. Mun auto ainakin sammuu jos laitan kytkimen tuntumalle enkä anna kaasua sille.. Mut ihan miten vaan, jos sulla on ihmeauto ;) Ja senverta tosta harjottelusta, että edes yksityistiellä et saa ajaa ilman korttia, suljetulla alueella, esim porteilla suljetulla tai muuten selkeästi liikenteeltä sivussa olevalla parkkipaikalla tms saat ajaa kortittakin

Kyllä muuten auto liikkuu eteenpäin ku nostaa kytkintä sillee et tuntee moottorin pikkasen jylisevän.. nimim. kokemusta löytyy