Niin eihän kaikilla ole elektroniikkaaAlkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 09:35 Williviini kirjoitti:Vissiin vähän turhaa yleisystä. :\|
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 14:41 vieras kirjoitti:kuitenkin useimmilla elintaso huippuluokkaa, kalliit koneet ja elektroniikkaa, asunnot sisustettu vimpan päälle, silti ei raaskita maksaa kuin minimiä lapsista??
helposti pistän. Pelkkä iltapäiväkerho maksaa kuussa 84 eur (3päivää).Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 14:02 Harmaa kirjoitti:No joo..itsehän he rahansa ovat tienanneet ja elatusmaksun lisäksi äidin tulisi pistää yhtä paljon rahaa lapsiinsa.Pistätkö sinä?
Jos se rahamäärä ei riitä niin silloin asia olisi tarkastettava..Mutta ei normaaliperheessäkään lasten tarvitse saada kaikkea haluamaansa eli ei eronneiden lastenkaan tule saada kaikkia juttuja...
ollaanpa katkeria, kuka tässä on lapsen ÄIDIN toimeentulosta puhunutkaan? AP:n aloitus koski LASTEN elareita, ei äidin taidat olla katkeraa sorttia oleva ihminen... voivoi, kyllä se on joskus pakko "säälittävästi kerjätä", kun elarit ei riitä... ne minimit :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 17:11 Vieras kirjoitti:Elatusmaksulla turvataan lapsen toimeentulo,EI lapsen äidin!!
Siitä vaan äitikin töihin ja tienaamaan itse...Joskus se elintaso tipahtaa rajusti eron myötä! :kieh:
Jos mies ei halua enempää maksaa niin voi voi..Voithan tietysti säälittävästi kerjätä lisämaksua perustellen jos tarvii esim.jotain ostaa?!Itsellä ei antais kyllä luonto periksi!
teillä varmaan ex maksaakin enemmän kuin minimin?? olettaisin, jos summa ok? minimi kun ei todellakaan kata yhtään mitään...Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 18:53 Pärjäävä yh kirjoitti:Voisi myös kysyä ajatteleeko ex-naiset vain itseään vaatiessaan enemmän kuin minimin?
Minulle on aivan sama mihin exäni rahansa pistää.Elarisumma ok ja pärjätään.En ole kade hänelle hänen rahoistaan.
Elatustukea vinkuessaan pitäisi lähihuoltajan, siis äidin, ottaa huomioon myös se tosiasia, että ei se etäisäkään voi ihan pienessä luukussa asua. Asunnon on oltava sen kokoinen, että ne etälapsetkin sinne sopii.Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 21:26 vieras kirjoitti:elatustuki on toki lapsia varten, mutta siinä kohtaa naisen pitää ihan oikeasti ajatella myös itseään (no, korjaan, lähivanhemman). niinkuin joku jo mainitsi, lasten kanssa ei voi ihan pienessä (=halvassa) asunnossa asua. ja vaikka vaate- vaippa- ym ym kulut jakais puoliksi, niin mun mielestä olisi reilua etän kuitata isompi osa noista kuluista ihan sen takia että lähi hoitaa kaikki arjen asiat. tämä on nyt tietty vähän kärjistettyä, mutta kyllä lähillä on oikeus vaatia kohtuullista elatustukea. kaupungin minimi on mielestäni lähinnä vitsi.
niin ja elatustuen tarkoitus ei tietenkään ole tehdä kiusaa etävanhemmalle ja mahd uudelle perheelle.
Elatustukea vinkuessaan pitäisi lähihuoltajan, siis äidin, ottaa huomioon myös se tosiasia, että ei se etäisäkään voi ihan pienessä luukussa asua. Asunnon on oltava sen kokoinen, että ne etälapsetkin sinne sopii.Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 21:26 vieras kirjoitti:elatustuki on toki lapsia varten, mutta siinä kohtaa naisen pitää ihan oikeasti ajatella myös itseään (no, korjaan, lähivanhemman). niinkuin joku jo mainitsi, lasten kanssa ei voi ihan pienessä (=halvassa) asunnossa asua. ja vaikka vaate- vaippa- ym ym kulut jakais puoliksi, niin mun mielestä olisi reilua etän kuitata isompi osa noista kuluista ihan sen takia että lähi hoitaa kaikki arjen asiat. tämä on nyt tietty vähän kärjistettyä, mutta kyllä lähillä on oikeus vaatia kohtuullista elatustukea. kaupungin minimi on mielestäni lähinnä vitsi.
niin ja elatustuen tarkoitus ei tietenkään ole tehdä kiusaa etävanhemmalle ja mahd uudelle perheelle.
Miehenhän EI tule maksaakkaan suurinta osaa elatuksesta..vaan puolet!!PUOLET KUULUU ÄIDILLLE VAIKKA ELATUSMAKSUJA SAAKIN...lisänähän on aina lapsilisät ja kyllä niilläkin pitäisi pystyä lastansa jotenkin pukemaan!!!Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2006 klo 00:10 hyvätuloiset kirjoitti:Erikoinen tuo lähtökohta, että naiset mankuvat rahaa ex-miehiltään. Itse olen saanut mieheni kanssa elareista taistella. Hänestä on ihan kohtuullista jättää maksamatta, kun rahat vähän tiukilla. Itselle ei tulisi mieleen yhtäkkiä lopettaa lasten ruokkimista ja keskittyä vaihtoehtoisesti uuden auton hankintaan.
On todella harvinaista, että mies maksaisi oikeasti suurimman osan lapsen elatuksesta. Ihmellistä on miten joku voi kohdella omia lapsiaan näin kylmällä tavalla mutta näitähän löytyy. En todellakaan itse saa mitään asumistukia tai muitakaan. Elatusvastuu on yksinkertaisesti siirtynyt minulle erottuamme. En oikein osannut pitää lasteni ja omaa puolta erojupakassa, ja nyt siitä kärsitään. Joku kommentoi, että itse tienattuja rahojahan ne ovat, no niin ovat kyllä minunkin rahani ja silti maksan niistä lasten kuluja. Odotan vauvaa uudessa suhteessa ja koska jään kotiin hoitovapaalle elatusvastuu, myös näistä kahdesta vanhemmasta lapsesta siirtyy miehelleni, päivähoitimaksuineen kaikkineen. Jotain outoa tässä yhteiskunnassa on kun niitä syyllistetään jotka toivovat myös toisen vanhemman osallistumista.