Ajateltiin, ettei käytäis vähintään pariin viikkoon kaupassa ollenkaan :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Ajateltiin, ettei käytäis pariin viikkoon kaupassa ollenkaan :O tyhjennetään pakastimia vain
Sinne kun on kertynyt vaikka ja mitä ja kokoajan tulee lisää kun me käymme joka päivä kaupassa ja aina tarttuu jotain tarjousjuttuja mukaan.

Maitoa, vihanneksia yms pitää tietty käydä ostamassa lähikaupasta, mut muut kaikki pakkasesta

Onko joku tehnyt tälleen? Miten mahtaa käytännössä onnistua :O

Lihaa ja kanaa on pakkasessa oikeesti tosi paljon. Miten niistä keksiikään niin paljon ruokia :laugh:

Joo minä myös. Yritän saada mustikoille tilaa noin 10 litraa... Kalaa, makkaroita ja lihaa mm poroa löytyy pakkasesta... Maidot ja muut pitäää vain hakea kaupasta.

[QUOTE="Tia";28716893]Joo minä myös. Yritän saada mustikoille tilaa noin 10 litraa... Kalaa, makkaroita ja lihaa mm poroa löytyy pakkasesta... Maidot ja muut pitäää vain hakea kaupasta.[/QUOTE]

Meillä on kaksi isoa pakkasta aivan täynnä, mä oon vähän pakastushullu :laugh:

kyllähän sieltä söis useamman kuukauden :D

Tehnyt jo ;). Kesälomalla on ollut hyvin aikaa käydä pakastinta läpi ja ottaa esim. lihat sulamaan jo illalla jääkaappiin.Jokakevät/ kesä teen näin. Meillä on useampi pakastin, joten iso arkkupakastin on usein kesän kokonaan pois käytöstä. Nyt on kyllä uudet mansikat jo sinne pakastettu....

Mä olen jo jonkin aikaa tehnyt kaappien ja pakastimien tyhjennystä, mutta silti pitää käydä kaupassakin. Kahvia, kissan- ja koiranruokaa, maitoa yms täytyy kuitenkin hakea. Selkeästi vähemmän kuitenkin ja kauppalasku on pienempi kuin normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28717087:
Mä olen jo jonkin aikaa tehnyt kaappien ja pakastimien tyhjennystä, mutta silti pitää käydä kaupassakin. Kahvia, kissan- ja koiranruokaa, maitoa yms täytyy kuitenkin hakea. Selkeästi vähemmän kuitenkin ja kauppalasku on pienempi kuin normaalisti.

No me tarvittais kaupasta sit vain maitotuotteet, kasvikset, kissanruoat, kahvi. Kun nyt mukaan tarttuu aika paljon enemmän kaikkea :D

Pakkanen on täynnä itsetehtyjä valmiita ruokiakin, mut silti pitää tehdä aina uutta :O Kyllä mä välillä sieltä niitä syön, mut niitä on siellä niin paljon ja kokoajan laitan lisää :D Niitäkin tarttis varmaan joskus syödä pois :D

Ja kuivatuotteitakin ois varmaan viisasta välillä käyttää pois, kaikki hernekeittopurkit sun muut käyttöön vaan. Tulis varmaan kivasti tilaa lisää kaappeihinkin :) Ja ennenkaikkea kauppalaskut pienenis vähäks aikaa, hurja summa menee ruokakauppaan kuukaudessa, ja ihan turhaan kun kotonakin on ruokaa niin paljon.. Ruokavarastot kasvaa vaan kokoajan kun pitää hamstrata lisää jatkuvasti.

Joka päivä isossa kaupassa käyminen on aika huono idea :D

Miks hemmetis pitäs edes käydä isossa kaupassa päivittäin? Kai nyt kerralla voi ostaa muutaman päivän ruuat ja suunnitella vähän etukäteen. Ei ole vaikeeta.

Miks hemmetis pitäs edes käydä isossa kaupassa päivittäin? Kai nyt kerralla voi ostaa muutaman päivän ruuat ja suunnitella vähän etukäteen. Ei ole vaikeeta.

Niin me ostetaankin :D mut sit seuraavana päivänä tarvitaan taas jotain ja tulee osteltua :( Sattuu olemaan leipää tarjouksessa ni sitä sit laitetaan pakkaseen tms..
Mut tälleen niistä pääsee eroon, kun päättää ettei käy kaupassa vaan syö niitä mitä pakkasesta löytyy :)

No me tarvittais kaupasta sit vain maitotuotteet, kasvikset, kissanruoat, kahvi. Kun nyt mukaan tarttuu aika paljon enemmän kaikkea :D

Pakkanen on täynnä itsetehtyjä valmiita ruokiakin, mut silti pitää tehdä aina uutta :O Kyllä mä välillä sieltä niitä syön, mut niitä on siellä niin paljon ja kokoajan laitan lisää :D Niitäkin tarttis varmaan joskus syödä pois :D

Ja kuivatuotteitakin ois varmaan viisasta välillä käyttää pois, kaikki hernekeittopurkit sun muut käyttöön vaan. Tulis varmaan kivasti tilaa lisää kaappeihinkin :) Ja ennenkaikkea kauppalaskut pienenis vähäks aikaa, hurja summa menee ruokakauppaan kuukaudessa, ja ihan turhaan kun kotonakin on ruokaa niin paljon.. Ruokavarastot kasvaa vaan kokoajan kun pitää hamstrata lisää jatkuvasti.

Joka päivä isossa kaupassa käyminen on aika huono idea :D
Kuivatuotteet ja säilykkeet mulla menee omalla painollaan, en osta uusia ennenkuin vanhat alkaa olla vähissä tai kokonaan loppu. En myöskään pakasta valmiita ruokia, mutta ostan kuitenkin kaikenlaista tarjouksista ja varsinkin lihoja ostan mielelläni enemmän kerralla, koska tosta meidän lähikaupasta ei saa lainkaan luomulihaa. Kalavalikoimakin pienessä Siwassa on aika vaatimaton.

Mä sain kivasti kaappitilaa kun syötiin kuivatuotteota pois, enkä ole paljon ostanut uutta tilalle, kun ei niitä oikein tule syötyä. Tarkoitan siis jotain pussikeittoja ja muita aterioita, toki jauhoja, riisiä, tonnikalaa, oliiveja ym. kuluu. Mut ne kuivakaapin "valmisruuat" ovat olleet ihan turhia meille :D

Tuo on harvinaisen fiksua erityisesti pakasteiden kohdalla, eihän nekään olevinaan ikuisuuksia säily :) Meillä on niin pieni pakastin ettei ole ongelmaa että sinne kertyy tavaraa, mutta toi kuivakaappi kokee samanlaisen tyhjennysprojektin vähintään muutaman kerran vuodessa. Sitten onkin kiva täyttää uudestaan ja tuhlata kauppaan hillittömät summat kerralla:D

No meil on aika usein silleen, että toinen kysyy et lähetääks käymään jossain ja sit päädytään sittariin tai prismaan :D
Voi olla ettei edes olis kaupassa tarvinnut käydä ja silti loppusumma on 20-30e :D kun oli niin paljon tarjouksia :laugh:

Tuo on harvinaisen fiksua erityisesti pakasteiden kohdalla, eihän nekään olevinaan ikuisuuksia säily :) Meillä on niin pieni pakastin ettei ole ongelmaa että sinne kertyy tavaraa, mutta toi kuivakaappi kokee samanlaisen tyhjennysprojektin vähintään muutaman kerran vuodessa. Sitten onkin kiva täyttää uudestaan ja tuhlata kauppaan hillittömät summat kerralla:D

Meillä on iso arkkupakastin ja sitten jääkaapin alla vielä isompi pakastin jossa 4 isoa laatikkoa.. Kyllähän noihin mahtuu :laugh:

Meillä on iso arkkupakastin ja sitten jääkaapin alla vielä isompi pakastin jossa 4 isoa laatikkoa.. Kyllähän noihin mahtuu :laugh:

Snadisti olen kateellinen. Meillä kun pitää miettiä miten ne ruhtinaalliset kolme pikkulaatikkoa jakaa.. Nytkin yksi on täynnä jätskiä, kuten yleensäkin koko kesän :D Kun tuo tehtyjen ruokien pakastaminenkin on niin haastavaa kun mahtuu muutama hassu purkki kerralla, sitten jos on jotain marjoja ja kakkupohjaa ja sitä jätskiä ja muuta sälää jo laatikoissa valmiiksi niin plöh..

Meillä onnistuisi, ellei tarvittaisi kahvimaitoa - ja mies juo maitoa myös. Mie välttelen viimeiseen saakka kauppareissuja, listan kanssa menen, kun sinne saa tärvättyä "turhaankin" niin hirveästi rahaa. Yleensä ostetaan kerralla ainakin 4pv ruoat, joten 1 - 2 x/ vki käydään kaupassa. Työaikana minä käyn tullessani naapurikaupungin isossa Cittarissa.

Joka päivä en jaksaisi/ viitsisi käydä en sitten millään :)

Yhteistyössä