Ajatellaanko hetki keittiöremonttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Jos mietitään että tilaisitte keittiön jostain liikkeestä ja itse sitten kokoaisitte sen: kauan olettaisitte siihen menevän aikaa? Vanhan purku, uuden kokoaminen? Siis silleen että kaapit on pystyssä ja koneet käyttövalmiina: kyllähän listoja voi sitt laitella myöhemminkin ja liesituuletinta asentaa ja sitä rataa. Jotenkin musta ois kauheen kiva saada toi keittiö iskukuntoon ennen talvea, mutta kundeilla menee tosi paljon aikaa tuolla saunaosastollakin.. Mietin, että paljonkohan mä tärväisin siitä jos pistäisin tekeen keittiön ensin??

meillä tehtiin just uusi keittiö ja aikataulu oli tämä:

to-ti vanhan purku ja seinien+katon laitto uuteen uskoon (ei kiireellä tehty tätä vaihetta)
ke-to keittiö paikalleen, sähkötyöt (upottivat mm sähköjohtoa kulkemaan betoniseinässä ja liesituulettimen asennus), tiskikone ja keittiön hana toimintaan ja laatat välitiloihin

1 pvä mies laittoin sit vielä saumaukset laattoihin ja kahvat oviin+laatikoihin

vielä tekemättä (odotetaan appiukkoa kylään joka sähkäri) -uuden hellan ja välitilavalojen asennus. samalla laitetaan listat ku appiukko ottaa naulapyssyn mukaan niin saadaan näppärämmin listat myös betoniseinään

Eli siis viikko. Noin. Meillä tosin katto on juuri laitettu, joten sille tuskin tulee muutoksia... lattia on ainut joka kokee jonkin sortin käsittelyn. Seinätkin on ihan ok, en jaksa niitä nyt ajatella.

ööh... Meillä on keittiöremontti menossa, kohta kaksi kuukautta on tehty. Mitään kiirettä ei olla pidetty, aivan kaikki on laitettu uusiksi. Koneita on vielä asentamatta, samoin välitilan valaistus. Kaikki on tehty itse tai oikeastaan mies on yksin tehnyt, samalla on lasten takia yritetty elää normaalielämää ja käyty töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Me ollaan katseltu yhtä taloa, jossa myös ensimmäisenä olisi keittöremppa edessä, silläpä luin mielenkiinnolla tätä =)

Meillä ei pitänyt olla, tää on ulospäin ihan ok. Mutta mä olen vaan todennut että tämä keittiö ei kertakaikkiaan perheellä toimi, ei sitten millään. Jos asuisin yksin, keittelisin perunat joskus ja jouluna eikä jätettä kertyisi, tää menisi miten päin vaan. Mutta meidän porukka ei kyllä saa tota keittiöratkaisua toimivaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
ööh... Meillä on keittiöremontti menossa, kohta kaksi kuukautta on tehty. Mitään kiirettä ei olla pidetty, aivan kaikki on laitettu uusiksi. Koneita on vielä asentamatta, samoin välitilan valaistus. Kaikki on tehty itse tai oikeastaan mies on yksin tehnyt, samalla on lasten takia yritetty elää normaalielämää ja käyty töissä.

meillä ei ole varaa mihinkään kahden kuukauden keittiöremonttiin. Ei, jos meinataan saada sauna, kylppäri, kodinhoitotilat ja uusi vessa jouluksi valmiiksi, tai edes siksi kun vauva syntyy. On tehtävä ripeään tahtiin. Sauna/kylppäritilassa on vasta uusi lattia valettuna, ja yksi seinä pystyssä: muuten on ihan alkutekijöissään.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Me ollaan katseltu yhtä taloa, jossa myös ensimmäisenä olisi keittöremppa edessä, silläpä luin mielenkiinnolla tätä =)

Meillä ei pitänyt olla, tää on ulospäin ihan ok. Mutta mä olen vaan todennut että tämä keittiö ei kertakaikkiaan perheellä toimi, ei sitten millään. Jos asuisin yksin, keittelisin perunat joskus ja jouluna eikä jätettä kertyisi, tää menisi miten päin vaan. Mutta meidän porukka ei kyllä saa tota keittiöratkaisua toimivaksi.

Aivan, tässä meidän kattelmassa talossa on taas 80-luvun alkupuolen täysin alkuperäinen tumma köökki alkuperäisine kodinkoneineen :o Se on kyllä aika julman näköinen...
Ja jokseenkin harmittaa edes ajatella minkäänlaisia muuttojuttuja, tämä nykyinen kun olisi talona keittiöineen loistava-keittiökin on juuri sellainen minkä olen aina halunnut....
Pitää nyt katsella ihan rauhassa ollaanko me tässä vai muutettasko tuohon vähänmatkan päähän :D

Tsemiä teille keittiönkanssa painiin, lueskelen täältä miten asia edistyy niin tietää kannattaako siihen rojektiin edes alkaa :D

Anteeks en jaksanu varmaan lukea ajatuksella :ashamed:
meillä remppa keittiössä jatkuu ja ei lopu koskaan jos en RÄJÄHDÄ ;) oli pakko laittaa nimittäin remontti ja keittiö se saa näkemään jonkun punaista :whistle:
Eli hyvät hermot jne on varmaan tarpeen oikein kivaa remppaa :wave: painun unille :xmas:

Keittiöremppa, kaksi viikkoa noin mennyt ja yksi varmaan vielä menee. Tosin mies tekee kaiken yksin (paitsi sähkötyöt) , mä pyöritän arkea ja lapsia. Molemmat ollaan päivät töissä, eli arkisin tuota työaikaa ei oo kuin pari tuntia.
Me purettiin kokonaan vanha, sitten tasoitettiin lattia ja laitettiin uudet laatat, nyt on sähköt laitettu, seinät tasoitettu ja kaapit kasattu. seinät maalattu, huomenna tulee yksi kaveri ja ne asentaa kaapit paikalleen ja sitten tulee vielä sähkömies ja sen jälkeen välitilan laatoitus ja aletaan olee valmiit.

Eli tällä systeemillä itse tehden noin 3 viikkoa, kaikki paitsi katto uusix

Meillä teki hommat ammattilainen ja silti meni useampi viikko, tosin ei joka päivä tehnyt hommia ja tasoituksiin ja niiden kuivumisiin vierähti aikaa. Meillä pistettiin kaikkia lattiasta kattoon uusiksi. Keittiön koollakin (ja etenkin niiden kaappien määrällä on merkitystä), samoin sillä tulevatko kaapit täysin littanoina paloina vai runkokoottuina, tosin hinnallakin on eroa.

Meillä ei tosiaan tasoitella mitään, seinät on ok. Ja lattiassa on muovimatto, mikä revitään pois: jos alta löytyy vanha lauta, hyvä, se sitt hiotaan ja maalataan tietty. Mutta mikäli lautaa ei ole, tehdään keittiöön varmaan uusi lankkulattia, kuulemani mukaan siihen ei aikaa kovin kauheasti mene. Mä en aio vaihtaa tuolla edes tapetteja enkä maalata, ellei nyt ihan tosi törkysen tyhmästi jää joku paikka paljaaksi kun osa kaapeista saa lähteä ikuisiksi ajoiksi uusia tilalle laittamatta. Periaatteessa kaapistoja ei tule kun yhdelle, pari kolme metriä pitkälle seinälle, ja hella saareke keskelle keittiötä. Hmm...

Lattian hiomiseen menee aikaa ja maalaus/lakkaus ottaa oman aikansa + kuivumisaika jolloin köökissä ei voi muuta tehdä.
Kyllä mä nyt sen pari-kolme ellen neljäkin viikkoa laskisin, riippuu tietty siitä kuinka valmiina kaapit tulee ja montako henkeä teillä on töissä. Välitilan laatoituskin ottaa kaksi päivää laatoituksen pitää kuivua päivä ennenkuin voi saumata

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lattian hiomiseen menee aikaa ja maalaus/lakkaus ottaa oman aikansa + kuivumisaika jolloin köökissä ei voi muuta tehdä.
Kyllä mä nyt sen pari-kolme ellen neljäkin viikkoa laskisin, riippuu tietty siitä kuinka valmiina kaapit tulee ja montako henkeä teillä on töissä. Välitilan laatoituskin ottaa kaksi päivää laatoituksen pitää kuivua päivä ennenkuin voi saumata

No voihan vee!! :headwall: Mä en usko että saan tahtoani läpi tässä asiassa, jos aikaa menisi turkasen paljon. Mutta mulle menee hermo siihen kun mikään keittiössä ei toimi: ei ole tarpeeksi lajittelu/keräystilaa jätteille, hella väärässä paikkaa, kaapit jotenkin niin epäkäytännöllisiä... |O

Jos et mittatilauskeittiötä hanki, niin saat todennäköisesti laitella niitä sisäpintoja ja paljon. Kuulostaa, että nykyiset kaapistot ovat aika vanhoja, mittastandardit ovat muuttuneet sen jälkeen. Varaudu vaan, että saat tasoitella kattoa kaappien kohdalta ja maalata koko hoidon, jos et halua jotain korkeaa levyviritystä tai lisäkaappeja kaapiston päälle. Idioottimaista, että nykyset kaapit eivät yllä lähellekään kattoa, vaikka korkeaa mallia ostaisi. Samoin joudut varmasti laittamaan seiniä niiden kokonaan lähtevien kaappien takaa ja kun olet laittanut ne, kaipaa muukin keittiön seinät kohennusta, kun erottuvat nukkavieruina sen laitetun osan seurassa.

Kannattaa sitten huomioida keittiökaappien toimitusaika. Ja jos ottaa suunnitelmia ja tarjouksia useammasta liikkeestä, täytyy siihenkin varata aikaa....

Joo no siihen mulla menee päivä että otan ne suunnitelmat ja tarjoukset (tein sen just nimittäin äidin kanssa, kun sille tehtiin remppa). Toimitusaika oli jotain viikko siellä mistä mutsi otti keittiönsä (ja sen ajan taas pystyis hyödyntämään helposti tuolla alakerrassa). Ja ne kasas sen sillon päivässä, ois tehnyt lattiankin saman päivän aikana mutt laiskuus iski, tosin niille tuli ihan perus laminaatti.... Äh, vitsit kun ois kristallipallo.

Kannattaa sitten huomioida keittiökaappien toimitusaika. Ja jos ottaa suunnitelmia ja tarjouksia useammasta liikkeestä, täytyy siihenkin varata aikaa....

Etenkin noihin suunnitelmiin ja tarjouksiin kannattaa varata aikaa. Meillä jotkut firmat soittelivat siitä tarjouksesta vasta sitten, kun toinen firma oli jo toimittanut ja oli asentamassa meille uutta keittiötä. Ei välttämättä ollut halvin firma, mutta toimitti tavarat meidän aikatauluumme, ettei tarvinnut keittiörempan joukkoon muuttamaan.

Jos et mittatilauskeittiötä hanki, niin saat todennäköisesti laitella niitä sisäpintoja ja paljon. Kuulostaa, että nykyiset kaapistot ovat aika vanhoja, mittastandardit ovat muuttuneet sen jälkeen. Varaudu vaan, että saat tasoitella kattoa kaappien kohdalta ja maalata koko hoidon, jos et halua jotain korkeaa levyviritystä tai lisäkaappeja kaapiston päälle. Idioottimaista, että nykyset kaapit eivät yllä lähellekään kattoa, vaikka korkeaa mallia ostaisi. Samoin joudut varmasti laittamaan seiniä niiden kokonaan lähtevien kaappien takaa ja kun olet laittanut ne, kaipaa muukin keittiön seinät kohennusta, kun erottuvat nukkavieruina sen laitetun osan seurassa.

Ei kun tänne tehdään ehdottomasti mittatilauskaapit ainakin yläkaapeiksi, koska säilytystilan tarve on kova. Tällä hetkellä täällä on ne nykystandardikaapit, ihan pepusta, ei mitään tekoa... Aika uusi siis on tää nykyinen keittiö, jotain kolmisen vuotta vanha. Ja mä toivon että niiden lähteviän kaapistojen taakse löydän vielä samaa tapettia mitä muuallakin on: edellinen asukas jätti mulla tapettirullia vaikka millä mitalla, paikkauksia varten.

Yhteistyössä