Ajatelkaapa oikeen kuinka sairaita uskonnot ovat?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohdin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohdin

Vieras
Saavat vanhemmat uskomaan johonkin niin, että silvottavat lastensa sukupuolielimet, raiskaavat vauvoja... Ehkäisy kielletään ja lapsia tapetaan, esim. intiassa jopa kääritään märkiin pyyhkeisiin, että saavat keuhkotaudin ja kuolevat. Nämä monesti lapsen sukupuolen takia.

Ja mitä muuta, ylikansoitusta, nälkäkuolemaa jne...

Joo ei kaikki ole uskontojen syytä, mutta suurinosa!
Ja kaikki tämä sen takia että joku on aikoinaan keksinyt jonkun sadun ja saanut muutkin hölmöuskoiset manipuloitua mukaansa.

Onneksi tulin järkiini ja erosin kirkosta!

Kaikella on puolensa ja puolensa. Onneksi tämän päivän ev.lut. on suht neutraali uskonto. Ei, en kuulu itse kirkkoon. Jo useampi vuosi sitten eronnut tapalutti.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Kaikella on puolensa ja puolensa. Onneksi tämän päivän ev.lut. on suht neutraali uskonto. Ei, en kuulu itse kirkkoon. Jo useampi vuosi sitten eronnut tapalutti.

Joo totta on että melko neutraali, tosin hyvin hyvin syrjimistä harrastava. Ja ristiriitainen.

Minä taas uskon Ev.Lut:sti Jeesukseen ihan itekseni ja thats it. Kirkossa olen mutta siellä en ramppaa. Siinä ei ole mitään sairasta kun mulla on henk kohtainen suhde Jumalaan. Mutta totta, uskonnon VARJOLLA tehdään paljon pahaa!

Minä olen onneksi ollut järjissäni jo 15 vuotta. Heti kun saatoin erota itse, niin erosin. En ole ateisti (uskonto sekin), mutta en harjoita uskontoa. Minusta on valheellista kuulua kirkkoon sen perusteella, että haluaa kirkkohäät, kastajaiset ja hautajaiset mutta ei rukoile tai muuten harjoita uskontoa, eikä edes usein usko Jumalaan. Näinhän suurin osa suomalaisista elää.

Yhteistyössä