Aivokalvontulehdus ja rokotukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marjoriitta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marjoriitta

Vieras
Mä aloin miettimään sitä, että eikös sen ihan normirokotusohjelmaan kuuluvan Hib rokotteen pitäisi olla myös aivokalvontulehdusta vastaan... Eikös se sitten suojaakaan, kun nyt tuntuu riehuvan tämä enteroviruksen aiheuttama aivokalvontulehdus jo ympäri Suomea?

Meidän muksu on myös mukana siinä Finip tutkimuksessa ja muistaakseni siinäkin mainittiin aivokalvontulehdus. Mä epäilen vahvasti, että lapsi olisi saanut sen ihan oikean pneumokokkirokotteen, koska meillä loppuivat korvatulehdukset kokonaan Finip rokotteiden jälkeen (ennen tuli aina flunssan yhteydessä).

Siis suojaako/pitäisikö noiden rokotteiden suojata tätä virusperäistä aivokalvontulehdusta vastaan vai sitten sitä vakavaa bakteeriperäistä aivokalvontulehdusta vastaan? Vai miten se nyt meni...

hib suojaa VAIN hemofilus influensa B:n aiheuttamilta tulehduksilta.

paitsi meillä lapsi sairastui kyseisen hib:n aiheuttamaan aivokalvontulehdukseen vaikka hänet oli rokotettu!

Alkuperäinen kirjoittaja lisää kokeita!!:
voi vittu, haes nyt hiukan tietoo rokotteista!! googlaa rokotteiden teho ja haitat.. tynnyrikansaaa

Hyvää yötä sullekin sinne omaan tynnyriisi. Mä vittu googletin, mutta en löytänyt mielestäni tarpeeksi tietoa (siis luin niitä helkkarin pitkiä juttuja liian nopeesti). Mitä sä täällä roikut ja availet näitä ketjuja, jos noin nämä kysymykset pännii?

Meningiitti eli aivokalvon tulehdus aiheutuu monista eri bakteereista ja viruksista. Joku rokotus ehkäisee jonkin bakteerin tai viruksen vaikutuksia. Ei kaikkien. On sitä sitten ihmiset tyhmiä...

Alkuperäinen kirjoittaja mig:
Meningiitti eli aivokalvon tulehdus aiheutuu monista eri bakteereista ja viruksista. Joku rokotus ehkäisee jonkin bakteerin tai viruksen vaikutuksia. Ei kaikkien. On sitä sitten ihmiset tyhmiä...

No mä olen sitten mieluummin tyhmä kuin epäkohtelias ja tyly :flower:

Yhteistyössä