Aivokalvon tulehdusta? Listeriaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuuua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuuua

Vieras
Apua. Olen ylihysteerinen, tiedän sen itsekkin mutta kun mietityttää.. :/

Raskausviikkoja 37 ja tosi tukala olo jo raskaudenkin takia, selkää särkee ja maha on hillittömän iso.

Nyt on sitten riesana flunssakin, tai alkava sellainen. Kurkku on ollut pari päivää kipeä, silmät kuumeisen tuntuiset mutta ei kuumetta kuitenkaan. Päätä jomottaa ja niska on tosi jäykkä ja kipeä.

Nythän mä keksin, että voisko tää olla jotain aivokalvontulehdusta? Ja eikö listeriabakteerikin aiheuta jotain influnessan kaltaisia oireita? Mistä mä tiedän että kyseessä ei ole jompikumpi niistä? :o
Eihän kukaan nyt tavallista flunssaa kesällä sairasta...

Kauheassa kesäflunssassa mäkin :kieh: Aivokalvontulehdus sulla tuskin on siihen liittyy (korkea) kuume niin bakteeri- kuin virusperäisissäkin. Oikeessa oot, että listerioosi voi ilmentyä flunssaoirein, mutta oliskohan sulla kuitenkin vaan kesäflunssa?

Aivokalvontulehdus voi kuulemma olla ilman kuumettakin. Ja se listeria.. :o Söin juhannuksena pari sillin palaa (purkkisilliä) muuten olen yrittänyt olla tarkka ja nauttimatta selkeitä riskituotteita.

Tää olo on nyt vaan niin kurja. :(

No varmaan joku muukin söi sitä silliä ;) Onko heillä oireita? Ja ihan, totta aivokalvontulhduksessa on yleensä kuumetta. Lisäks pänsärkyä, myöhemmin tajunnanhäiriöitä. Flunssaan liittyy lihaskivut, aivokalvontulehduksessa on kunnon niskajäykkyys. Älä panikoi.

kuulostat ihan multa :D mä herätin kerran kuumeisen tyttären yöllä taivuttelemaan niskaansa kun sain päähäni että tytöllä on aivokalvon tulehdus. vaikka tyttö oli muuten hyväkuntoinen, ainoastaan kuumetta oli. no se paljastu myöhemmin vauvarokoksi.
sillon luin että aivokalvontulehdus vetä potilaan tosi heikkoon kuntoon, ettei kukaan siinä vaihessaa enää kotona ole vaan jokaisen järki käskee silloin lääkäriin. kuume on tosi korkea ja olo sellainene ettei sängystä ylös pääse. voit kuvitella sitten kun tämä hysteerikkö odotti toista lastaan sillon kun vouhotettiin siitä sikainfluenssasta, huh se oli hysteerikölle raskasta aikaa
:laugh:

kesäflunssa on ihan yleinen :)
:hug: tsemppiä loppuraskauteen

Kiitos tsempityksistä ja haleista.. niinhän se taitaa olla.

Ehkä mulla on vaan vähän liikaa aikaa miettiä kaikkea mahdollista täällä kotona yksin roikkuessa päivät pitkät... :ashamed:

Yhteistyössä