Äitiystesti - Olen lapsen isä, mutta kuka on hänen äitinsä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lauri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lauri"

Vieras
Parisen vuotta takaisin vietin avioeron jälkeen melko raisua elämää ja tapailin lyhyen ajan sisällä kuutta naista, joihin tutustuin ravintolassa. No tuo aika jäi sitten taakse, vakiinnuin ja olen nyt ollut uusissa naimisissa puoli vuotta.

Noin vuosi sitten eräänä iltana oveeni koputettiin. Ovisilmästä katsoessani en nähnyt ketään ja ajattelin kyseessä olevan lasten pilailu. Kohta oven takaa alkoi kuitenkin kuulua vauvan itkua. Hämmästykseni oli melkoinen kun tajusin, että ovelleni oli jätetty muutaman kuukauden ikäinen tyttövauva. Vauva oli auton turvaistuimessa ja mukana oli lappu: "Tämä on sinun lapsesi. Huolehdi sinä siitä, minä en kykene".

Vauva joutui olemaan jonkin aikaa sosiaaliviranomaisten järjestämässä hoidossa, mutta muutaman kuukauden ja isyystestin jälkeen sain huoltajuuden kun todettiin minun olevan lapsen isä, ja olin jo vakiintuneessa parisuhteessa. Tyttö on ihana ja rakastamme häntä vaimoni kanssa kovin.

Minulla ei ole hajuakaan siitä, kuka tapailemistani naisista on lapsen äiti. Olen ollut kaikkiin yhteydessä monasti, mutta kaikki kieltävät jyrkästi olevansa tytön äiti. Olisi kuitenkin mielestäni lapsen kannalta tarpeellista, että selviäisi kuka hänen äitinsä on. Lisäksi pelkäämme, että lapsen äiti alkaa jossain vaiheessa katua ja vaati huoltajuutta.

Mitä voin tehdä? Voinko vaatika noita kaikkia naisia äityistesteihin? Vai jääkö asia ikuiseksi arvoitukseksi, mikä sekään ei tunnu mukavalta?

Muuten ihan mahdollista PAITSI
Noin vuosi sitten eräänä iltana oveeni koputettiin. Ovisilmästä katsoessani en nähnyt ketään ja ajattelin kyseessä olevan lasten pilailu. Kohta oven takaa alkoi kuitenkin kuulua vauvan itkua. Hämmästykseni oli melkoinen kun tajusin, että ovelleni oli jätetty muutaman kuukauden ikäinen tyttövauva. Vauva oli auton turvaistuimessa ja mukana oli lappu: "Tämä on sinun lapsesi. Huolehdi sinä siitä, minä en kykene".

[QUOTE="HEI";23809874]Huh huh, tapahtuuko tällaista oikeasti?![/QUOTE]

Kyllä tämä on aivan totta. Onhan tällainen harvinaista ja siksi varmaan monelle vaikea uskoa. Asun isossa kaupungissa, eivätkä täällä sosiaaliviranomaiset tiedä yhtään vastaavaa tapausta. Joskus on ollut hylätty vauva, jonka äiti ei ole selvinnyt.

[QUOTE="lauri";23809938]Kyllä tämä on aivan totta. Onhan tällainen harvinaista ja siksi varmaan monelle vaikea uskoa. Asun isossa kaupungissa, eivätkä täällä sosiaaliviranomaiset tiedä yhtään vastaavaa tapausta. Joskus on ollut hylätty vauva, jonka äiti ei ole selvinnyt.[/QUOTE]

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja sevalvoo riekkuu ja rällää;23809925:

PAITSI mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja sevalvoo riekkuu ja rällää;23809925:

Niin just, vauvat ei osaa kirjoittaa

Pakkohan on ollut käydä myös niin, että äiti ei ole käynyt neuvolassa ja on varmaankin synnyttänyt kotona. Kaksi noista naisista on työkyvyvyttömyyseläkkeellä, yksi on ompelija jolla on nettiputiikki, yksi oli pitkään työttömänä, yksi opiskeli terveydenhoitolalaa ja yhdestä en muista mitä työtä teki.

[QUOTE="lauri";23811004]Pakkohan on ollut käydä myös niin, että äiti ei ole käynyt neuvolassa ja on varmaankin synnyttänyt kotona. Kaksi noista naisista on työkyvyvyttömyyseläkkeellä, yksi on ompelija jolla on nettiputiikki, yksi oli pitkään työttömänä, yksi opiskeli terveydenhoitolalaa ja yhdestä en muista mitä työtä teki.[/QUOTE]

Sulla oli 6 muijaa samaan aikaan?

[QUOTE="HEI";23811021]Sulla oli 6 muijaa samaan aikaan?[/QUOTE]

Totta. Noihin aikoihin oli keskimäärin 4-8 naista kuukaudessa joita tapailin. Olin aika sekaisin vaikeasta avioerosta ja ollut pitkään vailla läheisyyttä. Meno oli sen mukaista.

[QUOTE="lauri";23810861]Tietääkö joku voidaanko nuo naiset lain mukaan pakottaa äitiystestiin?[/QUOTE]

Pakottamisesta en osaa sanoa, mutta äideistä voidaan ihan samalla lailla ottaa testi kuin isistäkin.
Lääkäri on paikalla, henkilöllisyys varmennetaan ja odotellaan sitten melkoinen tovi tuloksia. :D

[QUOTE="Minä";23811033]Muutaman kuukauden ikäinen, siis tarkalleen minkä ikäinen vauva oli? Ja minkä ikäisenä saitte sen kotiin?[/QUOTE]

Lääkärin ja neuvolan arvio iästä oli noin 3 kk. Varmaksihan asiaa ei tiedetä, mutta kyllä se on pakosti välillä 2-4 kk. Saimme tytön lopullisesti asumaan kotiin pian naimisiin mentyämme, eli tyttö oli silloin hieman yli puolivuotias. Asian selvittelyyn meni 4-5 kk.

ja sossu ja neuvola eivät olleet lainkaan kiinnostuneet semmoisesta pikku asiasta kuin henkilötunnus?

Johan poliisikin olisi alkanut selvittää asiaa, sillä tässä maassa ei kerta kaikkiaan voi olla ilman hetua.

Yhteistyössä