Äitiyspäivärahasta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marisca
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marisca

Aktiivinen jäsen
26.07.2009
1 002
0
36
Vein Kelaan paprut tänään äitiyspakkausta ja äitiyspäivärahahakemusta varten. No sitten se täti kysyi, että maksaako työnantaja mulle palkkaa äitiysloman ajalta, johon vastasin, että eipä ole ollut puhetta työnantajan kanssa, mutta veikkaan, ettei tule maksamaan. No joka tapauksessa sain nyt lappusen toimitettavaksi työnantajalle, mihin hänen pitää kuittaa, maksaako vaiko eikö. Yritin vähän kysellä kelan tädiltä, onko rahallisesti mitään eroa, saanko palkan työnantajalta vai saanko Kelalta suoraan äitiyspäivärahaa. Hän ei ottanut siihen mitään kantaa.

Elikkä onko kellään asiasta tietoa tarkemmin, lähinnä omakohtaisia kokemuksia, että kumpi on kannattavampaa ja suostuuko työnantajat yleensä maksamaan sitä palkkaa, jonka he tietysti saavat sitten kelalta takaisin..

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Pakkohan se on maksaa jos työehtosopparissa niin lukee.Mulle maksetaan 3kk

Kuinka käytännössä toimii? työnantaja täyttää jonkin kaavakkeen ja toimittaa kelaan? Kela maksaa ns. erotuksen työnantajalle?

Kaupanalalla vai muillakin?

Alkuperäinen kirjoittaja miä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Pakkohan se on maksaa jos työehtosopparissa niin lukee.Mulle maksetaan 3kk

Kuinka käytännössä toimii? työnantaja täyttää jonkin kaavakkeen ja toimittaa kelaan? Kela maksaa ns. erotuksen työnantajalle?

Mä toimitin neuvolasta lapun työnantajalle jossa on tiedot raskaudesta yms ja sitten ne hakee omansa pois kelalta.Mä oon painoalalla

Alkuperäinen kirjoittaja miä:

Mä käsitin, että kela maksaa sen koko summan työntantajalla takaisin, ettei työntantaja jäisi itse siinä tappiolle mitenkään.. vai ymmärsinköhän väärin..

Yhteistyössä