Äitiyspäivärahasta asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niiskunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niiskunen

Vieras
Mun mielestä tuo Kela huijaa. Eikös sivuilla sanota, et jos edellinen lapsi on alle 3 vuotias niin saa saman rahan seuraavasta. Ei muuten pidä paikkansa, mulla tippui vähäsen. Ja vielä se, että soitin muutama kuukausi sitten varmistaakseni asiaa ja ne sanoivat, että saat automaattisesti saman. Pitäisköhän mun tehdä valitus? Tosin ei kyse ollu kuin eurosta per päivä, mut silti. Rahaa sekin on.

Mulla sama homma,edellisestä sain 53?/pvä,ja nyt on sitten laskenut tämän seuraavan muksun kohdalla 51?/pvä...ihan kiva,vaikka kyse onkin vain parista eurosta. Kun kysyin asiasta,niin jankkasivat mulle vain jostain indeksikorotuksista,eikä osaneet itsekkään oikein perustella,että miksi asia on näin. Mulle sitte sanoivat,että noh,jos ei kelpaa tuo,niin tee valitus,saathan sä kuitenkin sen 51?,etkä sitä 15?.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Mulla sama homma,edellisestä sain 53?/pvä,ja nyt on sitten laskenut tämän seuraavan muksun kohdalla 51?/pvä...ihan kiva,vaikka kyse onkin vain parista eurosta. Kun kysyin asiasta,niin jankkasivat mulle vain jostain indeksikorotuksista,eikä osaneet itsekkään oikein perustella,että miksi asia on näin. Mulle sitte sanoivat,että noh,jos ei kelpaa tuo,niin tee valitus,saathan sä kuitenkin sen 51?,etkä sitä 15?.

Indeksikorotuksen pitäisi korottaa sitä rahaa eikä laskea.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:

Indeksikorotuksen pitäisi korottaa sitä rahaa eikä laskea.

No näin minäkin asian ymmärsin,mutta eipä täti osanut selittää,että miksi on näin.