Äitiyspäivärahan määrästä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Osaako kukaan kertoa miten vaikuttaa äitiyspäivärahaan,jos on viimeisen vuoden aikana tehnyt viikoittain keikkatyötä,1-6 päivän jaksoissa? Lasketaanko äp-rahan määrä viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan yleensä vai täytyykö olla yhtäjaksoinen työsuhde?

saa valita joko 2010 verotuksen mukaan tai viimeisen 6 kuukauden tulojen mukaan mikäli viimeinen 6 kk ei ole koostunut pelkistä etuisuuksista (esim opintotuki , kotihoidontuki ym..)

Viiimeksi vahvistetun verotuksen mukaan katsotaan tulot, ja ne valmistuu aina keväällä. Hyvin suurella todennäköisyydellä sulla menis 2010 verotuksen mukaan, sillä 2011 verotus valmistuu joskus huhti-toukokuussa. Riippuu miten sulla on la ja miten lähetät hakemukset. Sitten jos 6kk tulot on 20 prossaa suuremmat, niin ä-raha menee sen mukaan. Ihan sama vaikka sulla olis miljoona työsopimusta siltä ajalta, tulot kuin tulot.

Jos viimeisen 6kk aikana tulot olleet 20% isommat kuin viimeksi vahvistetussa verotuksessa niin sitten menee sen mukaan.Ja mitä tulee noihin tukiasioihin niin mä sain puolen vuoden tulojen perusteella edellisen äitiyspäivärahan,koska olin ollut työmarkkinatuella ja se oli isompi kuin edellinen vahvistettu verotus.Eli ainoastaan katsovat sitä,että tulot on ollu 20% isommat.

[QUOTE="xXx";25157037]Viiimeksi vahvistetun verotuksen mukaan katsotaan tulot, ja ne valmistuu aina keväällä. Hyvin suurella todennäköisyydellä sulla menis 2010 verotuksen mukaan, sillä 2011 verotus valmistuu joskus huhti-toukokuussa. Riippuu miten sulla on la ja miten lähetät hakemukset. Sitten jos 6kk tulot on 20 prossaa suuremmat, niin ä-raha menee sen mukaan. Ihan sama vaikka sulla olis miljoona työsopimusta siltä ajalta, tulot kuin tulot.[/QUOTE]

Viimeksi VAHVISTETTU verotus- vuosittain LOKAKUUSSA vahvistetaan verotus.

Eli nyt lokakuussa on vahvistettu 2010 verotus- joten se on äitiyspäivärahan peruste toistaiseksi.

Sitten sun on toimitettava siltä/niiltä työnantajilta palkkatodistukset jos haluat äitiyspäivärahan laskettavaksi 6 kk:n tulojen mukaisesti ja tämän summan täytyy todellakin olla 20 % suuremmat ( 2*6 kk:n tulot *1,2 vrt vuosi 2010)

[QUOTE="vieras";25160017]Viimeksi VAHVISTETTU verotus- vuosittain LOKAKUUSSA vahvistetaan verotus.

Eli nyt lokakuussa on vahvistettu 2010 verotus- joten se on äitiyspäivärahan peruste toistaiseksi.

Sitten sun on toimitettava siltä/niiltä työnantajilta palkkatodistukset jos haluat äitiyspäivärahan laskettavaksi 6 kk:n tulojen mukaisesti ja tämän summan täytyy todellakin olla 20 % suuremmat ( 2*6 kk:n tulot *1,2 vrt vuosi 2010)[/QUOTE]

Mulla alkaa kahden viikon päästä äitiysloma ja kyllä mulla verrataan 6kk:n tuloja vuoteen 2009.

Yhteistyössä