Äitiyspäiväraha, vahvistus Kelalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

e

Vieras
Pitäisikö äitiyspäivärahasta tulla postissa joku vahvistus, että sitä on myönnetty? Ja minkälaisella aikataululla?

Mä olen hakenut äitiysavustusta ja äitiyspäivärahaa jo ajat sitten. Äitiyspakkauksen olen saanut jo, mutta ei ole tullut mitään vahvistusta tuosta äitiyspäivärahasta.. Tässä on vielä vähän reilu 2kk laskettuun aikaan, joten kerkeisin asian vielä tarkistamaan Kelalta, mutta ajattelin vaan ensin kysäistä, että kuuluuko sieltä edes tulla mitään lappua?

Kyllä sieltä ihan lappu tulee, mutta tällä hetkellä käsittelyaika voi olla parikin kuukautta. Nettipankkitunnuksilla näet kelan sivuilta tilanteen, kuten d jo neuvoikin. Muistaakseni sieltä pitäisi näkyä myös se että onko hakemuksesi tullut edes perille.

Mullakaan ei ole vielä päätöstä tullut ja äitiysloma alkaa n. kuukauden päästä. Luulen että se kestää senkin vuoksi, että työnantaja maksaa mulle palkkaa ekalta kolmelta kuukaudelta. Tosin mä tulen saamaan saman mitä esikoisestakin, kun ikäeroa on alle 3 vuotta ja mulla oli silloin paremmat tulot kuin mitä on nyt ollut.

Kiitos vastauksista!:) Kävin Kelan sivuilta katsomassa ja kyllä se hakemus oli perille mennyt. Varmaan mullakaan ei siks oo tullut vielä kun työnantaja maksaa palkan kolmelta kuukaudelta..

Yhteistyössä