äitiysloman aikana kertyvät lomapäivät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen äitiyslomalla ja jäämässä hoitovapaalle. Jään muutaman kuukauden hoitovapaan jälkeen uudelle äitiyslomalle. Nyt mietityttää, miten noi kertyneet lomapäivät pitää käyttää? Olen jo ilmoittanut työnantajalle, että jatkan hoitovapaalta suoraan äitiyslomalle. Olisiko ollu järkevää pitää suoraan käyttämättä jääneet lomapäivät? Ja pitääkö virallisesti käydä töissä edes se yksi päivä, että voi pitää nuo lomapäivät? Voinko vielä myöhemmin ilmoittaa haluavani pitää nuo lomapäivät esim muutama viikko ennen uuden äitiysloman alkua ja täytyykö minun käydä töissä että saisin loma-ajan palkan? Ihan sekaisin näistä kuvioista... TOivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa ja osaa selittää tyhmälle!

Mulla on myös vähän epäselvää.
Olen nyt hoitovapaalla ja mulla on pitämättä kesän -08 ja talven -08 lomat...missähän välissä niitä saa pidettyä tai mahdollisesti otettua rahana :whistle: :/ Pitäs kai töistä selvittää ;)
Jäin siis suoraan äitiyslomalta hoitovapaalle ja hoitovapaalta palaan töihin ensi syyskuussa...

Naapurin täti oli melkein 7 vuotta kotona ja lomat odotti työpaikalla nyt kun meni töihin niin on heti "täydet lomat" eli viikko talvilomaa ja 4 vkoa kesälomaa + ylimääräiset 4 vkoa vielä jemmassa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen äitiyslomalla ja jäämässä hoitovapaalle. Jään muutaman kuukauden hoitovapaan jälkeen uudelle äitiyslomalle. Nyt mietityttää, miten noi kertyneet lomapäivät pitää käyttää? Olen jo ilmoittanut työnantajalle, että jatkan hoitovapaalta suoraan äitiyslomalle. Olisiko ollu järkevää pitää suoraan käyttämättä jääneet lomapäivät? Ja pitääkö virallisesti käydä töissä edes se yksi päivä, että voi pitää nuo lomapäivät? Voinko vielä myöhemmin ilmoittaa haluavani pitää nuo lomapäivät esim muutama viikko ennen uuden äitiysloman alkua ja täytyykö minun käydä töissä että saisin loma-ajan palkan? Ihan sekaisin näistä kuvioista... TOivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa ja osaa selittää tyhmälle!

ilmoittanut hoitovapaan niin että periaateessa hoitovapaa ja uusi äitiyloma on saman aikaan,jos olet kannattaa tehdä lappu työnantajalle missä ilmoitat että katkaiset hoitovapaan,itse olin äitiyslomal ja sitten hoitovapaalla ja taas äitiyslomal,mutta kun en ollut ilmoittanut että katkaisen hoitovapaan niin liitto taisteli 2vuotta mun lomarahoista kun työnantaja vetosi siihen että en ollut katkaissut hoitovapaata vaikka olin uudesta äitiyslomasta ilmoittanut

Yhteistyössä