meillä on otettu pitkä asuntolaina(pienet lyhennykset) eikä muuta lainaa sen vuoksi että asuntoa ostaessa jo oli tiedossa että toivottavasti jossain vaiheessa niitä lapsia tulee. minulla on myös miestä paremmat tulot ja olen töissä ollessa laittanut rahaa säästöön ihan reippaasti ennen lasten syntymää, kun siinä ekaa lasta yrittäessä vierähti tovi, toinen tulikin sitten heti. äitiyslomalla ollessa pystyin maksamaan puolet yhteisistä menoista niinkuin aiemminkin kun hilasin vähän veroprosenttia alaspäin. omia menoja kuitenkin paljon vähemmän kun ei käy töissä(bensaa,(työ)vaatteita, ulkona syötyjä lounaita jne). hoitovapaalla ollessa sitten maksoin sitten säästöistä lainanlyhennyksiä ja muita menoja niin että suunnilleen pulet yhteisistä menoista maksoin edelleen. nyt olen taas äitiyspäivärahalla ja rahat riittävät hyvin. jatkossa sitten hoitovapaalla taas makselen omista säästöistä.
tämä sen vuoksi että jotenkin ajattelen että olen kotona sen vuoksi että haluan itse olla lasten kanssa kotona, ja jos minula on se mahdollisuus rahoittaa niin mikä ettei. tällä tavalla pystymme myös kotihoidontuella ostamaan sellaista ruokaa mitä haluamme syödä, käydä joskus ulkona syömässä, matkustella ainakin suomessa loma-aikana jne. jos olisimme pelkästään miehen tulojen varassa niin aika lailla joutuisi pihistelemään.