äitiysloma ja kesäloma ja talviloma????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko sit töihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakko sit töihin

Vieras
kertokaa joku mulle kun helmikuun lopussa loppuu äitiysloma ja pidän vasta sitten viime kesän kesäloman. Tällä tyylillä pääsen jo huhtikuulle.. mutta miten käy talviloman? ja kun haluaisin olla vielä ensi kesän kotona ja kesäloma kerääntyy näin äitiyslomalla niin saan siitä yhden kuukauden lisää. ja jos oon hoitovapaalla vaikka 2 kk niin kesälomahan ei sitten ole enää täysi niin menetänkö siinä sitten tulevan talven talviloman?? kauheen hankalasti nyt selitetty mutta jos joku ymmärsi??

Jos olet hoitovapaalla niin menetät lomaa sen 2,5pv/kk ja ensi lähtee talviloma joka on 6 pv eli kaksi kuukautta hoitovapaalla niin sulle jää enää yksi talvilomapäivä. Jos oot kuukauden niin oikeesti sulla lähtee vain 2 päivää koska puolikkaita ei lasketa tuossa tilanteessa ja pyöristys on aina työntekijän hyväksi.
Mä oon saanu kyllä sovittua että saan silti pitää loman (tosin palkatta).
Lomaltapaluurahaahan ei enää ole vaan se on lomaraha ja sen suuruus on 50% loma-ajan palkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
Jos olet hoitovapaalla niin menetät lomaa sen 2,5pv/kk ja ensi lähtee talviloma joka on 6 pv eli kaksi kuukautta hoitovapaalla niin sulle jää enää yksi talvilomapäivä. Jos oot kuukauden niin oikeesti sulla lähtee vain 2 päivää koska puolikkaita ei lasketa tuossa tilanteessa ja pyöristys on aina työntekijän hyväksi.
Mä oon saanu kyllä sovittua että saan silti pitää loman (tosin palkatta).
Lomaltapaluurahaahan ei enää ole vaan se on lomaraha ja sen suuruus on 50% loma-ajan palkasta.

No kyllähän ne ansaitut lomat voi käyttää sekä talvella että kesällä. Mutta toki hoitovapaalla niitä ei ansaita yhtään kuukaudessa.

Työnantajan kanssa voi yleensä asioista neuvotella. Voit esimerkiksi kysyä voisitko säästää näistä kesälomista, joita aiot nyt pitää, sinne talveen, jolloin lomaa tarvitset. Ja aika usein tuommoisessa tilanteessa työnantajat antavat myös palkatonta lomaa!