Äitiys on kyllä kamalaa ja hankalaa ja hirveetä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuiceFani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JuiceFani

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 909
3
38
Mun poika on eka kertaa leirillä ja mä kärsin. Tänä aamuna vein. Perjantaina leiri loppuu. Saa nähä onko poika sit loppuun asti siellä. Tippa linssissä jäi ja mun sydäntä riistää. 9v kuitenki jo on, mut eka kertaa yksin missään. Ja nyt vielä eri paikkakunnalla ja kaks yötä. No tod näk siellä on muitaki vastaavassa tilanteessa. Pojan leirillä 200 osallistujaa. Ja tod näk alun jälkeen sujuu hyvin. Ja hyväähän se tekee pojalle opetella ja itsenäistyäkin. Ettei aina tarvii äitiä mukaan. Mut tän jälkeen ei tarvii mennä mihinkään. Se on luonteeltaan aika ujo ja rauhallinen. Eikä mikään sellanen joka heti menee suuna päänä tekemään tuttavuutta. Mut kai ne siellä kavereita löytää... Sekavaa koko teksti.. Mut poika jo meinas perua ettei lähe koko leirille kun kaverinsa teki oharit. Sain kuitenki puhuttua että lähti. Mut pahaa teki jättää. Ja sydäntä raastaa koko ajan kun mun lapsi on siellä yksin. Mut ehkä tää on äidille pahempaa kun sille lapselle. Nyt alan ymmärtää niitä äitejä jotka itkee ku jättävät lapsen eka kertaa hoitoon.
Alkais jo koulu niin ois kaikki lapset enimmäkseen kotona. :'( :$ :whistle: :/ |O :xmas: :(

Oonkohan mä ainut joka tahtoo vaan olla lastensa kans. Tosin oma aika ei haittais välillä, mut vaan joskus ja vähä aikaa. Nyt tuntuu tuo 1v8kk.kin ihan kivalta tässä kun pyörii... Vaikka välillä sekin vois jossain olla, mut sit taas toisaalta ei. Mä en varmaan raskis jättää tota yöks kenellekään...

Mitähän se on sit kun ne muuttaa pois kotoo. :o

Musta tuntuu,että on sulle paljon vaikeampaa, kun pojalle. Koita nyt rentoutua :D
Vaikkin mä tiedän ton tunteen. Aina, kun tyty on menossa mummolaa ni mä saan kauheen ahdistuksen. Onneks se kyllä hoitoon viemisen jälkeen lähtee =)

Niin ollaan erilaisia... Meillä poika 11v odottelee jo kesän leirejä, niin että äippä on hermorauniona kun eka alkaa heinäkuun lopussa ja toinen elokuun alussa. Ollut aina innokas leirieläjä, eka leiri tais olla 8v päivän ja sit siitä yks tai kaks yötä. Kyllä te molemmat siitä selviätte! kyllä sieltä soitetaan, jos ihan hirmuinen koti-ikävä iskee.... Tsemppiä!!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Kiitos vaan myötätunnosta... :o

Mulla läksi samanikäinen tyttö leirille lauantaina ja perjantaina saa hakea pois, mä olin jo sunnuntaina valmis soittamaan kuin menee. Maanantaina soitti sieltä ja kertoi kuulumisaan, kysyin et haluuko hän että mä tuun käymään - äiti sai tylyn vastauksen - ei täällä muittenkaan äitit käy :/ Joten en kai sitten mee, kivaa siellä kuulema on.

Toi on ollut ennenkin pois kotoa mutta nyt kanssa ekaa kertaa ns vieraassa paikassa ja koko viikon

Täältä piisaa myötätuntoa :hug:

No hyvä että joku edes myötäelää...

No siis mun isot lapsethan on isällään joka toinen viikonloppu eikä se tunnu silleen enää missään. Mut tää nyt on tällanen erilainen juttu. Ja järjellä jos aatellaan niin ihan ok, mut mä oonki tunneihminen ja vissiin aikalailla huolehtijatyyppijä.... No kyllä kai tää tästä pikku hiljaa. Mut äsken kyl säikähin ku puhelin soi, että nyt on sattunu jotain... Täti vaan soitteli... Järkkyä tää tällanen. Lasten pitäs olla vaan kotona tai sit useemmin jossain että totuttais kaikki. :whistle: :xmas: :/ :heart: :heart: :heart:

Tiedän tunteen. Viime kesänä silloin 8v poika lähti kans muutaman yön leirille, ja kun se bussi lähti ni :'( Palattuaan sieltä poikakin totesi, ettei enää ikinä lähde mihinkään kun oli niin kauhee ikävä.

Kiitti Maija Mehiläinen. Tää eka kerta on varmaan pahin. Mä jo mietin että mä en kyllä tänään laita edes viestiä sille enkä soita. Ettei sille yötä vasten tuu mitään ikäväkohtausta. Aamulla sit ehkä vois viestiä laittaa ellei se sit ite laita.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Tiedän tunteen. Viime kesänä silloin 8v poika lähti kans muutaman yön leirille, ja kun se bussi lähti ni :'( Palattuaan sieltä poikakin totesi, ettei enää ikinä lähde mihinkään kun oli niin kauhee ikävä.

Mä toivosin että poika tahtois sit myös joskus toiste leirille. Siis ei mulla mitään sitä vastaan oo. Mut tää eka kerta... mut meillä kyl voi käydä tolleenki ettei enää lähe mihinkää ku ikävöi. Tuolla onneks on ohjelmaa paljon että ei jouda varmaan ikävöimään ku nukkumaan mennessä.

Mä siivosin sitten eilen tytön huoneen ja vaatekaapin oikeen innolla, piti edes vaatteita hiplata :whistle: kun ei oo ite paikalla.
Meillä oli viime kesänä ekalla leirilla silloin 2 yötä ja ilmoitti takaisin tullessaan että menee koska vaan kunhan ei tartte teltassa nukkua :D mukavuuden haluinen kuten äitinsä. OK silloin satoi 2 vuorokautta kuin saavista et ei ollu ihan paras mahdollinen telttailuilma

no mun tyttö oli viime kesänä ratsastusleirillä. Se ei tälleen kirpassu kun sille oli siellä tuttuja ja tyttö on muutenki silleen reippaampi, paitsi nukkumisen suhteen. Tyttö nyt täyttää 11v. Viime kesänä oli viidestä yöstä kaks kotona. Ja tänä kesänä oli eka yön leirillä ja sit toka iltana laitto viestiä että haluu kotiin loppuöiks. Onneks toi talli on tossa lähellä niin onnistuu tolleen että käy yötä kotona.

Yhteistyössä