C
"cindy"
Vieras
Olen unelmatyössäni, minulla on vakipaikka, nautin suurta luottamusta työpaikallani pitkän urani takia jne. Mutta äidiksi tulemisen jälkeen en ole enää pystynyt nauttimaan työstäni.
Puolivuotta sitten lapseni aloitti hoidon (2vee), jolloin palasin töihin. Minusta on vieläkin vaikeaa viedä lasta hoitoon, vaikka lapsi sinne ihan mielellään jääkin. Ja töissä ollessani tunnen olevani väärässä paikassa, minun pitäisi olla lapseni kanssa. Työhöni kuuluu useita muutaman päivän mittaisia ulkomaanmatkoja vuodessa. Ne koen erityisen raskaiksi ja repiviksi. Koko työmaailma tuntuu niin ällöttävän pinnalliselta ja turhamaiselta kun on saanut kokea äitiyden.
No nyt on toinen lapsi tuloillaan eli kohta saan taas olla kotona
Mutta minua mietityttää kuitenkin nyt jo tulevaisuus. Miten onnistuu työhön paluu toisen lapsen jälkeen? Jo nyt olen ajatellut että olisin kotona kolme vuotta. Josko kolmevuotias olisi helpompi viedä hoitoon? Tai ehkä pitää miettiä työpaikan vaihtoa, johonkin vähemmän kuormittavaan.
Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?
Puolivuotta sitten lapseni aloitti hoidon (2vee), jolloin palasin töihin. Minusta on vieläkin vaikeaa viedä lasta hoitoon, vaikka lapsi sinne ihan mielellään jääkin. Ja töissä ollessani tunnen olevani väärässä paikassa, minun pitäisi olla lapseni kanssa. Työhöni kuuluu useita muutaman päivän mittaisia ulkomaanmatkoja vuodessa. Ne koen erityisen raskaiksi ja repiviksi. Koko työmaailma tuntuu niin ällöttävän pinnalliselta ja turhamaiselta kun on saanut kokea äitiyden.
No nyt on toinen lapsi tuloillaan eli kohta saan taas olla kotona
Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?