Äitini...

Ristiinkulkija

Aktiivinen jäsen
09.07.2007
1 978
0
36
...kuinka toinen voikaan mielen pahoittaa. Tää surkea episodi tältä osin alkaa kun äitini 3kk sitten sai aivoverenvuodon. Ja lähellä kuolemaa kävi. Voiko ihminen ihan oikeesti olla näkemättä toista mahdollisuutta? Mä oon antanut hänelle nyt sairaalassa ollessaan kaiken mitä hän on tarvinnut ja halunnut jotta hänen olisi hyvä. Olen antanut ainoat vapaahetkeni, jotka muutoin olisin viettänyt perheeni kanssa. Multa on mennyt häneen ja hänen luona käymiseensä yli 600e yhteensä. Olisi meillä itelläänkin ollut käyttöä ( 5 henkeä ) . Hän jäi pyörätuolipotilaaksi ja kotiutui nyt 3kk:n sairaalahoidon jälkeen. Nyt kun ei tarvi rahaa, tuliaisia, tupakkaa yms. niin sitten ei tarvitse muakaan. Huuti ja räyhäs mulle puhelimessa et mitä mä hänen elämäänsä tuun. Eli mä kelpasin kun tarvitsi jotain taloudellista sairaalassa ollessaan. Musta tuntui niin pahalta silloin kun äiti satutti itsensä. Mut nyt musta karulle vasta tuntuukin kun hän on koko ajan ollutkin liikkeellä hyväksikäyttö mielessään. Oma äiti...miten voi mulle näin tehdä? :'(

Voi olla niin etta ainisi vaan purkaa pahaa oloaan sinuun, koska useinhan laheisimmille ihmisille on helpompi nayttaa ne huonotkin tunteet kun voi luottaa siihen, etta he pysyvat tukena kaikesta rayhaamisesta huolimatta. Vaikka aitisi vaittaa ettei tarvitse apua, joka on varmaan kova paikka myontaa ettei parjaa kuten ennen, yrita silti auttaa ja pitaa yhteytta, silla varmasti sisimmassaan arvostaa ja jos ei nyt niin myohemmin. Han on kuitenkin oma aitisi, jota ei voi kukaan muu korvata, ja han on todennakoisesti huolehtinut sinusta silloin kun sina et pystynyt viela itsestasi huolehtimaan.

Ei halunnut meitä pitää...lastenkotiin myö siskon kans jouduttiin kun rupes viina maistumaan. Oon vaan kuullu kuinka ollaan siskon kans äitii etsitty (2v ja 4v) ympäri kerrostaloa ovelta ovelle. "Onko äiti täällä?"

Tää sairaalareissu oli ensimmäiset 3kk raittiina moniin vuosiin.. noin 20 vuoteen. Että tuskinpa mä enään tuun häntä selvinpäin näkemään... saatikka että hän itse olisi siinä kunnossa että ymmärtäisi omat tekonsa ja sanansa. Mä ehkä muistun sit taas mieleen kun rahat ja viina on loppu.

Todella surullista kuulla etta alkoholi ongelmana, silloin siina ei taida laheisetkaan hirveasti auttaa jos ei itselta loydy haluraittiimpaan elamaan. Voimia kuitenkin sinulle ja toivotaan etta aitisikin ymmartaa arvostaa teita eika vain viinaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Todella surullista kuulla etta alkoholi ongelmana, silloin siina ei taida laheisetkaan hirveasti auttaa jos ei itselta loydy haluraittiimpaan elamaan. Voimia kuitenkin sinulle ja toivotaan etta aitisikin ymmartaa arvostaa teita eika vain viinaa!

Kiitos että kuuntelit. :heart:

Yhteistyössä