Äitini puuttuu joka kerta, kun komennan lastani. Sanoo tyyliin; Et sä voi noin sanoa, kyllä X voi ottaa sen jne jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eikö enää mummolaan kylään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eikö enää mummolaan kylään

Vieras
Ei sun tartte huutaa X:lle, ei sun tartte noin rumasti sanoa jne jne lista on loputon. En saisi komentaa lastani ollenkaan, jos tekee jotain väärää, en saisi asiasta lapselle sanoa ollenkaan, ääntä ei saa korottaa jne jne

Jos sanon, ettei saa syödä enempää karkkia, sanoo äitini; kyllä saa, HÄN ON NE MAKSANUT!!!!!!!

Kohta sanomisillani ei ole mitään merkitystä kun äitini aina lapsen kuullen sanoo tuolleen vastaan, itseasiassa huomaa nyt jo :(

Lapsi on vinkunut jotain lelua viikon, mennään lelukaupassa käymään ja lapsi alkaa äidiltäni vinkumaan samaista lelua, johon sanon, ettet nyt osta sitä lapselle kun minä olen vinkumisiin sanonut ettei sitä saa. Mitä tekee äitini??? Ostaa tuon lelun kun lapsi alkaa parkuen sitä vinkumaan. Minulle ei ole koskaan parkunut lelusta, kerran voi jotain pyytää ja se on siinä sitten. Nyt alkanut näkyä noitakin merkkejä. Lapsi on toisella luokalla koulussa

Oletko yrittänyt puhua äitisi kanssa asiasta? Sanonut, että lapsi on sinun ja teidän perheessä on teidän säännöt? Siis asiallisesti, ilman riitelyä tai tiuskahdusta kun tilanne päällä?

Voimia! Toivottavasti jollain keinolla saat äitisi ymmärtämään! :hug:

jumpe.. itse tein alussa jo heti selväksi että se olen minä joka päätän lapseni asioista ja minulta kysytään ensin. Toisinan äiti yrittää tuputtaa omiaan mutta ymmärtää lopulta että ei voi tehdä niin. Saisitko mitenkään puhuttua äitisi kanssa? Äitisi lellii lasta liikaa jolloin sinulla tulee olemaan vaikeampaa..

joo, olen yrittänyt puhua, mutta minä kuulemma huudan hänelle, eikä kuuntele sellaista, kun normaalisti yritän puhua. Ei hän osaa keskustella asioista. Pakenee asiaa sillä, että minä huudan mukamas. Puhelimessa jos sanon asiasta, huutaa vain että älä huuda ja voi jopa lyödä luurin korvaan. Sitten ihmettelee, miksi olen välillä hänelle kiukkuinen.

Tuo on niin ärsyttävää, mun appivanhemmat ja äiti teki tuota kun esikoinen oli n.1v. Anoppilassa huomasivat kuitenkin aika pian että jos minä en "saa" komentaa ja opettaa lapselle kuinka ollaan ihmisiksi niin sehän ei sitä sitten ole. Rikkoi kerrankin cd-soittimen yms.enään ei siis puututa jäähyihin tms.
Mun äidille taisin kerran sanoa tiukasti että nyt me tehdään näin koska minä sanon ja se siten riitti.

Mulle on ihan sama kuinka lapsia paapotaan kun en ole paikalla, en siis jätä tiukkoja ohjeita kuinka pitää olla mutta kun itse olen paikalla niin ollaan minun ja mieheni säännöillä.

Mun äiti on kanssa kärkäs sanomaan, että "antaa nyt toisen hakata niitä pattereita kun se on niin kivaa" yms. Olen sanonut ihan suoraan, että minun kieltojani ei aleta lasten kuullen kyseenalaistamaan. Meillä on meidän säännöt ja mummolassa voivat sitten rauhassa paukuttaa pattereita kun ovat kylässä... :D Yrittää tuo joskus vieläkin, mutta sanon vaan saman tien, että "mummohan kyllä tietää kuka täällä määrää"...

Kerran kun äitini oli kylässä ja esikoisen kanssa lastenhuoneessa leikkimässä, sieltä kuului yht äkkiä 2.vuotiaan tomera ääni "Mummo ei määlää, kysy äitiltä" :whistle:

eniten mua ärsyttää, että lapsen kuullen sanoo mulle, että älä sano noin, saa X tehdä noin jne, nollaa niinkuin minun sanomiset tuolla.. ymmärrättekö mitä tarkoitan??

Olen vain sinnikkäästi jatkanut ja sanonut lapselle, että sinä ET tee niin, koska minä sanon nyt niin.

Sinä et syö niitä karkkeja enempää, vaikka mummo onkin ne sinulle ostanut, KOSKA olet syönyt jo tarpeeksi. Välillä on myös huonot käytöstavat lapsella kun mummo on mukana, sanon asiasta lapselle ja mummo taas sanoo, että saa X tehdä nyt noin, älä viitsi.

Jos ei lapsi kerrasta usko (usein ei usko kun äitini on mukana) korotan ääntäni jolloin taas kuuluu vihaisesti; älä viitsi huutaa X:lle. Minähän huudan justiinsa niin kovaa kun on tarvis jos toinen on tekemässä jotain sellaista mikä ei ole suotavaa kaupungilla.

Jep, tulee olo kun olis itekin pahainen kakara. Kyllä sun täytyis saada viesti perille äidilles että sinä olet aikuinen ja oman lapsesi äiti ja että sinä päätät lapsen kasvatuksesta.
Tsemppiä

Ei ole 8 vuoteen tajunnut. Aina katsoo pahasti kun komennan HÄNEN lellikkilapsenlastaan. Sillehän ei saisi ikinä mitään sanoa mistään asiasta. KOSKAAN tämä lapsi ei aloita mitään riitoja tms, mummo tietää mistä ruoastakin lapsi tykkää ja vastaa samantien jos kysyn lapselta esim seisovassa pöydässä että tykkäätkö tästä... Kyllä mummo tietää mistä lapsi tykkää, ei lapsen tarvitse edes vastata. Hesessäkin lapsi kuulemma tykkää ennemmin juoda maitoa kuin kokista, eihän lapsi tykkää kokiksesta. Kyllä mä nyt lapseni tunnen ja tiedän että tykkää kokiksesta, tänään kun kävimme hesellä ja kysyttiin mitä juomaa, niin lapsi huusi samantien että KOKISTA!!! Eipä kerinnyt mummo siinä juuri mitään sanomaan.

Todella ärsyttävää ja tekis mieli olla nyt hetken ihan omissa oloissaan, eikä antaa äitini nähdä lasta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Todella ärsyttävää ja tekis mieli olla nyt hetken ihan omissa oloissaan, eikä antaa äitini nähdä lasta ollenkaan.

Tällä sä rankaisisit lastakin joka kuitenkin on syytön.

niimpä, mut kohta tuon lapsen kanssa tulee olemaan todella vaikeeta jos ja kun tämä sama meno jatkuu. Alkanut näkymään jo merkkejä, ettei tahdo uskoa minua, kai nyt kun äitini on romuttanut minun sanomiseni joka kerta kun on läsnä

Yhteistyössä