Äitini miesystävä puhuu lapsilleni "sopimattomia"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolo

Vieras
Anteeksi harhaanjohtava otsikko. Kyse siis siitä, että mies juttelee lapsilleni vähän omalla slangillaan, esim. pallo on palli ja orava on orkku jne.. Hän ei varmaan tajua puhuvansa vähän hassusti, mutta kyllä mua nolotti kun 3-vuotias puhui puistossa pienestä orkku-oravasta.. En kehtais sanoakaan miehelle että voisitko vaan puhua asioista "niiden oikeilla nimillä".

Sori sekava sepustus, mutta mitä mä teen?

Mä ainaskin vähän naureskelisin jos kuulisin jonkun lapsen juttelevan orkuista.. hassuahan se on, eikä se lapsi siitä pilalle mene. Löysää vähän pipoa! Mun pikkuveli ihasteli pikkupentuna metsässä mulkkui ja kullei... ja kaikilla meillä oli niin pal hauskaa...

Mua taas ällöttää kun lasten isoisä sanoo keksiä seksiksi, ottakaa seksii!!! Ja kun telkkarista tuli vanhaa suomifilmiä jossa siveästi pussattiin, niin tämän piti ruveta suureen ääneen kailottamaan että: NYT NE PUSSAAAA, lähtee kohta taju kun niiiiin pussataan, mitähän ne SEURAAVAKSI tekee ??? Lapset alle 4v ja soisin heidän suhtautuvan aikuisten välisiin hellyydenosoituksiin normaalisti. Puhumattakaan ettei seksistä tarttis tietää vielä mitään.

Joillaki aikuisilla (miehillä kai etupäässä) on käsittämätön halu/himo/en tiedä millä sanoilla sitä paremmin kuvaisi opettaa pienille lapsille tollasia täysin sopimattomia juttuja "muka slangilla". Millään murteella tai slangilla ei ole pallo palli tai orava orkku - ei todellakaan. Aika lähellä jos ei nyt ihan hyväksikäyttöä niin todella todella sopivuuden ja normaalin käytöksen rajoja tossa ollaan. Itse sanoisin että lopeta ja jos ei lopettaisi niin loppuisi tapaamiset äidin miesystävän kanssa siihen.
Todella mautonta tuollainen :o oikeesti.

Jospa vaan seuraavan kerran kun mies sanoo vaikkapa oravaa orkuksi, korjaat merkitsevään äänensävyyn "siis ORAVA..." ja jatkat vaikkapa että sun mielestäsi tuonikäisen ei tarvi vielä orkuista puhua. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Joillaki aikuisilla (miehillä kai etupäässä) on käsittämätön halu/himo/en tiedä millä sanoilla sitä paremmin kuvaisi opettaa pienille lapsille tollasia täysin sopimattomia juttuja "muka slangilla". Millään murteella tai slangilla ei ole pallo palli tai orava orkku - ei todellakaan. Aika lähellä jos ei nyt ihan hyväksikäyttöä niin todella todella sopivuuden ja normaalin käytöksen rajoja tossa ollaan. Itse sanoisin että lopeta ja jos ei lopettaisi niin loppuisi tapaamiset äidin miesystävän kanssa siihen.

Kyllä on.. oravaa sanottiin meillä päin todellakin orkuksi.. vasta aikuisiällä kuulin "orkusta" ekan kerran.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:

Kyllä on.. oravaa sanottiin meillä päin todellakin orkuksi.. vasta aikuisiällä kuulin "orkusta" ekan kerran.. :)

Kun siis orgasmi on orgasmi.. ei ymmärrä tätä.. eikä orkku ole kaikille orgasmi.. ;)

Jos joku sanoo oravaa orkuksi, niin ei se lapsi siitä tosiaan pilaan mene. Osa vanhemmasta kansasta käyttää pallosta sanaa palli eli ei ole takuulla ensimmäinen kerta. Pallihan on myös tuoli, josta se on aika yleinenkin nimitys. "Istua pallilla".

Osa lapsista myös opetellessan käyttää täysin vääriä sanoja, kuten edellä jo todettukin. Oma kummipoikani sanoo myrskyä mulkuksi, jos en nyt ihan väärin muista :D Eli että näin.

Ja pussailusta puhuminen on kyllä ihan hyvä asia pelkästään. Toivon mukaan nykyvanhemmat sentään uskaltaa suukotella lastensa nähden!

Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Jos joku sanoo oravaa orkuksi, niin ei se lapsi siitä tosiaan pilaan mene. Osa vanhemmasta kansasta käyttää pallosta sanaa palli eli ei ole takuulla ensimmäinen kerta. Pallihan on myös tuoli, josta se on aika yleinenkin nimitys. "Istua pallilla".

Osa lapsista myös opetellessan käyttää täysin vääriä sanoja, kuten edellä jo todettukin. Oma kummipoikani sanoo myrskyä mulkuksi, jos en nyt ihan väärin muista :D Eli että näin.

Ja pussailusta puhuminen on kyllä ihan hyvä asia pelkästään. Toivon mukaan nykyvanhemmat sentään uskaltaa suukotella lastensa nähden!

Tottakai pussailua näkevät mutta pitääkö siihen suhtautua kuin esipuberteettinen poika: KATTOKAAAA, yääääk, ne pussaaaaa!!! Ja äijällä kuitenkin ikää yli 70v... Siis tuo isoisä-juttu...

Niinhän ap sanoi että mies puhuu omalla "slangillaan" eli murteella.. eli kyllä nuo ylempänä Suomessa on käytössä.. mutta ap:lle sanoisin että älä nyt hyvä ihminen rajoita toisen puheita.. murteet on rikkaus.

Ja jos sanot palloa lapsillesi palloksi niin eiköhän ne sitä käytä kun sitä enemmän sinulta kuulevat. Ellie palli sitten kuulosta heistä niin hauskalta että se jää elämään. :)

Yhteistyössä