Äitini mielestä minulla on raskausajan masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittaja

Vieras
Olen pari kertaa erehtynyt ääneen anomaan, että onpas tämä toinen raskaus fyysisesti rankempi kuin ensimmäinen, niin johan oli äitee tehnyt diagnoosin katsottuaan Akuutin: Akuutti | Toista | Yle Areena | yle.fi ja kohdasta 12:30 alkaa tuo raskausajan masennusta käsittelevä osio.
Loukkaa aivan h***vetisti kun oma äiti laukoo tuollaista, kun minulla ei mitään mt-ongelmia ole ikinä ollut ja todellakin odotan tätä vauvaa ja valmistelen sen tuloa...

No kai sä nyt oot vastannu äidilles asiallisesti (=suuttumatta/suuttumusta näyttämättä) että "Ei äiti,ei tämä mitään masennusta ole. Esikoinen vaan vie sen verran aikaa/huomiota etten ehdi levätä riittävästi kuten ensimmäisen raskauden aikana. Sen vuoksi olen tässä raskaudessa väsyneempi ja tämä tuntuu raskaammalta. Kyse on kuitenkin fyysisestä väsymyksestä (ja siitä seuraavasta henkisestä "uupumuksesta"),en ole masentunut vaan odotan uutta lasta innolla ja valmistaudun hänen syntymäänsä." Jos sen sijaan suutut/loukkaannut äidillesi hänen puheistaan,hän saa siitä vaan lisää vettä myllyynsä..

Luonnollisestikin yritin kauniisti sanoa, että en mitenkään voi nyt nukkua aina kun nukuttaa kun täytyy esikoistakin ajatella, josta sitten tulikin lisää vettä myllyyn: aijaa, se esikoinenko nyt jää ihan heitteille kun uusi vauva syntyy...
Ei kai kenenkään muun äitee harrasta moista kotidiagnosointia?

Joo, harrastaa. :D Ei voida ees tajuta, et mist se repii niit juttui! :D Ja sit on ihan vakuuttunu, et kyllä sen niin on mentävä. Hih. :) Pahoittelut sulle. Koita kestää. Sano äidilles, et oot masentunu siitä johtuen. :p

Yhteistyössä