Äitini leikkasi tytön tukan ilman lupaani!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos että kuuntelitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos että kuuntelitte

Vieras
Tytöllä oli äitini luo hoitoon mennessä kauniit, pitkät ja paksut kiehkurat mutta kun hain häntä hoidosta niin mitä näinkään! Hiukset oli kynitty pottamallisiksi!! :o Järkytykselläni ei ollut rajaa.

Koska olen kiltti niin en uskaltanut edes alkaa räyhäämään äidilleni. :/ Äiti perusteli tytön hiusten olleen niin takussa ja vaikeasti hoidettavat että ajatteli helpottaa "taakkaani" ja leikata liiat pois. Ehkä jonkun mielestä tuo hiusmalli saattaa olla "trendikäs nykytukka" mutta kyllä minä tykkäsin perinteisistä pitkistä hiuksista tytölläni! En ole mikään sukupuolineutraaliuden suurkannattaja.

Voi jumankauta! Eipä olisi kiukulla ja ärtymyksellä rajaa tuollaisessa tilanteessa! Ei noin isoja asioita tehdä kysymättä vanhemmilta ja lapselta itseltään lupaa. Mä en haluais, että mun siilipäisen pojan hiukset ajettaisiin siiliksi ilman, että multa tai mieheltä kysytään. Saati sitten, että tyttöni ihanan pitkää tukkaa alettaisiin lipsomaan.

Itse kävimme leikkauttamassa aikanaan tytön tukan kampaajalla, jotta hiuksiin saatiin selkeä ja tasainen malli. Siitä hiuksia sitten alettiin kasvattamaan. Pari kertaa olemme käyneet kampaajalla siistimässä mutta yleensä otan itse saksilla latvoja tasaisemmaksi n. 2-3kk:n välein.

Ihan oma moka, kun et nostanut meteliä. Nyt sillä on sitten luulo, että voi jatkossakin kyniä miten sattuu. Meillä anoppi teki KERRAN noin, eli leikkasi pojan tukan ja vielä ihan päin viddua. Sain sellaiset mököpultit, ettei ole toiste mennyt saksien kanssa söhimään.

no jopas oli huomaavaista äidiltäs.. :( en kyllä ois itsekään tykännyt (tosin olisin kyllä osannut sen myös ilmaista!). Minulle olisi aivan sama kuinka "hieno ja trendikäs" uusi kampaus on, ei toisten lasten hiuksia mennä ilman lupaa saksimaan.

Mulla meni viime kesänä hermot anoppiin. Olin alkanut kasvattaa tytöltä otsista pois ja oli juuri jonkin verran kasvanut, niin eikös anoppi ollut mökillä (kun tyttö oli siellä isänsä kanssa) kyninyt otsiksen ihan lyhyeksi. Tein kyllä selväksi sen jälkeen että kasvatan tytön hiuksia ja anopin ei tarvitse niiden leikkaamisesta huolehtia.

Mä en ymmärrä teitä ihmisiä!! Millaset välit teillä on omiin vanhempiinne jos ette saa suutanne sen verta auki et vois sanoa et harmittaa? Kyllä meillä on tapana ihan suoraan puhua jos vituttaa.. ne on hei perheenjäseniä!!

Anoppi leikkas pojan hiukset ilman lupaa - suutuin , enkä antanut sille enää lasta hoitoon. Se oli muutenkin sellainen, ettei sille voinut mistään huomauttaa kun se alkoi heti parkumaan.

näitä juttuja kyllä on lukenu täällä vaikka kui monta kertaa. Millon anoppi ja millon äiti on leikannu lapsensa tukan. Kyllähän muaki vituttas tommonen ja pelottaa jos anoppi nyt viikonloppuna menee leikkaa tytön hiukset ilman lupaa :D

Ohoh. Mun äiti on muutamaan kertaan leikannut tytön otsiksen. Ei auttanut, vaikka ekalla kerralla sanoin ja mökötin. Leikkasi toistekin. Silloin muodon vuoksi kysyi lupaa, vaikkei hyväksynyt kieltävää vastausta. Takatukkaa tuo onneks ei ole lyhennellyt.

Se onni siinä on, että hiukset sentään kasvaa. Sano ens kerralla, että hiukset leikataan kampaajalla tms.

Yhteistyössä