äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonoistahuonoin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonoistahuonoin

Vieras
Mulla on 6 kk vanha tyttö. Se on tosi huono syömää ja heittelee ruuat mihin sattuu. Nukkuu huonosti ja valveilla ollaan yli puolet yöstä.

Tänää heitin sen ruokalautasen seinää ja kaadoin vesilasin päälleni kun oltiin tapeltu neidin kanssa syömisestä vajaa tunti. Kuka p*ska äiti tekee tällasta?Minä. Muksu säikähti kunnolla. No. Viime viikolla se oli huutanu koko aamun(miten pienestä ihmisestä voi lähteä näin kova ääni?)niin nostin sen käsistä sitteristä ja hyppäytin syliin. Edelleen kuka p*ska äiti tekee tällasta? Minä. Yöllä kun neiti on hereillä ja huutaa niin kerron sille kuinka ärsyttävää se on et se huutaa ja kiroilen neiti sylissä. Kuka **** p*ska tekee tällasta? Minä.

Päivisin tehdään kyllä yhdessä kaikkea mukavaa ja leikitään, touhutaan ja neitiä naurattaa.

Ja kun se alottaa sen huutamisen(mikä ei tunnu loppuvan koskaan..)niin nostan neidin lujasti ja kävelen ympyrää, taputtelen, vaihdan vaippaa, imetän..... mut välillä ei mikää auta. Lopulta laitan neidin omaan sänkyyn aika vauhdilla(tukevasti)omaan sänkyyn ja poistun huoneesta hengittelemään.

Lapsen isää ei juuri neidin hoitaminen kiinnosta.. ei ole lähellä sukulaisia, ystäviä, ollaan muutettu vastikään.
Tiedän, oon ihan sekopää enkä ansaitse pientä kukkaani, neitiä.. Rakastan lastani valtavasti. Mitä ihmettä voi tehdä kun tuntuu että pää räjähtää siitä huudosta? Joskus mua on auttanu se, että meen viereisee huoneesee ja hakkaan(oon tosissani)päätäni kämmenellä. Mut kai nyt voi jotai muutaki tehdä et voi ajatella selkeemmin? Oon huolissani lapsestani.Auttakaa.

Ajattele sitä järkyttävää tunnetta jonka koet sitten jälkikäteen kun se kohtaus on ohi. Mitä voisi tapahtua ja mitä vaarannat. Jos pystyt sen kuvittelemaan, saatat pystyä hillitsemään itsesi.

Ja tosiaan, hae apua.

Neuvolaan soittoa heti maanantaina! Jaksamisesi on nyt loppu ja tarvitset jonkun tukemaan kavatustyötäsi äitinä jotta saatte tyttösi kanssa parhaan alun yhteiselle taipaleellenne. Lapset huutaa ja välillä siihen onj opa syy joten senkin takai neuvolaan jotta voidaan uttkia onko tytöllä kipuja tai muuta joka aiheuttaa tuon huutamisen. Jaksamista sinulle, poistu mieluummin tilanteesta kuin kohtele kovakouraisesti, tyttö on vasta 6kk ja pienikin väärä liike voi olla kohtalokas.

Kuulostaa tutulta. Hae apua! Puhu neuvolassa,sano että olet ihan rikki,väsynyt,pelkäät itseäsi.

Ps Yritä myös välttää tilanteita..esim jos ruokailu ei suju,jätä homma kesken ja tehkää jotain muuta välillä. Sit uus yritys vartin tai puolen tunnin päästä. Mulla auttoi kun yritin olla "isovanhempi" omalle lapselleni. Tiedäthän,isovanhemmat (yleensä) on valmiita vaikka hakemaan kuun taivaalta että pikkunen vaan pysyy tyytyväisenä..

Älä ainakaan siitä syömisestä tappele - 6kk ikäisen ei tarvitse syödä kuin max muutaman lusikallisen eikä hän todellakaan jaksa tunnin mittaista syöntisessiota. Höllää vähän "omista vaatimuksistasi" ja ota rennommin. Kaiken ei tarvitse olla niin justiinsa. Veikkaan että rakastat lastasi ihan suunnattomasti ja yli-yrität olla huippuäiti tekemällä kaiken todella hyvin ja perusteellisesti.
Yöllä kun vauva huutaa niin mahd. mukaan ota viereesi, silittele/tissittele siinä takaisin uneen ja anna olla vierellä. Itse sain univelat nukuttua pois sillä kun sallin lapsen nukkuvan vieressä, tissillä.
Nyt 4v:nä nukahtaa ihan hienosti omaan sänkyyn, tulee ajoittain yöllä viereen mutta se ei häiritse. Oppi tosi hyvään unirytmiin siitä lähtien kun pääsi viereen nukkumaan.

Yhteistyössä