Äiti vs.lapsi ja äiti hävis 100-0

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuriton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuriton

Vieras
Eskariin piti mennä,koska mulla olis ollu tekemistä kaupungilla.Lapsi ilmoitti ettei sinne aio mennä.
Vitkutteli sängyssään puoli tuntia.Sillä välin olin laittanut aamupalan ja vaatteet valmiiksi.
Tyttö istahti tuolille ja ilmoitti ettei suostu syömään aamupalaansa.Tässä vaiheessa eskariin menoon oli aikaa 15min.
Lopputulos oli se,että tyttö lähti arestiin ilman aamupalaa,mitä ei halunnut syödä ja eskariin ei keretty.
Eli tytön kannalta putkeen meni.
Nyt kehittelen tässä sopivaa rangaistusta,koska oikein tuo ei ole.
Oon ihan hukassa,mikä olis tehokas keino?

Voi sinne eskariin mennä syömättäkin. Ja hei, ei lapsella pitäisi olla tuollaista valtaa käytössään. Nosta se sängystä ylös vaikka väkisin, jos ei suosiolla nouse.

Nyt on myöhäistä rangaista tästä päivästä, jatko on tärkeämpi

Oisit nakannut tytön yöpukuineen autoon ja vaatteet johonkin kassiin ja ajannut eskariin ja nakannut sinne. Ei varmasti ois toista kertaa vitkutellut! Mutta enpä osaa rangaistusta keksiä...Joku toooosi mieluinen juttu pois vähäks aikaa tms...

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Vähän myöhästä sanoa tietenkin nyt, mutta mikset vain ottanut ja vienyt lasta sinne eskariin?

Tätä määkin ihmettelen. Kai sitä nyt eskarilaise4n saa haalarin sisään tungettua, vaikka se harais vastaan? Milläs se saadaan tulevaisuudessa kouluun?

No onneksi meillä saa tulla eskariin mihin aikaan vaan. Ja tuossa tilanteessa ei olisi menty arestiin vaan eskariin.

Kiva tietysti, että itse näet lapsen voittaneen. Vrt. tämä ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/t1671656

Jos nyt rankaisee, lapsi vaan oppii ajattelemaan että kun ei tahdo jotain, voi sooloilla miten tykkää, kunhan sitten kestää rangaistuksen. Mutta eikö sen voi viedä myöhässä eskariin? Nyt äkkiä itelle vaatteet päälle ja muksu eskariin tiukan puhuttelun kera.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mullakaan ei ollut vaatteita päällä,koska aika meni työn kanssa temppuiluun.En kerennyt saada edes itteeni valmiiksi.
Tuolla se nyt meuhkaa huoneessaan.
Eli sinä olisit mennyt pukemaan ja antanut tytön meuhkata.

Joo en tajua. Minä en taatusti ole kärsivällinen ja rauhallinen kasvattaja mutta ei meillä sentään jäädä kotiin vaan siksi että lapsi ei halua tehdä jotain. Vaikka sitten minäkin menettäisin hermoni ja huudettaisiin kilpaa niin mentäisiin silti.

Mullakaan ei ollut vaatteita päällä,koska aika meni työn kanssa temppuiluun.En kerennyt saada edes itteeni valmiiksi.

Kokeilspa sitä, että nostat tytön kylmän viileäasti sängystä, ja menet laittamaan itseäsi kuntoon. Sanot aina siinä sivussa, että pue tai syö (tai mitä milloinkin), koska kohta (vartin/10 min. / 5 min.) kuluttua pitää lähteä. Kun olet itse valmis, takkia päälle ja menoksi! Kyllä se lapsi jossakin vaiheessa tajuaa, että muu ei auta. Ja tosiaan - ääritapauksessa lapsen voi viedä eskariin yövaatteissa (päivävaatteet mukaan) ja ilman aamupalaa. Lapsi ei saa käyttää tuollaista valtaa perheessä.

Meillä on aina menty eskariin myös, vaikk aolsi mitä toiveita esittänyt. Kuuntelen toiveet ja katsotaan yhdessä, josko joskus voisi olla eism. lyhyemmän päivän kun minun opinnot sallivat.Mutta ei ole omien kiukuttelujen takia ollut kertaakaan pois. Vain jos on ollut kipeä tai on etukäteen sovittu että sukulaisen vierailun takia sai syntymäpäiävänään olla kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja kannattaa nyt laittaa rajat:
Meillä on aina menty eskariin myös, vaikk aolsi mitä toiveita esittänyt. Kuuntelen toiveet ja katsotaan yhdessä, josko joskus voisi olla eism. lyhyemmän päivän kun minun opinnot sallivat.Mutta ei ole omien kiukuttelujen takia ollut kertaakaan pois. Vain jos on ollut kipeä tai on etukäteen sovittu että sukulaisen vierailun takia sai syntymäpäiävänään olla kotona.

Niin meillä siis eskarin lisäksi kokopäivähoidolle tarvetta ja lapsi esittää toiveita että saisi olla vain puol päivää. Ap: lapsi ilmeisesti vain 4 tunnin eskarissa? sitähän tuskn sen lyhyemmäksi saa.

Aiotko joskus töihin ehtiä? entä koulu, saako lapsi jäädä pois sieltä jos huvittaa? ihan miten vaan, mutta missä vaiheessa hän sitten oppii että velvollisuudet on hoidettava? aamulla noustaan ylös, ja viikonloppuna ja lomalla sitten nauttii siitä kun saa köllötellä sängyssä. tai jos on etukäteen sovittu vapaapäivästä.

minusta kun sinun lapsi on jo aika iso ja monessa maassa ihan käyvät jo koulua 6-vuotiaat. etä ei voi ajatella, että kyllä vielä ehtii tottua rytmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja kuriton:
Eskariin piti mennä,koska mulla olis ollu tekemistä kaupungilla.Lapsi ilmoitti ettei sinne aio mennä.
Vitkutteli sängyssään puoli tuntia.Sillä välin olin laittanut aamupalan ja vaatteet valmiiksi.
Tyttö istahti tuolille ja ilmoitti ettei suostu syömään aamupalaansa.Tässä vaiheessa eskariin menoon oli aikaa 15min.
Lopputulos oli se,että tyttö lähti arestiin ilman aamupalaa,mitä ei halunnut syödä ja eskariin ei keretty.

Kokeile tuota palkitsemista, voisi toimia. Lue siis ketju, jonka nostin. Otsikko jotain "palkitseminen auttaa kiukkuamiseen".

mulla pisti silmään tuo että "piti mennä eskariin KOSKA MULLA oli asioita kaupungilla". lapsi menee eskariin koska 6veet käy eskaria. ei siks että äippä pääsee asioille. ei lapset näitä asioita kyllä päätä

Alkuperäinen kirjoittaja uhmakkaan äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kuriton:

Kokeile tuota palkitsemista, voisi toimia. Lue siis ketju, jonka nostin. Otsikko jotain "palkitseminen auttaa kiukkuamiseen".

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1683736 on se linkki. Eli koeta jos hyvinä aamuina saa hymynaaman/tarran, niin jos se auttaisi.

lapsi ei käy eskarissa joka päivä johtuen mun vuorotyöstä.Lapsi tiesi,että mulla on tänään vapaa päivä ja sillä halusi jäädä kotiin.
Eilenkin oli vapaa päivä ja vietettiin se yhdessä,mutta tänään mulla olis ollu käyttöä ns.omalle ajalle.Koskaan ei ole jäänyt eskari/tarha väliin,jos mulla olis ollu töihin meno,silloin vien arvon neidin vaikka alasti tarhaan.

Tänään harjoittelette molemmat aamupuuhia ja katsotte paljonko niihin menee aikaa. Huomenna sitten nousette sen verran aikaisemmin, että ehditte. Ja tänään käytte nukkumaan vastaavasti aiemmin, että jaksatte nousta.

Eli jos aamupuuhiin menee 3t, nousette viideltä ja käytte nukkumaan klo 19-20. Mutta jos saatte treenattua aamupuuhat 1t, voitte valvoa normaalisti.

Minulta ei onnistu yhtäaikaa omat ja lasten aamupuuhat, siksi on pakko herätä aiemmin, juoda kahvi rauhassa ja pistää vaatteet päälle ja sitten vasta herättää lapset. Mieluummin nousisin myöhemmin, mutta olen niin monta kertaa kokeillut ja epäonnistunut, että en viitsi enää moista edes yrittää.

Yhteistyössä