Äiti-tytär-juttutuokio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja weballergy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

weballergy

Vieras
Oli tuossa aiemmin illalla. Makoiltiin sängyssä ja keskusteltiin kaikista mahdollisista asioista, mitä tyttö vaan keksi kysyä. Ikää likalla siis 5v. Ensin kyseli että kuinka se rakkaus menee tonne meidän sydämiin ja miten vauvat oppii rakastamaan.

Sitten siirryttiin jo astetta haastavampiin; Miten vauva hengittää tuolla mahassa? Entä miten se vauva sitten syntyy sieltä? :o
Siinä sitten äiti alkoi änkyttämään että tuota noh... "isiiii, et viittis tulla vähän käymään täällä". Miehen kanssa sitten selitettiin että tuolta pimpistä se vauva tulee.

Likka tuumas että älkää ny huijatko. Sanottiin että isompana sitten ymmärrät ja että ei niitä vauvoja lapset voi synnyttää. Jäi vähän säikähtäneen oloiseks, mutta puhuttiin sitten muitakin asioita naiseksi kehittymisestä.

Huh sentään. Mitäköhän seuraavaksi?
Odotin kyllä jo kysymystä, että miten se vauva sinne mahaan menee... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä vauva tulee "vauvojen aukosta" :D näin oli päiväkodin täti selittänyt, ja noh,mikäs siinä,hyvä sanahan se.

Meillä likka olis kysyny ton selityksen jälkeen, että missä se vauvojen aukko on... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
meillä vauva tulee "vauvojen aukosta" :D näin oli päiväkodin täti selittänyt, ja noh,mikäs siinä,hyvä sanahan se.

Meillä likka olis kysyny ton selityksen jälkeen, että missä se vauvojen aukko on... :whistle:

joo oli meidänkin kysynyt, ja täti oli selittänyt,kertonut että siellä alapäässä,mutta hän sanoi että tykkää käyttää tuota "vauvojen aukkoa" siksi, että lapsi ei luule että vauva syntyy samasta paiaksta kun mistä pissa tai kakka tulee.
ensin olin vähän ihmeissäni kun tarhantäti noinkin tarkkaan oli selittänyt ennen jutustelua vanhempien kanssa, mutta eipä tuosta haittaakaa ollut.

no,meillä kerrottu ett pissareiän vieressä.

joo oli meidänkin kysynyt, ja täti oli selittänyt,kertonut että siellä alapäässä,mutta hän sanoi että tykkää käyttää tuota "vauvojen aukkoa" siksi, että lapsi ei luule että vauva syntyy samasta paiaksta kun mistä pissa tai kakka tulee.
ensin olin vähän ihmeissäni kun tarhantäti noinkin tarkkaan oli selittänyt ennen jutustelua vanhempien kanssa, mutta eipä tuosta haittaakaa ollut.

Me myös sanottiin, että ei se sieltä samasta paikasta tule kuin pissi kuitenkaan. On nää vaan aina sellasia yllättäviä ja hämmentäviä tilanteita :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mä lainasin kirjastosta jonkun hyvän ja asiallisen kirjan, jossa kerrottiin
vauva-aukot ja siemenet.

Ihana kysymys lapsellasi- kuinka rakkaus menee sydämeen.. :heart: =)

Joo se oli kyllä. Tytöllä ihan itku tuli kun selitin, että vauva pikkuhiljaa alkaa kiintymään meihin vanhempiin kun me sitä hoidetaan ja syötetään ja rakastetaan. Että se rakkaus kehittyy siellä vauvan pienessä sydämessä :heart:

Sitten piti selittää isin ja äitinkin rakkaudesta...:D

meillä on lainattu paljon asiaa käsitteleviä kirjoja niin äiti on päässyt vähän helpommalla kun ei ihan kaikkeen ole itse tarvinnut keksiä vastausta.. :D

Ja mitä tohon pk-asiaan tulee niin kyllä näitä juttuja monesti siellä päikkärissäkin puidaan ja kyllä itse olen ainakin lapselle kertonut ja vastannut jos on kysynyt... :whistle:

mun kaveri selitti aikanaan lapselleen 5-6 v. että aikuisilla ihmisillä on sellainen vauva-aukko (en muista oliko pimpsa vai mikä) mutta lapsilla sitä ei ole. Sitten isompana tyttönä vasta pystyy synnyttämään vauvoja. Onneksi tämä selitys riitti ja nyt 8 veenä selittää ihan vakavissaan että vain aikuiset voi tehdä vauvoja!! Suloista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mä lainasin kirjastosta jonkun hyvän ja asiallisen kirjan, jossa kerrottiin
vauva-aukot ja siemenet.

Ihana kysymys lapsellasi- kuinka rakkaus menee sydämeen.. :heart: =)

Joo se oli kyllä. Tytöllä ihan itku tuli kun selitin, että vauva pikkuhiljaa alkaa kiintymään meihin vanhempiin kun me sitä hoidetaan ja syötetään ja rakastetaan. Että se rakkaus kehittyy siellä vauvan pienessä sydämessä :heart:

Sitten piti selittää isin ja äitinkin rakkaudesta...:D

ihana selitys ja ihana tyttö sulla... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
ihana selitys ja ihana tyttö sulla... :heart:

Oli se kyllä taas pitkästä aikaa sellanen hetki vain meidän kahden välillä. Mitä nyt piti isiä huikata apuun kerran :D Mutta muuten. Lähdin käymään vessassa välillä niin tyttö piti kädestä kiinni ja sanoi että en päästä. Lupaus takasin tulemisesta vapautti kuitenkin käymään sit vessan puolella :D

Viltin alla köllittiin ja siliteltiin toistemme hiuksia :heart:

Täytyypä käydä itsekin kirjastosta kattelemassa noita kirjoja.
Oisko kellään ihan lonkalta heittää mitään hyvää kirjaa?

Yhteistyössä