Äiti suutui kun en antannut lapsia pariksi päiväksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "krista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"krista"

Vieras
Lapset iältä 6-12. Äiti kävi kylässä ja kuuli, että lapset menivät anoppilaan. Siitä hän suutui. Sitten rupesin luettelemaan faktoja miksi lapset ei tulisi hänen luokse.
- alkoholi ( anoppi ja appi eivät juo kun lapset on heillä), mutta äiti toista sorttia
- ulkona leikkiminen (äiti ei voi päästä lapsia itsekseen pihalle, koska täytyy vaahtia, kerrostalopiha)
- pojat haluavat pelata jalkapalloa (äiti ei jaksa viedä heitä mihinkään eikä päästä lähemmäiselle pelikenttälle)
- tietokone (äidin mielestä ei ole lapsia varten)
- piirtääminen äidin luona kieletty, koska voivat sotkea paikat
Tässä on vain osaa syistä. Äidin mielestä lapsille ei tekisi pahaa, jos istuisivat pari päivää sisällä.

Mitäs mieltä te olette? Olenko liian ankara äidille kun en anna lapsia?

Mun mielestä sisällä olo pari päivää ei lapsia haittaisi. Mutta tuo alkoholi. Jos epäilisin hetkeäkään, että joku, jonka pitäisi hoitaa lastani, juo, en todellakaan antaisi lastani hänelle hoitoon. Ja sitten, sun lapset on jo sen ikäisiäkin, että kuuntelisin myös sitä, mitä lapset ovat itse mieltä. Jos alkoasia ois kunnossa ja lapset sisälläolosta huolimatta haluaisivat äidillesi, sitten minusta voisi kyllä päästää.

Tietokone on outo syy olla päästämättä. Kyllä tuon ikäisten lasten pitäisi pärjätä koneetta pari päivää. Jos eivät pärjää, niin johonkin vieroitushoitoon sitten. Ja kaksitoistavuotias ainakin voi leikkiä pihalla itsekseen. Minä ainakin muistan leikkineeni kerrostalon pihassa ainakin kuusivuotiaasta saakka ilman vahtia, todennäköisesti vielä nuorempanakin. Ja mukana oli myös vielä pienempi pikkuveli.

Mutta alkoholin vuoksi en päästäisi, etkä toivottavasti sinäkään. Et ole epäoikeudenmukainen. Sano että äiti saa lapset hoitoon sitten kun pystyy heistä huolehtimaan.

Ehkä äitisi on yksinäinen ja esim. siksi käyttää alkoholia ja on kenties muutenkin hieman allapäin. Ja tottakai kateellinen anopille, aivan ymmärettävää. Lapsesi ovat jo sen verran isoja että pärjäävät yksikseen hetken pihallakin ja muutenkin pärjäävät ilman jatkuvaa valvomista. Anna mukaan vaikka lukemista tai pelailemista, kivempaahan se kesällä on kuin tietokoneen käyttö. Voivat pelailla sitten yhdessä isovanhempien kanssa. Joten olet liian ankara, jos lapset olisivat pienempiä, niin ymmärtäisin sua paremmin.

Muistutin, mikä lapsuus minulla oli. En halua että hän kohtelisi minun lapsia niin kuin kohteli minua. Lapset eivät mene hänen luokse jos ei ole ihan pakko. Valitettavasti hän ei ottanut koskaan huomioon lasten toivomuksia, esim. ruoka, lautapeli, lastenleffa. Ja kun äiti ottaa alkoholia niin se on helvetti. Kerran pyysin katsomaan lapsia kun kävin lääkärissä, niin kun tulin takaisin oli juomassa.

Häh? Alkoholi on ainoa kun mietityttäisi (ehkä äitisi kykenee 2 päivää olemaan ilman kun on muuta? ) Muut : EIHÄN SUN LAPSET ole sinne muuttamassa. Herranen aika. Jos teini ei nyt saa pelata päivää tietokonetta WTF? eikös ole tuntuvasti terveempää noin?

Mitäs lapset itse sanoo? Ja kysy rehellisesti, älä nihilisti-äitinä joka antaa selkeesti oman mielipiteen vaikuttaa ehkäpä liikaa lasten väleihin mummonsa kanssa.

[QUOTE="krista";26673055]Muistutin, mikä lapsuus minulla oli. En halua että hän kohtelisi minun lapsia niin kuin kohteli minua. Lapset eivät mene hänen luokse jos ei ole ihan pakko. Valitettavasti hän ei ottanut koskaan huomioon lasten toivomuksia, esim. ruoka, lautapeli, lastenleffa. Ja kun äiti ottaa alkoholia niin se on helvetti. Kerran pyysin katsomaan lapsia kun kävin lääkärissä, niin kun tulin takaisin oli juomassa.[/QUOTE]

Edelleen. Alkoholi on ainoa kun vaikuttaa. Ei mummojen tartte tanssia noissa muissa välttämättä lasten pillin mukaan (ruokatoiveet, lasten leffat tms). Jokseenkin hölmö peruste. Mitäs lapset, oletko heiltä kysynyt?

Muistappa myös se että sinä ja sinun lapset on ihan eri juttu. Eriytä asioita. Mummo saattaa olla toisenlainen sinulle ja toisenlainen lapsen lapsille.

Teet selkeet ehdot, ei alkoholia tai jää viimeiseksi kerraksi kun annant hoitoon. Ilmoita asia napakasti ja selkeästi.

Tee tarkistussoittoja, vaikka naurettavalta tuntuukin. Ja jos tuntuu että alko on alkanut maistua, niin hae lapset pois. Hölmöä pompottelua, mutta jos annat äidillesi vielä mahdollisuuden selkeillä ehdoilla, se voi tehdä ihan hyvää kaikkien väleille.

Tarkennan:
1. Äiti juo oli lapsia tai ei
2. Lapset osaavat itse olla pihalla, mutta äiti ei päästä
3. Tietokone ei ole pakollinen meilläkään
4. Lapset eivät halua itsekään mennä sinne, kerran riitti.

Mulle tuo eka syy eli alkoholi on se ainoa, jolla mitään merkitystä. Muuten mulle olisi ihan sama, vaikka lapset olisi neljän seinän sisällä 2 päivää. Mutta juominen on se, mitä en hyväksy. Mulla on alkoholistivanhemmat, enkä IKINÄ tule antamaan lapsia sinne hoitoon. EN EN EN. Alkoholistiin ei voi luottaa, että olisi 2 päivää juomatta "kun on muutakin". Ei ikinä.

[QUOTE="...";26673120]Teet selkeet ehdot, ei alkoholia tai jää viimeiseksi kerraksi kun annant hoitoon. Ilmoita asia napakasti ja selkeästi.

Tee tarkistussoittoja, vaikka naurettavalta tuntuukin. Ja jos tuntuu että alko on alkanut maistua, niin hae lapset pois. Hölmöä pompottelua, mutta jos annat äidillesi vielä mahdollisuuden selkeillä ehdoilla, se voi tehdä ihan hyvää kaikkien väleille.[/QUOTE]

On annettu tarpeeksi mahdollisuuksia ja ehtoja, mutta niin kuin äiti sanoo kukaan ei määrätä häntä mitä hän saa tehdä ja mitä ei.

[QUOTE="...";26673120]Teet selkeet ehdot, ei alkoholia tai jää viimeiseksi kerraksi kun annant hoitoon. Ilmoita asia napakasti ja selkeästi.

Tee tarkistussoittoja, vaikka naurettavalta tuntuukin. Ja jos tuntuu että alko on alkanut maistua, niin hae lapset pois. Hölmöä pompottelua, mutta jos annat äidillesi vielä mahdollisuuden selkeillä ehdoilla, se voi tehdä ihan hyvää kaikkien väleille.[/QUOTE]

Ilmeisesti sinä et tunne yhtään alkoholistia? Lapsille ei tee yhtään hyvää olla sellaisen lähellä...

[QUOTE="krista";26673142]On annettu tarpeeksi mahdollisuuksia ja ehtoja, mutta niin kuin äiti sanoo kukaan ei määrätä häntä mitä hän saa tehdä ja mitä ei.[/QUOTE]

Äitisi on mustasukkainen anopillesi.

[QUOTE="krista";26673142]On annettu tarpeeksi mahdollisuuksia ja ehtoja, mutta niin kuin äiti sanoo kukaan ei määrätä häntä mitä hän saa tehdä ja mitä ei.[/QUOTE]

No et sitten tietenkään ole liian ankara, minkälaista vastausta sitten odotit. Kai sinä itsekin tiedät. Aloitusviestistäsi ei vaan tullut ihan sellaista kuvaa, kun myöhemmissä viesteissä olet korjaillut.

[QUOTE="...";26673139]Mulle tuo eka syy eli alkoholi on se ainoa, jolla mitään merkitystä. Muuten mulle olisi ihan sama, vaikka lapset olisi neljän seinän sisällä 2 päivää. Mutta juominen on se, mitä en hyväksy. Mulla on alkoholistivanhemmat, enkä IKINÄ tule antamaan lapsia sinne hoitoon. EN EN EN. Alkoholistiin ei voi luottaa, että olisi 2 päivää juomatta "kun on muutakin". Ei ikinä.[/QUOTE]

Ei mulle olisi ihan sama, että ovat kaksi päivää neljän seinän sisällä kun ei kerran mitään mielekästä tekemistäkään ole.

[QUOTE="Jaahas";26673444]mun lapset olviat anoppilassa pari päivää sisällä. ei välitä toiveista ja on pihi, ei saa maksaa mitään. edes lähileikkipuistoon ei jaksa viedä.[/QUOTE]

Mieti, jos sinun anoppi joisi kun lapset on hoidossa ja käytäytyminen muutuisi pelottavaksi.

Yhteistyössä