äiti pulassa, miten asiat paremmaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fallen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fallen

Vieras
Meillä on kaks hankalaa, itsepäistä ja tottelematonta lasta. Mies tekee reissutyötä ja on kotona vaan viikonloppuisin. Musta on alkanu tuntumaan siltä etten enää jaksa. Olen täysin poikki. En sillälailla että olisin väsynyt ja haluaisin nukkua vaan jotenkin henkisesti väsynyt. Väsynyt kuuntelemaan noita kitiseviä lapsia ja hoitamaan kotityöt ym. Kaikenlisäks mies kehtaa haukkua mua huonoksi äidiksi ja että olen kasvattanut lapset täys "hulluiksi" tai etten ole kasvattanut niitä ollenkaan.

[QUOTE="hmmm";23778713]Yksi neuvo: älä ainakaan tee lisää lapsia. siihen moni sortuu ´kun ei ajattele kuinka raskasta tulee olemaan.[/QUOTE]

no ei oo pelkoa siitä. Lisää lapsia ei ole tarkoitus edes tehdä ennen kuin asiat taas pelaa tässä elämässä ja tiedostan sen itsekin etten jaksa lisää vielä.

Mies joko vaihtaa tavalliseen päivätyöhön tai sit palkkaa sulle kotiin apua esim. siivoojan. Viikonloppuisin kun mies on kotona, sun täytyy saada omaa aikaa niin että mies on päävastuussa kodista ja lapsista ja kaiken organisoinnista (ei niin, että sun täytyy sanoa sille että voitko tyhjentää tiskikoneen tai voitko auttaa mua imuroinnissa).

Jos reissutyöstä ei sitä vertaa jää rahaa, että mies voisi sillä kompensoida poissaoloaan, niin ei kyllä todellakaan kannata sitä tehdä.

Yks vaihtoehto on tietysti ero ja yhteishuoltajuus, lapset puolet ajasta miehellä, järkätköön työnsä miten parhaaksi näkee. Valitettavasti monien miesten kohdalla tuo on ainoa tapa saada isä osallistumaan oikeasti lastensa elämään. Ydinperheessä ne lapset ovat vaan äidin lapsia (etenkin silloin kun käyttäytyvät huonosti tai ovat jotain vailla).

kamalaa jos joutuis eroamaan tällaisen asian takia. Mies on kyllä vaihtamassa työpaikkaa syksyllä tai paikka on jo tiedossa. En tiedä helpottuuko arki siitä yhtään. Miehellä olis kuitenkin 10h työpäivä, aamu tai iltavuoroja. Lisäks miehen uusi työpaikka tarkoittaa muuttoa mitä myös jännitän todella paljon :(

No eihän se ero nyt mikään ensimmäinen vaihtoehto ole.

Miten mies reagoi, jos sanot ettet jaksa?

Käytkö itse töissä? Miksei mies voi tehdä mitään normaalia työtä normaalipituisia päiviä? Eikö mistään pystyisi tinkimään, esim. muuttaa halvempaan asuntoon?

Yhteistyössä