Äiti on vähän väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Arvatkaa miksi mä inhoan yli kaiken tuota hokemaa |O :headwall:
No siksi, kun minusta se on järkyttävää sovinismia |O Että ihmisestä tulee muka pelkkä äiti ja se yksi ainoa elämän osa-alue tekee sitten vähän väsyneeksi tai mitä nyt milloinkin...
Jos ihmisellä on lapsia, eikö sen työ ole sen jälkeen enää uuvuttavaa? Eikö se väsy, jos innostuu harrastuksistaan niin, ettei malta nukkua? Eikö se masennu jos lähiomainen kuolee? Siis kertakaikkiaan, se on vaan aina väsynyt, koska on äiti! Loogista juu :o !

"äiti on vähän väsynyt" kuulostaa joka tapauksessa fiksummalta kun että "ihminen on nyt vähän väsynyt"... kyseessä on minusta siis enemmänkin vain henkilöittäiminen kuin äidittäminen.
Totta on, että naiset, eteenkin äidit joutuvat usein kantamaan isomman korren kekoon kotiaskareissa ja vastuussa ja miehet edelleen ovat usein 'korkeammassa' asemassa.

Usein äiti on siis väsynyt koska hän on äiti.

...minäkin olen vähän väsynyt äiti hoidettuani viikon oksennustaudissa ollutta loppuperhettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
"äiti on vähän väsynyt" kuulostaa joka tapauksessa fiksummalta kun että "ihminen on nyt vähän väsynyt"... kyseessä on minusta siis enemmänkin vain henkilöittäiminen kuin äidittäminen.
.

Mä en jostain syystä osaa mieltää sitä näin, vaan mun mielestä se tarkottaa, että "olen väsynyt, koska minulla on lapsia" Ihan niinku ei äidillä olis muuta elämää ollenkaan!

Mie taas kuulen koko sanonnan lapsia syyllistävinä. Kukaan ei oo äiti ilman lapsia. Ja äiti voi olla vaan omalle jälkikasvulleen. Jos miun äiti laittas semmosen paidan päälle, niin lukisin sen niin, että äiti ei jaksa minuu enää :'( Mutta onneks niin ei voi käydä =)

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Mie taas kuulen koko sanonnan lapsia syyllistävinä. Kukaan ei oo äiti ilman lapsia. Ja äiti voi olla vaan omalle jälkikasvulleen. Jos miun äiti laittas semmosen paidan päälle, niin lukisin sen niin, että äiti ei jaksa minuu enää :'( Mutta onneks niin ei voi käydä =)

Tää on asian toinen puoli ja koen sen osittain myös näin. Mutta siis jokatapuksessa se on mun mielestä loukkaava, niin äidille kun lapsille, vaikka mä nyt lähestyin asiaa tuolta toiselta puolelta. En tosiaan osaa nähdä sitä kevyenä "muo väsyttää" lauseena, vaan koen sen sanan äiti siinä oleellisena.

Yhteistyössä