Äiti mummo vai kaksi äitiä vai nimet paketin päälle etunimen mukaan vai.........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kele soikoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kele soikoon

Vieras
Huokaus
Joulu taas tulee ja anoppi ja appi tulee meille.
Kivahan on toki sukujoulua viettää ja olla vaan mutta tuo aatto ja joululahjat se saa joka vuosi minut nostamaan hiukset.
Mieheni kirjoittaa minun paketteihin äiti.
anoppi ja appi kirjoittaa minun etunimeni.
appi kirjoittaa anopille menevään lahjaan vaimonsa etunimen.
Mutta joka kirotun vuosi kun lahjasäkistä kaivetaan lahjat jotka mieheni on minulle lastemme kanssa paketoineet ja niissä lukee äiti, nousee anoppi hymyssä suin
"ihanaa minullekin jotain"
sitten mieheni nolona selittää äidilleen kuina ne kyllä on tarkoitettu minulle eli lastemme äidille.
Ja joka kirotun lahjan kohdin vaikka meillä lukee anopin lahjoissa mummolle niin anoppi ottaa ne (kuten kuuluukin) mutta jos seuraava paketti jossa lukee äiti on anoppi nousee heti yläs ja ottaa senkin.
Yhtenä jouluna minu vitutti koko homma.
Mies ei kehdannut sanoa silloin äidilleen että ne paketit oli minulle,joten anoppipa se ihmetteli kun hän sai ihan 5 pakettia ja minä en saanut kuin anopilta ja apelta yhden lahjan ja kas kun hänen poikansa ei minua muistanut.
Olen joka vuos sanonut miehelleni että jos hankkii minulle jotakin niin laita siihen pakettiin vaan etunimeni kun kaksi äitiä ei mahdu samaan huusholliin, koska anoppi on vakaasti päättänyt että hänelle kuuluu myös paketit joissa lukee äiti.
Vaan ei.
Huomasin kun vein eilen paketteja säkkiin että sinnepä on taaskin ilmestynyt paketti jossa lukee lapseni kirjoittamana äiti.
Että minua jurppii tapella yksinkertaisesta asiasta :(

Anopille vaan tehkää selväksi että hän ei ole ainoa äiti talossa sillä hetkellä, piste. Todella omaa tyhmyyttä antaa toisen viedä automaattisesti kaikki "äiti"-paketit.

[QUOTE="vieras";25214999]Suu vaan auki ja anopilta lahjat veks.[/QUOTE]

No nyt viimejouluna mieheni sanoi äidilleen että muistappa nyt kun avataan lahjasäkkejä niin sinun pakettisi on sitten etunumellä tai mummolle ja vaimoni paketit on lapset kirjoittaneet paketti kortit ja niissä lukee äiti.
Mitään vastaavaa sekaannusta ei sitten ole mieheni paketeissä vaikka niissäkin lukee iskälle tai isälle, appi ottaa vaan ne joissa lukee vaarille tai vaarin etunimi.
Anoppi on vaan tämä lahjarohmu ja joka joulu jopa appikin sanoo ettei ne nyt tainnut sinulle olla.
Pitäköhän ostaa jotkin pitsi stringit ja laittaa pakettiin nimi äitio, anoppi kun avaa voi yllättyä :D

Meillä kyllä laitetaan ihan etunimet paketteihin, vähän saattais mennä sekasin, kun paikalla on 4 äitiä, että kenen äidille mikäkin paketti kuuluu.. Muutenkin saa välillä selvitellä niitä paketteja, kun on nimi unohtunu tai huonosti kirjotettu..

Meillä on ihan kaikissa lahjoissa nimet, oli ne kenelle tahansa.. meillä kun on aina saman katon alla jouluna äitini ja anoppini.. sekä isomummut ja papat.. joten ihan liikaa mummoja ja äitejä :D nimet on paljon helpompia :) lahjojen jakaja saattaa sitten sanoa pojallemme, että vieppäs tämä mummolle, mummille, papalle, isälle, äidille jne.. lapsi erottaa ihmiset näin :)

voisiko lahjojen jakaja kuitenkin sanoa nimellä pakettien saajat eikä lukea vaan lapusta, että äidille jne.? välttyis sekaannuksista.. tai jos teillä lapset jakaa lahjat sitten oikeille ihmisille, niin lapselle voisi sanoa, että viepäs tämä mummolle, äidille, isälle, papalle jne.? :)

tulipa sekavasti :ashamed:

Laittakaa lapset jakamaan lahjat ja sanokaa selvästi lapselle, kenelle pitää lahja viedä. Ei kai anoppi kehtaa lapsen kädestä ottaa lahjaa, jos lapsi on tuomassa sitä sinulle?
kehtaa! Sehän tässä onkin :( Lapset meillä ne aina jakaakin mutta mutta yliinnokas anoppi :(
Anoppi jopa aukoo lastemmekin paketit jos omansa "loppuu kesken"
auttaa kuulemma lapsia :O
Tämä onkin toinen juttu josta olen miehelleni kiukunnut, joulu kun on milestäni lasten juhla ja lasten ilo on repiä paketteja auki.

kehtaa! Sehän tässä onkin :( Lapset meillä ne aina jakaakin mutta mutta yliinnokas anoppi :(
Tämä onkin toinen juttu josta olen miehelleni kiukunnut, joulu kun on milestäni lasten juhla ja lasten ilo on repiä paketteja auki.

Minä tekisin anopille sit muutaman paketin tyyliin sata erilaista paketointi kierrosta per paketti niin saa oman aikansa kulumaan. Meillä lapset innostu tuosta viime isänpäivänä ja miehellä meinas loppua huumori kun 6 lasta oli paketoinu omat juttunsa tuolla tyylillä.

Ja toiseksi kävisin ite ne lahjat läpi ja kirjottaisin sinne äidin viereen oman nimeni. Tai sit takosin miehen kalloon et tuollasella jutulla ei joulua pilata vaan nyt kiltisti kirjottaa sen etunimenki siihen pakettiin.

• Tykkää
Reactions: Millenia

Voi hyvänen jestas! Anoppi ei ole siis kasvanut aikuiseksi :headwall: Ihan törkeetä mennä availemaan lasten lahjoja :O

ei voi olla totta! ei se että anoppi on noin typerä eikä se että mies on niin munaton että antaa äitinsä viedä sun lahjat. mä en ehkä oikeesti edes jaksais viettää joulua tuollaisessa seurassa.
sano miehellesi että tänä vuonna sit sun nimi niihin paketteihin (kerro vaikka että näit että oli taas pelkkä äiti), ihme touhua.

Aika tossukka mies, kun jättää vaimonsa ilman lahjoja.

Kyllä ojentaisin anoppia, jos lasten lahjoja kävisi aukomaan tai lasten käsistä paketteja ottamaan. Kyllä kai ne lapsetkin tajuaa, että mummo siinä vie äidin lahjat, eikä kukaan tee mitään, eli äiti ei varmaan ole mitenkään tärkeä henkilö. Tosin ehkä tuo kymmeneen kertaan paketointi olisi hiukan diplomaattisempi tapa...

Meillä on ainakin tähän asti äiti paketin päällä tarkoittanut äitiäni, eli lasteni mummoa. Aika hassua jos mieheni kirjoittaisi minun lahjoihin äiti. Omat lapset jos tekee lahjoja niin ne jakaa ne itse, ei siitä käsialastakaan aina ihan selvää saisi. Ja kun minulla on kotona asuvia sisaruksia niin mitäs ne sitten kirjottaisivat äidin lahjoihin. Kyllähän siitä aina jouluaattona puhetta on.

No mummon pakettiin Hertta-mummi nimeksi, ja sukulaisuussuhteen lisäksi muutenkin aina nimi, vaikka paketin toiseen kulmaan selvyyden vuoksi, vaikkei olisikaan lahjoja kahmivaa anoppia talossa.

Joulutunnelman kannalta voisi olla paras, jos anopin kanssa juteltaisiin jo etukäteen. Ja kertokaa lapsille, että mummoa saa/pitää kieltää aukomasta muitten lahjoja.

miksi te vietätte joulua tuollaisen ämmän kanssa? tiesithän ettei teillä ole mitään valvollisuuksia ketään muita kuin lapsianne kohtaan. joulua ei ole pakko viettää vanhempiensa kanssa jos ne joulutunnelman pilaavat. ihan oikeasti. miehes vois katkasta sen napanuoran.

Yhteistyössä