äiti kato tota joka on ton työtön vieressä se on oikeesti läski

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nina"

Vieras
pelin kannessa siis on tyttöjä ja poikia. tämän lohkaisi 4vuotias. minä en käytä sanaa läski koskaan,mutta alakoululaisen puheissa tuo on vilahtanut ja tämä pikkunen on sen nyt sitte napannut sieltä ko.sanan.

no minä koetin sitten selittää että noin ei saa oikeasti sanoa kenestäkään koska se satuttaa ihmisen tunteita, ja siitä tulee pahamieli. voi sanoa että tukeva tai hieman pullea.

4v: no mutta kun sehän on läski!

Miksi yleensäkään pitää kommentoida kenenkään kokoa/pituutta/väriä jne?

Meillä myös eskarilaisella on läski sana tullut eskarista, tiedän että se on sieltä koska itselläni on paino-ongelma ja vihaan kyseistä sanaa.
Eskarissa siis läskittelevät yhtä lasta joka on iso. Olen pojan kanssa puhunut asiasta ja selittänyt. Kertonut että läski sanaa ei tarvitse käyttää muussa yhteydessä kuin possun paistin jne. Nyt poika sanoo että muut vielä läskittelee sitä poikaa mutta hän ei enään, kun ei tykkää sellaisesta.

"kuka käski olla läski?".
TUollaisen kommentin olen monesti halunnut heittää minun kiusaajalleni. Tämä piikittelee minua siitä, että HÄN on lihava.

Minä olin pullukka koko peruskouluajan ja kyllä se läskiksi ja porsaaksi haukkuminen on vielä tuoreessa muistissa. Oma lapsi ei ole läskiksi ketään sanonut, mutta muuten tehnyt huomioita ihmisten ulkonäöstä ja joka kerta samat asiat käydään läpi, ettei kenenkään ulkonäköä sovi arvostella koska se tuntuu pahalta. Eräs sukulainen on "opettanut" lapsille sanan neekeri, joka on mun mielestä vähintään yhtä paha kuin läski. Mitäpä siinä voi muuta, kuin selittää että se on todella ruma sana joka loukkaa ja satuttaa. Ja päälle taas ne puhuttelut, että ihmisiä on kaikennäköisiä ja -kokoisia..

Minä olin pullukka koko peruskouluajan ja kyllä se läskiksi ja porsaaksi haukkuminen on vielä tuoreessa muistissa. Oma lapsi ei ole läskiksi ketään sanonut, mutta muuten tehnyt huomioita ihmisten ulkonäöstä ja joka kerta samat asiat käydään läpi, ettei kenenkään ulkonäköä sovi arvostella koska se tuntuu pahalta. Eräs sukulainen on "opettanut" lapsille sanan neekeri, joka on mun mielestä vähintään yhtä paha kuin läski. Mitäpä siinä voi muuta, kuin selittää että se on todella ruma sana joka loukkaa ja satuttaa. Ja päälle taas ne puhuttelut, että ihmisiä on kaikennäköisiä ja -kokoisia..

Sama minulla myös, erittäin hyvin muistissa on..

Läski-sanaa ei tartte käyttää. Lihava on vielä kai ok neutraali ilmaisu ylipainoiselle?

Sanoisin lapselle, että läski on ruma sana ja kuvan tyyppi on lihava, mutta on epähienoa ja ilkeää huomautella asioista toisen ulkonäössä, ellei tarkoitus ole kehua.

[QUOTE="Loppis";28161776]Miksi yleensäkään pitää kommentoida kenenkään kokoa/pituutta/väriä jne?

Meillä myös eskarilaisella on läski sana tullut eskarista, tiedän että se on sieltä koska itselläni on paino-ongelma ja vihaan kyseistä sanaa.
Eskarissa siis läskittelevät yhtä lasta joka on iso. Olen pojan kanssa puhunut asiasta ja selittänyt. Kertonut että läski sanaa ei tarvitse käyttää muussa yhteydessä kuin possun paistin jne. Nyt poika sanoo että muut vielä läskittelee sitä poikaa mutta hän ei enään, kun ei tykkää sellaisesta.[/QUOTE]

Miksei kukaan puutu? Tuollainen on saatava HETI loppumaan. Sinä aikuisena voit sen tehdä ja ilmoittaa eskariin asiasta, jos siellä ei asiasta vielä tiedetä.

[QUOTE="...";28169509]Miksei kukaan puutu? Tuollainen on saatava HETI loppumaan. Sinä aikuisena voit sen tehdä ja ilmoittaa eskariin asiasta, jos siellä ei asiasta vielä tiedetä.[/QUOTE]

Siellä nimenomaan on puututtu, nyt alettu enemmänkin puhumaan kiusaamisesta koko päiväkodissa ja ilmeisesti kaupungin muissakin päiväkodeissa.

Yhteistyössä