Äiti ei saa väsyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaus

Vieras
Kaikki muut, työttömät ja työssäkäyvät, lapset, nuoret ja eläkeläiset saavat väsyä ja heidän väsymykselleen on aina selvä ja ymmärrettävä selitys olemassa, muttei äidin väsymykselle.
Äiti ei saa väsyä, vaikka monesti toisin mukamas väitetään. Se on paskapuhetta. Äidin väsymys ei ole koskaan oikeutettua ja häntä syytetään aina itseään kaikesta, niin syyttää äiti itsekin. Jos menet hakemaan apua, vastaus kuuluu "miksi ihmeessä olet hankkinut noin monta lasta!" Se siitä sitten.

Vai onko joku törmännyt ammattiauttaja-ihmiseen väsymyksensä yhteydessä, joka olisi AIDOSTI ymmärtänyt ja joka ei olisi syyttänyt äitiä??
En usko, että sellaisia on edes olemassa.

Mikä pershe tätä yhteiskuntaa vaivaa, kun on pakko jäädä yksin uupumuksensa kanssa, ellei halua niskaansa lisää paskaa???

Olen monen pienen äiti ja erittäin, erittäin uupunut monesta syystä johtuen, vähiten tosin lasten olemassaolosta. Apua en saa, enkä tule mistään saamaan. Syystä, että en missään nimessä jaksa ottaa vastaan sitä paskatulvaa, minkä tämän mahdollisen avun yhteydessä saisin osakseni. On pakko vain koittaa jaksaa, kunnes lakkaa jaksamasta.
Että näin.

no kait sitä ihminen väsyy, jos ei pidä puoliaan eikä huolta siitä, että on myös muutakin kuin äiti. äitiys on vain yksi ulottuvuus naisen elämässä, ja jos siitä tekee ammatin, niin pitäs olla sellanen pää, että kestää. jos ei kestä, niin menee sitten töihin ja hankki harrastuksia.

minä sain apua otin asian neuvolassa puheeksi. siellä neuvolan täti sanoi että se on hyvä asia kun itse ymmärsin hakea apua. ja kysyi vielä että haluanko puhua jollekkin. eikä ruvettu syyllistämään vaan tuettiin todella paljon. rohkeasti vaan pyydä apua. voimia sinulle ja toivottavasti saat pian apua. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:
Kaikki muut, työttömät ja työssäkäyvät, lapset, nuoret ja eläkeläiset saavat väsyä ja heidän väsymykselleen on aina selvä ja ymmärrettävä selitys olemassa, muttei äidin väsymykselle.
Äiti ei saa väsyä, vaikka monesti toisin mukamas väitetään. Se on paskapuhetta. Äidin väsymys ei ole koskaan oikeutettua ja häntä syytetään aina itseään kaikesta, niin syyttää äiti itsekin. Jos menet hakemaan apua, vastaus kuuluu "miksi ihmeessä olet hankkinut noin monta lasta!" Se siitä sitten.

Vai onko joku törmännyt ammattiauttaja-ihmiseen väsymyksensä yhteydessä, joka olisi AIDOSTI ymmärtänyt ja joka ei olisi syyttänyt äitiä??
En usko, että sellaisia on edes olemassa.

Mikä pershe tätä yhteiskuntaa vaivaa, kun on pakko jäädä yksin uupumuksensa kanssa, ellei halua niskaansa lisää paskaa???

Olen monen pienen äiti ja erittäin, erittäin uupunut monesta syystä johtuen, vähiten tosin lasten olemassaolosta. Apua en saa, enkä tule mistään saamaan. Syystä, että en missään nimessä jaksa ottaa vastaan sitä paskatulvaa, minkä tämän mahdollisen avun yhteydessä saisin osakseni. On pakko vain koittaa jaksaa, kunnes lakkaa jaksamasta.
Että näin.

Ihan kun mun suusta :(

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Hyvä, että olet koettanut hakea itsellesi apua! Älä luovuta, vaan vaadi se apu itsellesi!
Neuvolan kauttako olet yrittänyt sitä apua saada?

Jos kertoisin avoimesti väsymyksestäni lääkäreille/neuvolassa, saisin siitä loppuiäkseni leiman otsaani. Olemme olleet tällä paikkakunnalla aina outoja ja ihmeellisiä, joiden elämäntapaa on kummeksuttu ja tiedän, että jos menisin puhumaan asiasta neuvolassakin, saisin törmätä siihen "pitihän se arvata! tätä osasi odottaakin!"-tyyliin. Ja se on jotain, mitä en voisi sietää enää tässä tilanteessa. Kaipaisin AITOA tukea ja välittämistä ja sitä ei taida olla olemassa tällä pallolla. Täällä suhtaudutaan valehtelematta tyyliin "itsepäs olet soppasi keittänyt" ja näin ollen saa vaan enemmän taakkaa niskaansa. En keksi mitään enkä ketään, johon voisin luottaa ja mistä voisin saada OIKEASTI apua väsymykseeni.

Mä taas törmäsin "äiti on vähän väsynyt" diagnoosiin. Se oli selitys kaikken |O Lääkäri ei oikeastaan edes kuuntele, se kysyy montako lasta, ja tekee äiti on vähän väsynyt diagnoosin, ihan sama, onko vaivoilla mitään tekemistä lasten olemassaolon kanssa |O

No mulla ei silmälääkäri meinannu uskoo että päänsärky johtuu silmistä. Se totes että näkö ei ol huonontunu edellisistä laseista, että "teillä pikkulasten äideillä voi olla hartiat niin jumissa" että päänsärky johtuu siitä. Mä intin että ei ole kun mä kannan kantoliinassa eikä muksuni ole mitenkään erityisen rasittava tapaus. No taittovikahan mulla oli, mutta niin pieni että ensialkuun sitä "ei olisi tarvinnu" korjata. Uudet silmälasit kumminkin paransi päänsäryn, että mua PIKKASEN risoi se, että "äidillä on vaan niskat jumissa"

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä taas törmäsin "äiti on vähän väsynyt" diagnoosiin. Se oli selitys kaikken |O Lääkäri ei oikeastaan edes kuuntele, se kysyy montako lasta, ja tekee äiti on vähän väsynyt diagnoosin, ihan sama, onko vaivoilla mitään tekemistä lasten olemassaolon kanssa |O

kas kas. Samasta aiheesta kirjoitin, mutta mä en koe "äiti on väsy"-lausetta halventavaksi vaan hauskaksi=)

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

kas kas. Samasta aiheesta kirjoitin, mutta mä en koe "äiti on väsy"-lausetta halventavaksi vaan hauskaksi=)

Se lakkaa olemasta hauska, kun se selittää kaiken...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Hyvä, että olet koettanut hakea itsellesi apua! Älä luovuta, vaan vaadi se apu itsellesi!
Neuvolan kauttako olet yrittänyt sitä apua saada?

Jos kertoisin avoimesti väsymyksestäni lääkäreille/neuvolassa, saisin siitä loppuiäkseni leiman otsaani. Olemme olleet tällä paikkakunnalla aina outoja ja ihmeellisiä, joiden elämäntapaa on kummeksuttu ja tiedän, että jos menisin puhumaan asiasta neuvolassakin, saisin törmätä siihen "pitihän se arvata! tätä osasi odottaakin!"-tyyliin. Ja se on jotain, mitä en voisi sietää enää tässä tilanteessa. Kaipaisin AITOA tukea ja välittämistä ja sitä ei taida olla olemassa tällä pallolla. Täällä suhtaudutaan valehtelematta tyyliin "itsepäs olet soppasi keittänyt" ja näin ollen saa vaan enemmän taakkaa niskaansa. En keksi mitään enkä ketään, johon voisin luottaa ja mistä voisin saada OIKEASTI apua väsymykseeni.

Asut varmaan samalla suunnalla...itse hain apua psykologilta ja lääkkeistä,mutta lääkkeet ei sopinut ja lääkäriin ei täällä pääse joten jätin ne syömättä sitten.en tiedä onko masennus vai jumalaton väsy!!mutta en enää ikinä neuvolassa tms näytä sitä.iloista naamaa vain.onneksi tarvii enää vuoden välein käydä lasten kanssa,eli parisen kertaa vuodessa yhteensä.Ja kyllä mä itse olen alannut miettimään että miksi helvetissä noin monta lasta!!Hullu olen.mutta en tiedä mitä tässä muutakaan ku porskuttaa vaan jotenkin eteenpäin kunnes ei enää jaksa.kai joku sitten nuo lapset huolehtii kun itsestä aika jättää.kun ilmeisesti väsymykseenkin voi kuolla...nyt tuntuu että samantekevää elääkö vai ei.ei vaan tahdo jaksaa :(

Kaikki(?) olettavat, että jos äiti väsyy, se johtuu vain ja ainoastaan lapsista ja niiden olemassaolosta. Ihan kun sen äidin elämässä ei voisi olla mitään muuta asiaa, kuin ne lapset, vaikka toki suurin asia yleensä ovatkin! Tiedän tasan ja tarkkaan, että minut on uuvvuttanut moni muu asia, kuten jo sanoinkin...lapsista on lähinnä iloa ja ne antavat voimaa jaksaa. Toki ne vaativatkin, mutta koen, että ANTAVAT ehdottomasti enemmän kuin ottavat. Mutta kuka tätä uskoo?? Kuka uskoo, että äiti voi uupua vaikkapa sukulaistensa/neuvolan henkilökunnan/naapureidensa vuoksi??? Aina ajatellaan, että kun kysymyksessä on ÄITI, hänen väsymysensä syy on LAPSET. Ja sitten kiiruhdetaankin jo toteamaan että "miksi olet hankkinut niin monta lasta!"
Tämä on sairasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kaikki(?) olettavat, että jos äiti väsyy, se johtuu vain ja ainoastaan lapsista ja niiden olemassaolosta. Ihan kun sen äidin elämässä ei voisi olla mitään muuta asiaa, kuin ne lapset, vaikka toki suurin asia yleensä ovatkin! Tiedän tasan ja tarkkaan, että minut on uuvvuttanut moni muu asia, kuten jo sanoinkin...lapsista on lähinnä iloa ja ne antavat voimaa jaksaa. Toki ne vaativatkin, mutta koen, että ANTAVAT ehdottomasti enemmän kuin ottavat. Mutta kuka tätä uskoo?? Kuka uskoo, että äiti voi uupua vaikkapa sukulaistensa/neuvolan henkilökunnan/naapureidensa vuoksi??? Aina ajatellaan, että kun kysymyksessä on ÄITI, hänen väsymysensä syy on LAPSET. Ja sitten kiiruhdetaankin jo toteamaan että "miksi olet hankkinut niin monta lasta!"
Tämä on sairasta.

Niin,noinhan se on. Ei mullakaan noi lapset se väsymyksen syy ole,toki kun on monta pientä lasta niin puuhaa riittää.Mutta kyllä se on noi ulkoiset syyt mikä uuvuttaa...Mutta aina se psykologillakin käänty että lapset lapset lapset!Ja olen alkanut itsekkin jo ajattelemaan että ei olis pitäny hankkia ainuttakaan!!!!!!!!!!!!!!

Mä suosittelen ap:lle yksityislääkäriä, jos oman neuvolan asenne on kökkö. Mulla on ihana neuvola, mutta en kauheasti koskaan ole sieltä noihin oireisiin apua hakenu, kun ne tosian ei liity lapsiin mitenkään. Ja toisaalta psykologi, jole neuvolasta lähetettäis on ihan...no, sille voi jutella siinä kun seinällekin. Se van istuu ja kuuntelee |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä on sairasta.

Niin,noinhan se on. Ei mullakaan noi lapset se väsymyksen syy ole,toki kun on monta pientä lasta niin puuhaa riittää.Mutta kyllä se on noi ulkoiset syyt mikä uuvuttaa...Mutta aina se psykologillakin käänty että lapset lapset lapset!Ja olen alkanut itsekkin jo ajattelemaan että ei olis pitäny hankkia ainuttakaan!!!!!!!!!!!!!!

Älä suostu ajattelemaan noin, vaikka kaikki muut hokisivat ympärilläsi sitä, jos ja kun tiedät, että lapset ovat sinulle rakkaita ja antavat sinulle enemmän kuin ottavat!! Pääasia on, että itse tiedostat, mistä väsymyksesi johtuu...tosin ISO harmi ja ÄÄRETTÖMÄN paska juttu on se, ettei oikein ole ammattiauttajia, jotka uskoisivat äidin väsyneen jostain muusta syystä kuin lapsistansa. Kaikki syy pistetään niihin lapsiin, vaikka ne olisivat sen äidin elämän ainoat valopilkut ja ainoat syyt ylipäätään elää.

:hug: olen törmännyt moneenkin ammattilaiseen jotka ymmärsivät. voimia. kaikista vähiten sitä väsymystä ymmärtävät toiset äidit, he/me ollaan niitä pahimpia susia toisillemme.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: olen törmännyt moneenkin ammattilaiseen jotka ymmärsivät. voimia. kaikista vähiten sitä väsymystä ymmärtävät toiset äidit, he/me ollaan niitä pahimpia susia toisillemme.

Tämä on totta tämäkin. Se vaan on jotenkin niin kamalan petollista, että se toinen äiti on/pitäisi olla myös se vertaistuen lähde, se joka ymmärtää jos kukaan jne. Paskat. Äiti on äidille susi, se vertaistuki täytyy kaivaa jostain muualta.

Yhteistyössä