Aiotko äänestää taktisesti?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Paljon on näiden vaalien alla puhuttu taktisesta tai strategisesta äänestämisestä. Mites sinä, aiotko äänestää suosikkiasi vai mahdollisesti taktikoida:

"Taktinen äänestäminen tarkoittaa sitä, että ei äänestä omaa suosikkiaan vaan sitä vaihtoehtoa, jolla vaikuttaa eniten vaalien lopputulokseen. Tai ainakin kuvittelee vaikuttavansa.

Tämä voi esim. tarkoittaa sitä, että Vihreiden kannattaja äänestäisikin SDP:tä, että Marinista tulisi pääministeri. Tämä ei tietenkään palstalaisia koske. Mutta palstalainen voi siirtää äänensä pienpuolueelta persuille tai joissakin erikoistapauksissa Kokoomukselle estäkseen "punikkien" pääministeriyden.
 
vierailija
Emmä jaksa miettiä niin paljon, että äänestäisin taktisesti. Ehkä sen verran taktiikkaa on, että jonkun ihan vailla mahiksia olevan jättäisin väliin. Tosin jos on oikein hyvä puolue ja ehdokas, niin mun mielestä kannattaa sille ääni jo siksikin antaa.

Nuo pienpuolueet ovat kyllä pääosin semmoista hörhölentäjää, että niistä ei tarvitse välittää. Jossain Piraattipuolueessa on oma pointinsa, mutta ei nyt vaan oo muuten ihan mun pala kakkua.

Emmä ota itseäni tai polittiikkaa niin vakavasti, että rupeisin kikkailemaan ääntäni jollekkin Kokoomukselle tai SDP:lle vain siksi että yrittäisin torpata Persuja hallituksesta tai pääministeriydestä. Oma ääneni menee tälläkin kertaa Vihreille.
 
vierailija
Taktikoin sen verran, että usein äänestän tasoittaakseni puntteja. Olen kerran äänestänyt jopa piraatteja. Vain persut on tällä hetkellä puolue, jota en suostu äänestämään, koska se on riidankylväjäpuolue.
 
vierailija
Emmä jaksa miettiä niin paljon, että äänestäisin taktisesti. Ehkä sen verran taktiikkaa on, että jonkun ihan vailla mahiksia olevan jättäisin väliin. Tosin jos on oikein hyvä puolue ja ehdokas, niin mun mielestä kannattaa sille ääni jo siksikin antaa.

Nuo pienpuolueet ovat kyllä pääosin semmoista hörhölentäjää, että niistä ei tarvitse välittää. Jossain Piraattipuolueessa on oma pointinsa, mutta ei nyt vaan oo muuten ihan mun pala kakkua.

Emmä ota itseäni tai polittiikkaa niin vakavasti, että rupeisin kikkailemaan ääntäni jollekkin Kokoomukselle tai SDP:lle vain siksi että yrittäisin torpata Persuja hallituksesta tai pääministeriydestä. Oma ääneni menee tälläkin kertaa Vihreille.
Vihreet on just sellaine hörhölentäjien pienpuolue.
 
Tuo taktinen äänestäminen näyttää valloittaneet vasemmalle kallellaan olevien naisten mielet. Minäkin olen tavannut muutaman, jotka entisen vihreille tai vasemmistoliitolle annetun äänen sijaan äänestävät demareita saadaksen Sanna Marinin johtamaan suomalaisten velalla elämisen jatkokautta. Nyt on kuulemma väärä aika säästää menoista.... :rolleyes:
Ainakin Ohisalo on demareiden peesailulla itse katkaissut oman jatkokautensa puheenjohtajana.
 
vierailija
Tuo taktinen äänestäminen näyttää valloittaneet vasemmalle kallellaan olevien naisten mielet. Minäkin olen tavannut muutaman, jotka entisen vihreille tai vasemmistoliitolle annetun äänen sijaan äänestävät demareita saadaksen Sanna Marinin johtamaan suomalaisten velalla elämisen jatkokautta. Nyt on kuulemma väärä aika säästää menoista....
Ainakin Ohisalo on demareiden peesailulla itse katkaissut oman jatkokautensa puheenjohtajana.
Mikään ei oo niin tyhmä kuin vasemmistolle kallellaan oleva nainen.
 
  • Haha
Reactions: m1es

Yhteistyössä