V
vieras äiti
Vieras
työni on minulle todella epämieluisa, eikä vastaa nykyistä koulutustani. työilmapiirikin on huono. olen siksi päättänyt irtisanoutua, enkä kaipaa siitä yhtään ruoskimista.
tiedän että karenssia tulee se 3kk. mutta kysymykseni koskeekin sitä, että olen äitiyslomalla nyt, tammikuun puoliväliin saakka. eli työttömäksi voin ilmoittautua vasta tammikuun puolivälistä alkaen.
eli: jos irtisanoudun jo nyt vaikka heti, ja irtisanoutumisaika on 2 viikkoa, niin alkaako se karenssiaika jo siitä? eli karenssi päättyisi sitten tammikuun lopulla? vai alkaako karenssiaika vasta siitä, kun pystyy ilmoittautumaan äitiysloman jälkeen työttömäksi, vaikka irtisanoutumisesta olisikin aikaa siinä vaiheessa melkein 3kk?
minulla on pitämättömiä lomiakin jäljellä huhtikuulta saakka, paljonkohan niistä kertyy rahaa 9kk ajalta jonka olen ollut äitiyslomalla? nehän saan siis varmaan rahana kun irtisanoudun? äitiysloman aikana kun irtisanoo itsensä, ei varmaan se 2vkon irtisanomisaika velvoita minua mihinkään koska olen äitiyslomalla?
kiitos vastauksista!
tiedän että karenssia tulee se 3kk. mutta kysymykseni koskeekin sitä, että olen äitiyslomalla nyt, tammikuun puoliväliin saakka. eli työttömäksi voin ilmoittautua vasta tammikuun puolivälistä alkaen.
eli: jos irtisanoudun jo nyt vaikka heti, ja irtisanoutumisaika on 2 viikkoa, niin alkaako se karenssiaika jo siitä? eli karenssi päättyisi sitten tammikuun lopulla? vai alkaako karenssiaika vasta siitä, kun pystyy ilmoittautumaan äitiysloman jälkeen työttömäksi, vaikka irtisanoutumisesta olisikin aikaa siinä vaiheessa melkein 3kk?
minulla on pitämättömiä lomiakin jäljellä huhtikuulta saakka, paljonkohan niistä kertyy rahaa 9kk ajalta jonka olen ollut äitiyslomalla? nehän saan siis varmaan rahana kun irtisanoudun? äitiysloman aikana kun irtisanoo itsensä, ei varmaan se 2vkon irtisanomisaika velvoita minua mihinkään koska olen äitiyslomalla?
kiitos vastauksista!