Aiomme laitta lapsen joululahjoihin vain n 100€.

• Viestiketjun aloittaja pihikö?
  • Ensimmäinen viesti
"iidi"
Jos ei ole varaa, ei laiteta.

Jos on iso lapsi, esim. yläasteikänen, voisin ajatella ostavani vain yhden kalliimman lahjan, mitä on toivonut pidempään.

Jos lapsi on pieni, niin 100 euroa voi olla jopa liikaa.

100 euroa kuulostaa ihan sopivaltakin ja järkevästi ostettuna sillä saa vaikka kuin monta pakettia.

Me ostettiin esim. heppatalli lapselle 50 euroa ja varmaan n. 50 eurolla sitten muuta, joku paita, askarteluvälineitä ym. ym. joten tuo 100 euroa riitti hyvin.

Nykysin meillä on neljä lasta ja maksimi minkä suostun laittamaan tänä vuonna (olen kotihoidontuella, mies töissä) on 400 euroa yhteensä. Luultavasti jopa vähemmän, sillä meidän pienin esim. ei tarvi juurikaan mitään, kunhan mallin vuoksi saa jotain, mutta halvalla saa muutaman paketin jo (kirja, joku lelu, vaate).

"mie"
Ei ole. Meillä käytetään omiin muksuihin n 30e/mukula.Tämä siis 3 ja 5-vuotiaalle. Isompi 12-v tulee varmaan kustantamaan n 100e. Toiveet isompia:) ostamme n 1 lahjan per mukula koska mummit/papat/kummit/enot yms tuovat paljon lahjoja..Meillä on suuri suku.

Satanen riittää. Voi jopa olla liikaakin jos ihan pieni lapsi kyseessä. Isommalle sitten kalliimpi ja se sitten riittäköön. Eiköhän vuoden mittaan tule niitä lahjuksia muutenkin ihan riittämiin.

"vieras"
Kyllähän satasella saa jo vaikka mitä. Jos kyseessä on isompi lapsi, teini-ikäinen, panostaisin yhteen kunnolliseen lahjaan, esim. joku merkkivaate, jos sellaisia himoitsee. Leikki-ikäiselle satasella saa jo monta ihan kunnollista lelulahjaa. :)

"vieras"
Minä ostin jo 100 eurolla 2-vuotiaalle ja vuoden täyttävälle vauvalle lahjat alennusmyynneustä.. Brion junarataa -70% ja kaksi isoa dublo pakettia -60%. Suku antaa muutaman lahjan siihen päälle. Ihan riittää oikein hyvin meille.

"mami"
Parikymppiä ajateltiin käyttää lapsen lahjaan (ikää reilu vuosi), eikä välttämättä tarvitsisi ollenkaan lahjoja meiltä koska saa niitä kummeilta ja sukulaisilta.

Minä ostin neljävuotiaalleni jo joululahjan ja rahaa meni 12 euroa. 2v:lle pitää vielä ostaa jotakin. Aikuiset saavat kotitekoisia herkkuja, tämä joulu menee taas pienellä budjetilla. Lahjoihin hukumme kuitenkin, joten ostan vain yhden paketin per lapsi.

"minna"
Mulla taas ihan eri suunnitelmat. Lapset saa yli tonnilla lahjoja. Meillä ei tosin ole sukuakaan eli lahjoja tulee yhteensä n. 5 ihmiseltä. Lisäksi tuohon kuuluu mukaan matka(t) yhteiseksi koko perheelle. Muuten saavat pelejä, levyjä, kirjoja, levyjä, vaatteita yms. Lapset myös jo kouluikäisiä eli toiveetkin ja tarpeet kalliimpia kuin ihan pienillä.

Meillä on käytetty jotain 15-30e/lapsi. Ovat toki alle kouluikäisiä. Mummot, papat, sedät, tädit ja kummit hukuttaa nuo lahjoihin, ostetaan itse vain joku yksi kiva lahja molemmille. Samaan syssyyn tulee kyllä ostettua myös tytölle synttärilahja, joka tekee muutaman kympin lisää.

Kun muksut ja meidän tulomme kasvavat niin ostetaan varmaan edelleenkin lahja tai pari, mutta niiden arvo toki kasvaa, teini-ikäinen tuskin on enää tyytyväinen 20 euron legopakettiin :).

Yhteistyössä