Ainu Medela Swing rintapumppu testissä

Ainu-testiryhmään haettiin kaksplus.fi:ssä 10 pienen vauvan äitiä, jotka haluavat päästä testaamaan Ainu Medela Swing –rintapumppua imetyksen tukena. Testaajien valinta on käynnissä, ja heihin tullaan ottamaan pian yhteyttä. Tällä keskustelupalstalla kuulemme testaajien kokemuksista, ja heille voi myös esittää kysymyksiä. Tervetuloa osallistumaan keskusteluun!

Ainu Medela Swing -rintapumpun tuotetietoihin voi tustua täällä
 
Hain mukaan testiryhmään ja nyt haluaisin tietää että ilmoitetaanko hakijoille joka tapauksessa pääsivätkö he mukaan tai ei? Ja mitä kautta ilmoitusta voi odottaa, sähköposti, kännykkä vai posti? :)
 
Kiitos isosta mielenkiinnosta Ainu Medela Swing testiä kohtaan!

Testiryhmäläisten kontaktointi on nyt käynnissä, ja viimeistään tiistaina (26.6.) kaikki (jotka ovat ilmoittaneet haluavansa ilmoituksen) saavat sähköpostitse tiedon siitä, onko tullut valituksi testiryhmään vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
en ollut testaajana, mutta voisin aloittaa tähän :)
itse käytin Swing-pumppua osittaisimetyksen tukena 6kk ajan päivittäin ja sen vuoksi lisämaitomäärä pysyi noin 2dl eikä noussut isommaksi. koen että tästä oli iso apu imetyksen onnistumiseen, ja se jatkui vielä kuukausia kiinteiden ohella jolloin pumpulle ei enää ollut tarvetta muutakuin satunnaisina päivinä jolloin olin ilman vauvaa liikenteessä. oman tilansa se vei laukussa toki..
ääni on pumpussa aika voimakas, mutta säädöt näppärät. plussaa myös että meidän muut tuttipullot kävivät pumppuun kiinni, ja en ollut vain niiden kahden pullon varassa mitä tuli mukana.
ennen Swingin hankkimista olin ostanut aventin isis-pumpun käsiversion, mutta en jaksanut käyttää sitä niin paljon kun oli tarve, joten päädyin tähän sähköiseen. tuo aventin pumppu on paljon kehuttu, mutta itse en kokenut mitään eroa pumpatuissa maitomäärissä näiden välillä-helpompaa se toki Swingillä oli kun ei tarvinnut käsiä rasittaa :)
 
Pääsin mukaan testiryhmään ja tänään hain tuotteen postista.
Itselläni oli aiemmin käytössä Ainun Mini Electric sähkö- ja paristokäyttöinen rintapumppu, joten kokemukseni on pitkälti vertaamista tuohon laitteeseen. Ajattelin, ettei rintapumpuissa hirmuisesti eroa ole, mutta voi hyvä taivas sentään! Ensimmäinen asia mikä kiinnitti huomion on se, että Swing on niin hiljainen ääneltään. Olen siis aivan eri mieltä Salla07:n kanssa. Paljon kovempi ääni on tuossa aikaisemmassa pumpussa, ja sen huomasi miehenikin: ukkeli tokaisi että "vau, nythän kuulee televisiotakin samaan aikaan pumppauksen kanssa!"
En olisi uskonut että laite olisi näin mukava heti ensimmäisellä käyttökerralla. Loistava juttu oli myös pakkauksessa mukana tullut suojapussi, joka varmasti helpottaa reissuille mukaan ottamista. Entisessä pumpussa ei ollut mukana mitään kuljetuspussia, joten jouduin kehittelemään sellaisen itse. Reissukokemuksia pumpusta tulee kun lähdetään kesälomamatkalle heinäkuussa pitkin Suomea..
 
Minä en ole saanut ilmoitusta suuntaan enkä toiseen vaikka aivan varmasti laitoin rastin sille kuuluvaan paikkaan. Ei ole kyllä tullut postistakaan ilmoitusta että olisin pumpun saanut. Onko siis niin että olen jäänyt testistä pois vai vai onko vaan osa ilmoituksista kuitenkin vielä "matkalla" :attn:
 
Täällä kanssa ensimmäinen testi tehtynä. :)

Ihan helppokäyttöinen oli.
Itse olen aiemmin käyttänyt aina käsikäyttöistä pumppua joten olin vähän skeptinen sähkökäyttöisen "hellyyteen", mutta turhaan siis.
Itsellä vasta imetys alkanut ( vauva 3vrk vanha) joten maito vasta noussut rintoihin näinpä
pingottaa ja kivistää muutenkin. ;)
Siksi vähän arastelin kokeilla jo nyt pumppausta. Vaan turhaan arastelin.
Oli jopa lempeämpi kun käsikäyttöinen pumppu.
Tosin varmuuden vuoksi kauratyynyllä lämmittelin rinnat ennen pumppauksen aloitusta.

Äänekkyyteen en osaa sanoa, en tosiaan ole aiemmin sähköpumppuja käyttänyt.

Testailut jatkuvat... ;)
 
Hei Zuikkeli,
Onpa harmillista, että olet jäänyt ilman toivomaasi ilmoitusta testiryhmästämme. Kaikille testiryhmäämme hakeneille ja ilmoitusviestiä pyytäneille on lähetetty sähköposti aiheesta. Jos viesti ei kuitenkaan ole tullut perille, on kyseessä joko tekninen häiriö, tai sitten hakulomakkeeseen on lipsahtanut virhe sähköpostiosoitteeseen. Pahoittelemme tapahtunutta. Testiryhmä on nyt kuitenkin kasassa, ja kannustamme lämpimästi seuraamaan keskustelua täällä foorumissa sekä osallistumaan siihen esittämällä kysymyksiä ja jakamalla omia kokemuksianne.
 
Oli mukava uutinen kuulla testiryhmään pääsystä. Pumppu on nyt haettu postista, pakkauksen sisältö tutkittu ja käyttöohjeetkin luettu ;) Maidon ja rinnan kanssa kosketuksiin tulevat osat ovat juuri kiehumassa kattilassa. Kohta pääsen testaamaan miten pumppu toimii, minulla kun ei vastaavista kokemusta ole. Maidoneritykseni on todella runsasta, joten kiva saada vihdoin lypsettyä ylimääräisiä maitoja talteen. Käsin lypsäminen on ollutkin turhan hankalaa.
 
Olen samaa mieltä SuperSix:n kanssa siitä, että Swing on lempeämpi käyttää kuin käsikäyttöinen pumppu, jota käytin esikoisen aikaan. Imun säätö on helppoa (tosin itselläni saa olla maksimi-asennossa sekä stimulaatio- että pumppausvaiheessa), ja luulen, että vaikka rinnat olisi arat (esim. ensimmäisten pumppausten aikana) löytyy kuitenkin sopiva säätö ilman että joutuu kivuissa pumppaamaan.
Tänään kävin kaupungissa ja Swing oli mukana matkassa. Ajattelin, että koska siinä on nyt kaksi eri osaa (rintakuppi ja itse säätösysteemi), että onko vaikea toimia niiden kanssa jos ei ole paikkaa mihin säätökapulan laittaa pumppauksen ajaksi. Onneksi kuitenkin olin laittanut säätökapulaan ennen lähtöä mukana tulleen narun, joten viskasin narun kaulaan ja pienessä vessassa pumppasin maidot pois. :) Olihan se uuden laitteen kanssa vähän hankalaa ensimmäinen kerta poissa kotoa, mutta kunhan tuohon tottuu, niin reissussa myöskin varmasti hyvä laite. Eikä muuten hävettänyt yleisessä vessassa pumpata kun oli niin hiljainen laite. :)


Sähköpostiin oli tullut viestiä, että pitäisi jonkinlainen esittely itsestä tehdä.. Tällekö palstalle se kirjoitetaan vai minne?
 
Viimeksi muokattu:
Pumppua testailtu ensimmäisiä kertoja myös täällä! :wave:

Pumppu oli helppo koota ja käyttää.
Käyttöohjeet luin pariin otteeseen, jotta varmasti pumpun käyttö sujui oikein. :D

Olen käyttänyt vain käsikäyttöisiä pumppuja. Swing oli todellakin käyttäjä ystävällisempi ja lypsäminen ei tuntunut juurikaan kummemmalta, kuin vauvan imettäminenkään.
Mielestäni pumppu oli hiljainen käyttää. Ääni ei häiritse muuta oheistoimintaa, kuten television katsomista.

Jääkaapissa rintamaito odottaa huomista päivää, jolloin testaillaan kuinka tytölle maito maistuu Ainu medela swingin tuttipullosta. ;)
 
Täällä vihdoin vauva saatu maailmaan, antoi odotuttaa itseään rv42 asti. Pumppua olen nyt jo pariin kertaan testannut, ja aionkin pysyä suunnitelmassani ja joka päivä pumppailla hiukan ylimääräistä jemmaan. Nuo rinnat ku on nyt tässä vaiheessa vähä pinkeet ja muhkuraiset maidon vielä noustessa, epäilytti myös minua pumppauksen kivuliaisuus.. mutta turhaan pelkäsin. Minimiteholla pumppasin, ja pumppaus tuntui miltei mielekkäältä. Ja pumppauksen yhteydessä todellakin pystyy ketsomaan tv:tä ym. Eihän tuo pidä juuri mitään ääntä! Ennen pumpatessa käsikäyttöisellä kädet väsyi siitä liikkeestä, että sitten tuli laitettua tehot hyväettei maksimille, ihmekkös jos se vähän riipii rintaa.

Kerran jo vauvalle koitin pullosta tarjota, kun jäi olevinaan tissittelyn jälkeen hamuilemaan.. ei kumminkaan innostunut yhtään edes yrittämään imeä pullosta. Eiköhän ne imutkin sitten löydy kun ihan oikeasti nälkä on. Tänään onkin isin ensimmäinen hoitovuoro yksikseen vauvan kanssa, kun itse pitää käydä asioita hoitamassa. Pumpatut maidot odottaa jääkaapissa. Tuttipullonkin tuttiosan kasasin jo valmiiksi, tuo meikäläisen isäntä kun ei yleensä tapaa käyttöohjeita lukea, eipä tartte sen kanssa sitten pähkäillä jos vauvalla nälkä yllättää.. =)

Onko muilla vauva heti huolinut medela-tuttipullon, vai onko tarvinnut pitempää houkuttelua?
 
Nyt on onnistuttu tuttipullosta syötössäkin, vähän tosiaan suostuttelua ja kärsivällisyyttä se vaati, mutta kannatti! Nyt jo pari kertaa ruokailtu pullosta, ja pakastimesta löytyy maitoa.. Ihan kätevä se suoraan pakastepussiin pumppaaminen!
 
Meillä on siis se tilanne että vauva ei sairautensa vuoksi syö rinnasta. Olen pumpannut maitoa siis päivittäin. Aluksi minulla oli ainun mini electric (jota olen käyttänyt myös edellisissa imetyksissä) mutta kun swing saapui, olen käyttänyt sitä. Tilasin vain isomman rintakupin ensin. (tästä tulikin mieleen että voiko mini electriciin tilata mitenkään isompaa rintakuppia??)

Ensimmäiset huomiot oli pumpusta että liikaa osia :D mutta äkkiä pääsi kuitenkin perille, mikä osa kuuluu minnekin ja pumppu tuntui kätevälle. ja jatkuvassa käytössäkään ei turhaudu siihen että olisi liikaa osia.

Käynnistyksen jälkeen, toinen huomio oli, että ompa pumppu hiljainen!! Se on todella iso asia, kun joutuu pumppaamaan paljon ja eri paikoissa! Tästä siis 5plussaa ja papukaija merkki!

Seuraava huomio oli se että pumppu on aavistuksen liian hellävarainen sillon jos maito on tiukassa eri syistä (esim stressaantuneena). Sillon mini electric toimii paremmin. Jatkuvassa käytössä swing on ihana, kun ei revi rintaa hajalle!

Neljäs huomio, on se että pumppu on nopea! Nopeampi kuin mini electric, joka on tähän asti ollut nopein.

Tällä käyttökokemuksella (päivittäin lypsän siis 3kertaa swingillä, noin 1litran maitoa yhteensä) sanoisin että pumppu on lähes täydellinen! Ainoa miinus aavistuksen liiasta hellävaraisuudesta.
 
Kesälomareissulta palauduttu koko perhe+Swing! :)

Pitkä automatka pitkin Suomea koluttu ja mukavaa oli! Huomioita Swingistä reissun aikana:
- Hiljainen ääni oli mahtava juttu, kun täytyi milloin missäkin pumpata.
- Nopeus oli ihan ykkösjuttu (ei reissun päällä ole aikaa eikä halua tuntitolkulla käyttää aikaa pumppaukseen).
- Pumpun kantokassi oli hyödyllinen, että kaikki osat pysyivät tallessa, eivätkä hävinneet isoon laukkuun
- Pumpun koko oli suuri käsilaukussa kanniskeluun, verrattuna mini electrickiin. Vei laukussa kohtuullisen paljon tilaa..
- Paristokäyttöisyys oli matkalla ehdoton, pystyi pumppaamaan autossa, kauppojen vessassa, eläintarhassa, ihan missä vain. Kunhan vain muistaa pitää varaparistot mukana.


Sitten vielä ruusuja Alman syöttöratkaisusta! Vallan mainio keksintö. Vauvalla tulee ajoittain (varsinkin ilta-aikaan) sellaisia nälkä-itkukohtauksia, johon ei tuttipullo auta. Pelkästään tissi. Tai sitten Alma. Alman avulla uskalsin jättää vauvan hoitoon äidilleni ystävän häiden ajaksi. Muutenkin vauva on mukavampi ja turvallisempi syöttää Almasta kuin tavan tuttipullosta, sillä tuntuu että tuttipullosta hän ahmii maidon hirmuista vauhtia ja meinaa tukehtua ja lopulta pulauttaa ahmitun maidon ulos. Myös vauvan mummo on tyytyväinen: hän haluaa myös syöttää vauvaa Alman kanssa, tavan tuttipullo ei enää kelpaa edes mummolle! :)
 
Mulla ois kyssäri teille... Mistä ootte ostanu nää rinapumppunne? Kun yritän etsiä netistä esim. prisman tuote luettelosta rintapumppua ei löydy.. ei löydy, vaikka kirjoittaisin koko rintapumpun nimen... Ainun nettisivuiltakaan en löydä, missä on tee tilaus kohtaa...???
 

Yhteistyössä