Ainu ja Kaksplus.fi kysyy: Minkälaisissa tilanteissa olet käyttänyt Ainu Medela Swing -rintapumppua?

Rintapumpusta on ollut suuri apu meillä, kuten olen jo aiemminkin todennut. Etenkin aamusta rinnat ovat hyvin täynnä maitoa ja vauvalle rittää yleensä yksi rinta, pumppailen siinä samalla toisen rinnan tyhjäksi vauvan ruokaillessa toisella rinnalla. Maitoa olen sitten pakastellut äidinmaito pussukoissa. Isä on voinut sitten tarvittaessa ottaa pakastimesta maitoa, kun itse olen käynyt urheilemassa. Viime viikolla olimme häissä ja mumma tuli vauvaa hoitamaan ekan kerran. Loppuviikosta pumppailin silloinn maitoa tiuhempaan, että jääkapissa olisi tarvittava määrä ja se helpottaisi mummaa vauvan syötössä. Täytyy kyllä todeta, että ilman pumppua en tulisi enää toimeen.:)
 
Minä pumppasin maitoa pois, lääkkeen oton jälkeen.
Lääkäri suositteli, että pumppaisin lääkkeen oton jälkeen ennen seuraavaa imetystä "lääkkeellisen maidon pois". Näin tein ja pumppu oli siihenkin tarkoitukseen tosi kätevä.
Nyt olen muutamia kertoja pumpannut maitoa pakkaseen hätävaraksi.
Meidän tyttö ei suostunut useankaan kokeilun jälkeen syömään pullosta, joten olen ainoa joka tyttöä on syöttänyt, koska vain rinta kelpaa.
Mutta ikinä ei tiedä mitä tapahtuu ja siksi minusta on ollut kätevää pumpata maitoa pakkaseen. Varsinkin, kun maitoa tulee runsaasti.

Puolen vuoden iässä olen ajatellut aloittaa kiinteät, joten sitten pumpattua maitoa on kätevä käyttää soseitten notkistamiseen. :)
 
Sain pahan rintatulehduksen ja siihen antibiotin. Ilmeisesti antibiootti ja itse tulehdus vaikuttivatmaidon makuun, koska vauva ei maitoa suostunut syömään, imi niin kauan että alkoi tulla maitoa ja sitten lopetti. Ilman rintapunmppua en olisi selvinnyt silloin. Pumppasin silloin todella usein ja onneksi siitä selvittiinja nyt vauva taas täysimetyksellä. Edelleen pumppaan maitoa säännnöllisesti pakkaseen, jotta miesvoi syöttää vauvaa. Meillä rintapumppu kuuluu hoitolaukun vakiovarusteisiin.
 
Meille on pumppu ollut apuna tilanteisiin kun isä tai mumma on ollut hoitamassa vauvaa minun ollessa asioilla ym. Nyt viimeviikolla minulle tuli rintatulehdus, johon pumppu oli iso helpotus.. Aina kun vauva ruokaili tulehtuneesta tissistä, jos jäi tunne että vielä jäi maitoa, pumppasin loput pois. Ja ruokailu välien venyessä tyhjennellä tulehtunutta, ja täten nopeuttaa paranemista.. Kuurini oli sellainen että sopi imetyksen kanssa, mutta apteekista kumminkin sain ohjeet että lääkkeenoton jälkeen olisi ainakin muutama tunti niin että vauvaa ei imetettäisi. Pumpun ansiosta vauvaa ei tarvinnut herättää syömään lääkkeiden ottoa ennen, vaan maidon sai pumpata odottamaan jääkaappiin vauvan heräämistä.
 
Maidoneritykseni on runsasta ja rintapumppu on tuonut avun maitoa täyteen pakkautuneisiin rintoihin. Olen myös ottanut maitoa talteen, jotta mieheni voisi syöttää välillä vauvan. Hienosti sujuneen alun jälkeen vauva on kuitenkin kieltäytynyt aterioimasta tuttipullosta. Jatkossa hyödynnän talteen otettua maitoa vauvan totutellessa kiinteisiin ruokiin. Äidin maidolla on näppärä notkistaa soseet :)
 

Yhteistyössä