Ainu ja Kaksplus.fi kysyy: Millä tavalla Ainu Medela Swing -rintapumpun käyttäminen on vaikuttanut arkeesi?

Rintapumppu on ollut kovassa käytössä ja siitä on ollut suuri apu arkeamme helpottamaan ainakin kolmella tavalla. Se on helpottanut olotilaani, kun olen saanut pumpattua ylimääräistä maitoa säilöön.( Välillä sitä tulee liiankin runsaasti.) Isä on hyvillä mielin voinut jäädä hoitamaan vauvaa ku tietää, että voi myös ruokkia vauvan. Ja on myös isälle mieluista puuhaa saada välillä syöttää=) ja itselle on mukava välillä käydä yksin vaikka kaupassa ja lenkillä.
 
Viimeksi muokattu:
Samoin täälläkin, itse on voinut lähteä hyvillä mielin käymään kaupassa, lenkillä ym. ilman paniikin kaltaista kiirettä takaisin kotiin =D Isä on jäänyt kotiin vauvaa hoitelemaan ja tarvittaessa antanut pumpattua maitoa pullosta. Meillä myös isä nauttii kun saa syötellä vauvaa välillä.. Välillä tuntuu haastavalta löytää arjesta 3 pienen kanssa sopiva väli pumppaukselle, vaikka oikeastihan siinä ei edes kauaa koko hommassa mene.. Tai sitten yhtäkkiä huomaa että onkin jo ilta ja vauva aloittaa yötankkaukset, silloin ei sovi pumpun kanssa mennä väliin.. ;)
 
Meilläkin on rintapumppu kovassa käytössä.
Meillä korvikkeet aiheuttivat runsasta pulauttelua ja vatsan väänteitä, mutta rintapumppu
on pelastanut meidät. Melkein joka päivä olen pumppaillut maitoa säästöön. Säännöllisesti olen voinut "viettää omaa aikaa" rauhassa kun ei ole tarvittun jatkuvasti kytätä kelloa milloin pitää palata kotiin vauvaa syöttämään, kun pumpattua maitoa löytyy jääkaapista/pakkasesta.

En koe julkisella paikalla imettämistä itselleni mieluisaksi, joten rintapumpusta on
ollut apua esim. Huvipuisto retkellämme kun sain pumpattua maitoa. Onneksi pumppu on helppo ottaa mukaan ja menee melko pieneen tilaan.
 
Rintapumppu on ollut hyödyllinen paitsi vauvan maidonsaannin kannalta, myös oman olon kannalta. Esim. kaupunkireissujen teko ilman vauvaa olisi ollut tuskallista, jos ei olisi välillä saanut pumpattua rinnat tyhjemmiksi.
 
Meillä tyttö ei ole suostunut syömään tuttipulloista sitten ensimmäisen kerran jälkeen. En ole ollut erossa tytöstä 5-10 minuuttia pidempää aikaa.

Pumpun käyttö olisi jäänyt vähälle, ilman minulla ilmaantunutta kohtutulehdusta.
Nyt se on ollut tosi tarpeen ja paljon olen sitä käyttänyt.
Joudun antibioottikuurin takia lypsämään lääkkeen oton jälkeisen maidon pois, jotta voin imettää vauvaa "suht turvallisesti". (Lääkärin ohjeistus)
3 kertaa vuorokaudessa olisi työlästä pumpata muunlaisella pumpulla. Ainu medela swing on helpottanut urakkaa huomattavasti. :)
 
Meillä tähän päivään asti pumppu on ollut kaksi tai kolme kertaa vuorokaudessa minun kanssa hyvä kaveri.

Edelleen positiivisinä asioina mainitsen nopeuden, ja hiljaisuuden.

Negatiivisenä aavistuksen liian hellävarainen ja osia ärsyttävä pestä, kun niin monta.

Tähän asti testaamistani pumpuista paras pitkä kestoisessa käytössä (kun maito on tiukassa, paras on silloin ainun mini electric). Ja minä olen testannut noin 15erilaista pumppua :D
 

Yhteistyössä