Ainoa siskoni....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Yksi ainoa sisko ja ei olla läheisiä. On niin surullista, että elämä vienyt erisuuntiin. Ei nyt varsinaisesti olla riidoissa mutta ei ehkä kovin lämpimät välit. Siskoni on hyvin erilainen kuin minä ja hänellä ei ole elämä mennyt ihan niin kuin olisi ehkä toivonut, osa omia valintoja, osa sattumaa. Sisko on katkeranoloinen minulle /meidän perheelle ja hänellä muutenkin eri kiinnostuksen kohteet. ;Lisäksi en ymmärrä hänen tapaansa olla äiti, hän ei mielestäni huolehdi lapsensa tarpeista kunnolla (ei nyt varsinaisesti laiminlyö..)

Olisi ihanaa jos sisko olisi sukulaissielu, mutta kun ei. Lisäksi tuntuu, että välit omiin vanhempiinikin ovat jotenkin viilenneet. Onneksi on sitten ystäviuä ja miehen perhe , joka on kuin omani, mutta eihän se korvaa lapsuuden perhettäni...

[QUOTE="niin";24249067]Mutta onneksi SINÄ olet täydellinen :)[/QUOTE]

No enhän minä nyt ole sanonut olevani täydellinen. Kumma palsta tää. Tulin lähinnä purkamaan mieltä kun ei nyt ole tässä ketään muuta. Lähinnä kirjoitin omista tuntemuksistani, kirjoitukseni pääpaino oli niissä, eikä kenenkään syyttämisessä.

Voin yrittää lohduttaa sillä, että välit vaihtelee. Joskus loitonnutaan, joskus taas lähennytään. Etkö edes vanhemmilta voi kysyä, miksi tuntuu vähän viileältä?

[QUOTE="vieras";24249022]Sisko on katkeranoloinen minulle /meidän perheelle ja hänellä muutenkin eri kiinnostuksen kohteet. ;Lisäksi en ymmärrä hänen tapaansa olla äiti, hän ei mielestäni huolehdi lapsensa tarpeista kunnolla (ei nyt varsinaisesti laiminlyö..)

Olisi ihanaa jos sisko olisi sukulaissielu, mutta kun ei. Lisäksi tuntuu, että välit omiin vanhempiinikin ovat jotenkin viilenneet. Onneksi on sitten ystäviuä ja miehen perhe , joka on kuin omani, mutta eihän se korvaa lapsuuden perhettäni...[/QUOTE]

No miten tämä pitäisi ymmärtää, sinä olet hyvä ihminen ja sinua harmittaa kun muut ei osaa olla niin hyviä? Mutta samaan aikaan vingut kuinka sinulla on vaan ystäviä mutta eihän he korvaa sitä sukulaisuutta

[QUOTE="harmaa";24249154]No miten tämä pitäisi ymmärtää, sinä olet hyvä ihminen ja sinua harmittaa kun muut ei osaa olla niin hyviä? Mutta samaan aikaan vingut kuinka sinulla on vaan ystäviä mutta eihän he korvaa sitä sukulaisuutta[/QUOTE]

No sen voisi ymmärtää siten, kuten kirjoitin. Ei ole kyse mistään absoluuttisesta minun/siskoni hyvyydestä/pahuudesta, sellaista en kirjoittanut lainkaan. Mutta totta on , että tietyt asiat hiertää ja sanoin, että olemme erilaisia, en koe olevani parempi ihminen tmv. Mutta siskon on kyllä katera meille ja se ei tee hyvää ihmissuhteisiin...no eipä olisi kannattanut tänne ehkä kirjoittaa, tahallaan ymmärretään väärin ja vääristellään, kiitos vaan.

[QUOTE="viiraska";24249128]Voin yrittää lohduttaa sillä, että välit vaihtelee. Joskus loitonnutaan, joskus taas lähennytään. Etkö edes vanhemmilta voi kysyä, miksi tuntuu vähän viileältä?[/QUOTE]

Sepä se kun heille ei oikein voi suoraan puhua. Jos kysyy, he vastaavat ei mitään tmv. Tiedän, että äitini suree siskoni elämää ja asennetta, kun on tavallaan hieman sotkenut asioitaan ja äitini on myös harmissaan/suruissaan siskoni kun on hukassa äitiydessään, sitä tässä kummenmmin erittelemättä

Mullakin vain yksi veli, ja välit nihkeät. Ollaan jotenkin liian samanlaisia joissain asioissa, ja tulee helposti riitaa. Joissain asioissa taas liian erilaisia. Lisäksi veljeni on tehnyt jotain asioita, joita en ole antanut anteeksi.

[QUOTE="vieras";24249220]menetin ainoan siskoni keväällä. Yritä parantaa välejä kun vielä voit, en osaa muuta sanoa. Ikävä on kova...[/QUOTE]

Osanottoni. Surullista. Aikanaan olin siskolleni tukena ja vieläkin usein, mutta roskasanko en halua olla....

[QUOTE="harmaa";24249154]No miten tämä pitäisi ymmärtää, sinä olet hyvä ihminen ja sinua harmittaa kun muut ei osaa olla niin hyviä? Mutta samaan aikaan vingut kuinka sinulla on vaan ystäviä mutta eihän he korvaa sitä sukulaisuutta[/QUOTE]

En tajua miksi pitää tulkita asiat aina ilkeimmällä mahdollisella tavalla:O Minusta ap pohti asioita varsin asiallisesti, ei haukkunut siskoa, totesi vain etteivät tällä ole asiat ihan kunnossa, mutta haluaisi silti olla tekemisissä.

Minusta se on kurjaa, jos ollaan katkeria vanhemmille hamaan vanhuuteen saakka. Minusta jossain vaiheessa pitäisi luovuttaa ja todeta että minä olen aikuinen ihminen ja vastuussa omasta onnellisuudestani, vanhemmat ovat mitä ovat. Vanhemmilta (ja muilta sukulaisilta) kannattaa yrittää ottaa vastaan se hyvä mitä he pystyvät tarjoamaan ja koittaa pärjätä mahdollisten huonojen asioiden kanssa. Itse kävin pitkän terapian nuoruusiässäni, kun lapsuuteni oli niin rankka, mutta en ole enää katkera (nuoruusiässä olin). Vanhemmillani oli vaikeaa itsensä kanssa ja ymmärrän sen. Olen nyt onnellinen, enkä haluaisi enää muuttaa lapsuuttani, koska haluan olla minä kaikkine kokemuksineen ja elämän opetuksineen.

Yhteistyössä