Ainaista valitusta äippäpakkauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesimeloni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vesimeloni

Jäsen
31.07.2010
89
0
6
Kiivaana käy taas keskustelu uudesta äitiyspakkauksesta. Pakko sanoa, että en voi ymmärtää, miten kukaan kehtaa valittaa kyseisestä pakkauksesta! Kyseessä on ilmaisia vaatteita/tarvikkeita vauvalle, joita ei tietenkään ole pakko ottaa vastaan, jos ei miellytä. Yrittäkää ymmärtää, ettei voi koota sellaista pakkausta, joka täysin miellyttäisi kaikkia. Jos on väriä, niin valitetaan, kun on niin räikeää ja värit on ainakin vääriä. Jos on hillittyä, niin on tylsää ja taas väärää sävyä. Jos on kuvia, ne on vääränlaisia, jos ei ole kuvia, on vaate taas tylsä.
Oikeasti ihmiset, ollaan onnellisia, että meillä suomessa on mahdollisuus äitiyspakkaukseen, se on suuren suuri apu monelle pienituloiselle perheelle! Ja jos oikeasti ei ole mitään hyvää sanottavaa pakkauksesta, vaan valittaa vuodesta toiseen, niin sitten kannattaa se avustus ottaa rahana ja ostaa sillä jotain mieluista.
Ja jos se rahakin on niin onnettoman pieni (kuten moni valittaa), niin ei kai sitäkään ole pakko ottaa vastaan?
Lakatkaa valittamasta, aikuiset ihmiset! :mad:

Mä tykkään paketista ja otan sen, mutta ei mua haittaa jos muut ei tykkää. En vaan itse ole kovin kranttu kuosien kanssa. Hyvähän se olisi, että miellyttäisi mahdollisimman monia, mutta siis rahanhan voi aina valita paketin sijaan.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23590027:
Mä en taas ymmärrä miksi ei saa valittaa. Mikä hittolainen suomalaisia vaivaa kun pitää kaikki hyväksyä nöyränä ja kiitollisena (lue alistuneena).

Äitiyspakkaus on tosi hieno juttu (eikä sitä kai saa missään muualla kuin Suomessa). Ei ole pakko ottaa jos ei kelpaa, mutta siitä valittaminen on kyllä typerää.

Minä ymmärrän valittamisen tuotteesta, josta itse maksat. Mutta jos mulle annetaan ilmaiseksi laatikollinen uusia vauvan vaatteita ja tarvikkeita, niin en todellakaan alkaisi valittaa. Ja siis aikanaan olen molemmista lapsista äitiyspakkauksen ottanut. Ei jokainen vaate niissäkään ollut täysin mieluinen välttämättä (tosin en muista yhtään rumaakaan), mutta en silti kokenut joutuneeni "alistuneena hyväksymään" pakkauksen sisällön. Jos joku vaate ei miellytä, sen voi jättää käyttämättä tai lahjoittaa vaikka toiselle, jolle ilmainen vaate kelpaa.
Minusta ainainen valittaminen ilmaisista vaatteista on silkkaa kiittämättömyyttä.

pitikin käydä katsomassa kuvat ja mun mielestä kivalta näytti, tykkäsin.

jos ei vaatteet miellytä, niin sitten ottaa rahana ja pitää turpansa kiinni. Ei mitenkään voida tehdä pakkausta, joka miellyttäisi kaikkia.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23590027:
Mä en taas ymmärrä miksi ei saa valittaa. Mikä hittolainen suomalaisia vaivaa kun pitää kaikki hyväksyä nöyränä ja kiitollisena (lue alistuneena).

Niinpä.

Ja mä olin kiitollinen ja onnellinen siitä että sain pakkauksen, se oli ihana asia. Mutta silti saakai sitä mielipide olla jos ei jostain pidä. Ja palautteiden perusteella kai sitä pakkausta joka vuosi hieman muutellaan, mistä äidit tykkäävät ja mistä eivät joten mielipiteillä kai on väliä. Ja pakkauksesta myin ne mistä en pitänyt, ne kelpas kuitenkin jollekin muulle ja mä sain rahaa ostaa tilalle jotain mistä pidin - kuitenkin säilytin suuremman osan pakkauksen tavaroista.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23590091:
Mitä typerää on valittaa vaatteista joiden ulkonäkö on suoraan kuin jostain Quasimodon pers'reiästä.?

Uutisissa niitä näytettiin enkä kyllä millään voi olla samaa mieltä. Mutta eihän niitä ole pakko ottaa! Vähän ihmettelen millaiset vaatteet sulle kelpais.

[QUOTE="vieras";23590174]Uutisissa niitä näytettiin enkä kyllä millään voi olla samaa mieltä. Mutta eihän niitä ole pakko ottaa! Vähän ihmettelen millaiset vaatteet sulle kelpais.[/QUOTE]

Värikkäät. Mutta mulla ei ole tarvetta äitiyspakkaukselle. Mun nuorin vauva menee syksyllä eskariin ja lisää lapsia en halua. Kiinnostus lasten/vauvojenvaatteisiin ja -tarvikkeisiin on silti jäänyt

Minä en ymmärrä sitä että äitiyspakkausta pidetään ilmaisena! Se ei ole ilmainen, sillä maksat siitä 140 euroa. Mikäli et ota pakkausta niin saat tuon 140 euroa itsellesi. Ja aina se ei miellytä kaikkia, ja sen takia on mahdollisuus valita tuo rahasumma, jolla voi ostaa niitä vaatteita, jotka miellyttää! Että kyllähän sitä mielipiteensä sanua saa mutta että valittammaan alakas kuitenkaan...

jos mulla ei ole vauvaa tai sellaista tulossa, niin miksi en saisi sanoa, etten tykkää äp vaatteista ja muutenkin arvostella niitä?

arvostellaanhan jatkuvasti ihan kaupassa myynnissä olevia vaatteitakin palstalla ja irl.

Yhteistyössä