ainainen kutina

  • Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti
anna
Minulla on n. 4 vuotta ollut ainainen alapään kutina ja pahimpina aikoina kipu lisäksi. Olen synnyttänyt kaksi isokokoista lasta ja minua on kursittu aikalailla.

Ensin oli aina hiivatulehdus, mutta sen olen saanut pysymään poissa aamuin ja illoin otettavalla maitohappobaketeerivalmisteella.

Sitten alkoivat emätintulehdukset, mutta kun kipu ja kutina ovat pahimmillaan ja menen testiin, se ei silti näytä tulehdusta tai ylipäänsä mitään.

Eräs lääkäri sanoi, että ompelukohdat ""reistailevat"" silloin tällöin, kun 7 vuotta sitten esikoisen syntymisen jälkeen sain pahoja kiinnikkeitä, jotka piti poistaa.

Ensi kuussa menen sairaalaan, jossa alapäästä otetaan jonkinlainen koepala, jotta allergiat yms. saadaan poissuljettua. Mistä on kyse ja mitähän voi löytyä? Onko kokemuksia? Papa ok.

Mieheni on onneksi suhtautunut asiaan aika tyynesti, mutta hän ei edes tiedä kuinka monesti olen hammasta purren rakastellut, koska se koskee. Kun väliä on ollut pidemmästi, on eka kerta vielä siedettävä, mutta jo toinen kerta vaikka parin päivän päästä sattuu jo. En myöskään ole mikään ""hajuherne"", alapääni myös haisee ja vuotaa.

Nyt ymmärrätte kaikki te jotka ihmettelette miksi naiset pihtaavat. Se ei todellakaan aina ole korvien välissä vaan voi olla paha fyysinen vaiva.
 
Tuttua
Ala käyttää rakastelun yhteydessä jotain öljyä, esim. apteekin cheridal on hyvä, ei allergisoi.
Välillä voit käyttää vaginaan luonnon jogurttia. Uskomatontako? Ei, se auttaa jopa hiivainfektion ensiavuksi ja joskus parantaa tasapainon kokonaan.
Lisäksi epäkohtelias kysymys: onko varmaa, että miehesi on vain sinun kanssasi?. Ammattini vuoksi olen joutunut seuraamaan, miten naisten infektiot paranevat heti kun mies siirtyy yhden partnerin linjaan.Voi olla, että tämä kysymys ei ole kohdallasi korrekti, mutta ymmärtänet kysymykseni kun emme tunne lainkaan.Onnea sinulle.
 
auttaisiko
auttaisiko jos pistäist useasti rasvaa sinne alapäähän esim. tosi hyvä on bebanthen (voide/salva, on paksumpaa)? joku kuulemma on sillekkin allerginen mikä lienee tosi harvinaista.
 
Bepanthen
Parissa muussa ketjussa on juuri keskusteltu siitä, että Bepanthenia eivät kaikki gynekologit suosittele, koska se sisältää villarasvaa ja voi ärsyttää entisestään herkkiä limakalvoja.

Parempia ovat mm. apteekista saatava Ceridal ja ACO Intim-tuotteet.
 

Yhteistyössä