aina ne vaan jaksaa tätäkin asiaa pohtia, sota oli ja sota meni

vierailija
Elokuva muistuttaa meitä siitä miten rankkojen asioiden kautta olemme itsenäisyytemme saaneet. Käykää katsomassa sankarihautausmailla minkä ikäisiä "tuntemattomia" on sodassa kaatunut. Olisitko itse valmis lähtemään 17 vuotiaana taistelemaan tai lähettämään lapsesi sotaan?
 
vierailija
Elokuva muistuttaa meitä siitä miten rankkojen asioiden kautta olemme itsenäisyytemme saaneet. Käykää katsomassa sankarihautausmailla minkä ikäisiä "tuntemattomia" on sodassa kaatunut. Olisitko itse valmis lähtemään 17 vuotiaana taistelemaan tai lähettämään lapsesi sotaan?
Viime sodissa 17-vuotiaat olivat vapaaehtoisia, eli valtio ei heitä vienyt pakolla tykinruoaksi.

Lisäksi jatkosota oli suomalaisten hyökkäyssota, eli emme olleet oikeudettoman hyökkäyksen uhreja.
 
Elokuva muistuttaa meitä siitä miten rankkojen asioiden kautta olemme itsenäisyytemme saaneet. Käykää katsomassa sankarihautausmailla minkä ikäisiä "tuntemattomia" on sodassa kaatunut. Olisitko itse valmis lähtemään 17 vuotiaana taistelemaan tai lähettämään lapsesi sotaan?
olis se kamalaa laittaa oma lapsi rintamalle sotimaan. ja elää sitten koko ajan pelko perseessä. mutta näin ne äidit on joutuneet sota-aikana tekemään
 
vierailija

Yhteistyössä