Aina käynnistetty synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-t harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

J-t harmaana

Vieras
Neljättä muksua tässä toivotaan ja jo etukäteen aloin miettimään, että mahtaako olla mahdollista että käynnistyksestä sovittais jo hyvissä ajoin. Itellä on kolme raskautta takana eikä yhdenkään aikana oli koskaan tullut ainuttakaan oikeaa supistusta. Yksikään raskaus ei myöskään oo käynnistynyt itellään. Viimeisin meni jo pari viikkoa yli lasketun eikä tuolloinkaan ollu vielä mitään tapahtunut kohdunsuulla.

Oon jo miettinyt, että puuttuuko mun kropasta se "jokin" mikä synnytyksen käynnistää vai mistä on kyse.....

en kyllä usko,että noilla kriteereillä sovitaan käynnistystä etukäteen..koska mahdollisesti luonnollisesti alkanut synnytys on sekä äidille että vauvalle aina parempi vaihtoehto.mulla edellisessä raskaudessa ei myöskään ollut mitään supistuksia,kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään,kun käynnistettiin vkolla 42+3..
nyt mennään 40+3 ja supistuksia ei näy,liitoskipuja on kyllä ollut kohtalaisesti..eipä tässä auta,kun odottaa vaan..jostain luin,että yliaikaisuus on geeneistä kiinni tai jotain..

Minulla on sama juttu. Kaikki viisi synnytystä on käynnistetty suunnilleen kohdalla 41+5 ja synnytykset etenivät vaikeasti ja vaativat runsaan lääkietipan supistusten ylläpitoon. Omat supistukset eivät vaan riittäneet.

Jotain outoahan tuossa on.

Mä oon tosiaan aina ihmetellyt sitä, että ainoat supparit on tulleet sitte käynnistyksessä. Esikoisesta mulla jopa tuli korkea vedenmeno ja kaikki vedet ehti tiputella pois, mutta ei tullut supistuksia. Onneks olin sairaalassa tarkkailussa, että saatiin sitte käyntiin. Jotain mätää tässä on, jos ei kertaakaan sen 40 viikon aikana oo yhtään supistusta...? Kuinkahan pitkälle se raskaus oikein menis, jos ei ees käynnistettäin...

Yhteistyössä