Aina jotain mistä panikoin/huolestun:(

  • Viestiketjun aloittaja Pelkäävä
  • Ensimmäinen viesti
Pelkäävä
Kun yksi asia varmistuu, ettei ollutkaan syytä huoleen (siis koskien omaa terveyttäni), kaikki ok, taas kun ilmenee jokin oire tai särky tms. taas mietin pääni puhki mikä mulla on ja pelkään! :( Tämä on niin raskasta henkisesti kun tuntuu että aina pelkään jotain, luulen että vaikka kävisin kaikenmaailman kokeissa ja kuvissa, siltikin vielä pelkäisin :ashamed: :/ Tuntuu että elämäni menee hukkaan kun tällä tavalla aina pelkään.
Miten ihmeessä tästä pääsee eroon vai onko se edes mahdollista?? :(
Muita tällaisia? Onhan...
 
Marikaana
Oletkohan sairastumassa paniiikkihäiriöön tai muuhun hulluuden tunne sairauteen? Siis en sano pahalla.
Mene ihmeessä hakemaan apua, ei oireisiin, vaan siihen että pelkäät että jotain on.
Saat jotain lääkettä tai puheapua, niin olo helpottuu.
Ei sun ole tarkotus pelätä aina jotain. Se rassaa henkisesti niin paljon että sairastut pian vielä vakavammin. Masennukseen, skitsofreniaan, paniikkihäiriöön tms. Niin mulle kävi, joten kokemus puhuu.
 
Hei!
Mullekin tuli mieleen, että tilaappa seuraava aika jollekin psykiatrille.
Mä oon pelänny koko raskausajan että mun vauvalla ei ookaan kaikki hyvin, vaikka lääkärit niin vakuuttaa. Tätä taustaa vasten ymmärrän tuskasi. Jaksamisia :flower:
 
Ymmärrän tunteesi. Sairastuin paniikkihäiriöön nelisen vuotta sitten ja isona osana sitä on jatkuva ja alituinen huolehtiminen. Jos ei ole oikeaa syytä huoleen, niin voit luottaa siihen, että pahoina jaksoina keksin jonkun syyn huoleen. Sinulla ei välttämättä ole paniikkihäiriötä, mutta ehkä olet yli-stressantunut tai masentunut? Tilaa aika ammattiauttajalle, sillä pahinta on se, että alkaa pyörimään noidankehää oman päänsä sisällä, silloin katoaa kaikki perspektiivi tilanteeseen. Yksikin kerta voi auttaa puhkaisemaan 'huolikuplan', jonka sisällä ehkä olet nyt. Et ole hullu, ylikuormitettu mieli vain väsyy, olit sitten kuka tahansa. Jaksamista sinulle.
 

Yhteistyössä