Aina aamut alkaa näin ja en kestä enää kohta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma mia

Vieras
Lapset tappelee keskenään elikkä tappelevat aivan tosissaan repimällä hiuksista, lyövät päin naamaa yms kivaa. Tämä alkaa heti kun heräävät. Eivät siis sovi samaan koppiin keskenään. Ja jos tätä ei tapahdu, sitten tehdään jotain kiellettyä, esimerkiksi mennään vessaan ja tutkitaan äidin meikkejä, tai keittiön kaappeja. Sitten mamma suuttuu. Ja tätä rataa mennään KOKO VITUN PÄIVÄ. Kyllä, otan lapset mukaan kotitöihin ym.
Siitä lasten tappelusta. Kun en mä enää jaksa puuttua siihen, aikani olen siihen takertunut mutten enää jaksa edes katsoa sitä, se on kovakouraista.
Mä olen aivan umpikujassa.

kovemmat otteet sulle käyttöön,,muuta ei kai voi tehdä,olemalla ankarampi ja erottaa ne toisistaan kun tappelee,,toinen tonne istuu ja toinen tänne istuu ja jos hölistään tai tehdään jotain muuta niin aikaa lisätään,,eli arestipenkki käyttöön ja siihen joutuu hyvin pienistäkin jutuista...

Alkuperäinen kirjoittaja mamma mia:
Lapset tappelee keskenään elikkä tappelevat aivan tosissaan repimällä hiuksista, lyövät päin naamaa yms kivaa. Tämä alkaa heti kun heräävät. Eivät siis sovi samaan koppiin keskenään. Ja jos tätä ei tapahdu, sitten tehdään jotain kiellettyä, esimerkiksi mennään vessaan ja tutkitaan äidin meikkejä, tai keittiön kaappeja. Sitten mamma suuttuu. Ja tätä rataa mennään KOKO VITUN PÄIVÄ. Kyllä, otan lapset mukaan kotitöihin ym.
Siitä lasten tappelusta. Kun en mä enää jaksa puuttua siihen, aikani olen siihen takertunut mutten enää jaksa edes katsoa sitä, se on kovakouraista.
Mä olen aivan umpikujassa.

Erota niin meillä tehään toinen leikkii lastenhuoneessa toinen pihalla tai olkkarissa/makkarissa missä milloinkin!loppuu tappelu ja sit arestiin jos ei tottele..kuten kai laitat muutenkin tukanrepimisestä ja lyömisestä!

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
oih, kyllä se koti on NIIN HYVÄ PAIKKA LAPSELLE OLLA! varsinkin äreän äidin kanssa.

No voi voi taas....Jokaisen kotona olevanäidin on hymyiltävä aina ja ääntä ei saa korottaa.kun on kerran valinnut olla kotona, niin silloin kaikki negatiiviset tunteet pitää jäädyttää ja kaivaa ne esille vasta kun/jos ikinä palaa töihin.Myös kaikki mahdolliset piristeet kuuluisivat akollisina kotiäidin lääkekaappiin ettei vaan koskaan, ikinä tunnu pienintäkään väsymystä!
Vaikka lapset kaataisivat seinät niin hymyä vaan siskot!!!

Älä vingu iteppähän lapsillesi opetat ettei mistään rangaista lapsi saa koskea AIOKUISTEN tavaroihin yms...Kuria nainen kuria!Jos et jaksa rangaista/hoitaa muksuja sit töihin!

niin ja ap.lle.
Useimmiten on rankkaa komentaa ja kieltää kokoajan, mut kyllä taas kohta koittaa seesteisempi aika.Siihen asti tsemppiä ja erota heti lapset toisistaan kun alkavat vähänkin kähistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Usein se huutaminen jää äidille päälle ja se on raivostuttavaa.

tiedän mut ku et huuda laitat arestiin sitkeesti joku päivä ei tarvii huutaa enään kun lapset tietää että rangaistus tulee jos on tuhma...ja opeta lapset kertomaan toisesta jos toinen tekee tuhmaa....

Alkuperäinen kirjoittaja näin se toimii monilapsisissa perheissä:

tiedän mut ku et huuda laitat arestiin sitkeesti joku päivä ei tarvii huutaa enään kun lapset tietää että rangaistus tulee jos on tuhma...ja opeta lapset kertomaan toisesta jos toinen tekee tuhmaa....

Ja opeta että lapset eio koske aikuisten tavaroihin! jopa meidän 1v5kk tyttö tietää mihin ei saa koskea..ja jos kiroilet vahingossa (kunnon äitihän on tietty pyhimys) voit sanoa että aikuinen voi puhua noin on olemassa lasten ja aikuisten juttuja (samaa pätee ohjelmiinkin) ja kun olet aikuinen voit tehdä mitä haluat/kiroilla yms jos oikeesti sit vielä haluat. Ole aikuinen lapsi ja aikuinenhan eivät ole tasa-arvoisia vaan aikuisen tehtävä on olla auktoriteetti välillä ikäväkin lapselle...

Niin meilläkin vaikka on neljä lasta!

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Niin meilläkin vaikka on neljä lasta!

Tarkoitin sitä usein käsimerkki riittää juttua....

meillä on kans hyväksi todettu tuo arestipenkki,nykyään ei siellä enää paljoo lapset ookkaa ku ei tarvii ku sanoa et penkki kutsuu nii alkaa tappelut loppuun.koitahan ap jaksaa,ei tämä aina herkkua oo tämä kotona lasten kans olo.

Yhteistyössä