Aikuisten juhlat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sankari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sankari

Vieras
Kuinkahan paljon pitäisi varata tarjottavaa 20 hengelle?

Jos tekisi:
-makaroni- + tuoresalaattia
-pasteijoita
-coctailpiirakoita
-patonkia
-sipsit, dipit yms.

Tarjoaisiko vielä lisäksi pikkunekkeja/lihapullia? Voileipäkakkua?

+booli

Lihapullat ja nakithan toimii aina. Muista myös että kurkut, porkkanat ym. voi hyödyntää dipattavaksi. Ja älä välitä tuosta makaroni/pasta -jutusta. Meillä kotona sanotaan kyllä makaronisalaatti vaikka pitaisi hienostellen sanoa pastasalaattia... :)

Hyvältä kuulostaa sun lista, mutta lisää tosiaan kasviksia dipattaviin. Sit suosittelen tekemään esim. pasteijoiden tilalle kinkku-metwursti-juustorullia. Eli kaulitset torttutaikinaa ohuemmaksi ja levität päälle esim. Viola-tuorejuustoa, mtwursti-kinkkusuikaleita ja juustoraastetta. Kääri rullalle ja leikkaa n. 1cm paksuisia kiekkoja ja paista n. 225 astetta kunnes ovat kypsiä. On hyviä ja kaikki menee varmasti!

Nykyään, kun kaveripiirin juhlista suuri osa on lastenjuhlia, nakit ja lihapullat on kärsinyt inflaation. Itse tarjoaisin savulohta ja vaikka paahtopaistia tai leikkeleitä tms. Voileipäkakkukin on ok, mutta aika työläs ja arvostusta ainakin omissa tutuissa saisin eniten mummoilta. On tainnut nuo tarjottavat muuttua vuosien varrella. Nykyään tapakset kuten marinoidut mozzarellat, aurinkokuivatut tomaatit ja oliivit innostaa monia enemmän kuin voileipäkakku ja karjalanpiirakat. Ei sillä, että noissakaan olisi mitään vikaa. Mulle maistuu kaikki :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Tarkoitat varmaan pastasalaattia etkä makaroni?

Pasta tai makaroni, samaa tavaraa...

"Makaroni on koneellisesti valmistettu pastalaji."
"Makaroni ja spagetti ovat Suomen tunnetuimpia pastalajikkeita."
"Pasta on tyypillisesti vedestä ja vehnäjauhoista valmistettu elintarvike."

:D

AP:lle, hyvältä kuulostaa lista!

Alkuperäinen kirjoittaja Tee tätä salaattia!:
Maailman parasta pastasalaattia:

http://pastanjauhantaa.blogspot.com/2007/01/pasta-salamisalaatti.html

Tää näyttää herkulliselta!

Kuinka kauan tommonen pastasalaatti muuten säilyy jääkaapissa? Jonkun pari päivää? Ajattelin että jos ihan arkiruoan lisukkeeksi tekisi joku päivä.

On ollu meillä kolmisen päivää, siinä ajassa on kyllä jääkaapista hävinny :D

On kyllä aika tuhti, joten lisukkeenä varsin täyttävä. Käy ihan pääruuaksikin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Nykyään, kun kaveripiirin juhlista suuri osa on lastenjuhlia, nakit ja lihapullat on kärsinyt inflaation. Itse tarjoaisin savulohta ja vaikka paahtopaistia tai leikkeleitä tms. Voileipäkakkukin on ok, mutta aika työläs ja arvostusta ainakin omissa tutuissa saisin eniten mummoilta. On tainnut nuo tarjottavat muuttua vuosien varrella. Nykyään tapakset kuten marinoidut mozzarellat, aurinkokuivatut tomaatit ja oliivit innostaa monia enemmän kuin voileipäkakku ja karjalanpiirakat. Ei sillä, että noissakaan olisi mitään vikaa. Mulle maistuu kaikki :D

Minä en osaa ollenkkaan syödä noita tapaksia, aurinko kuivatut tomaatit ja oliivit varsinkin yököttää. Kai olen vähän juntti tai sitten vielä lastenjuhla-tasolla... Graavilohi, cocktail-piirakat, savukalasalaatti, voileipäkakku... tämä lista on enemmän mun "tyyliä", sopii lapsille ja aikuisille, muttei ihan tuota lihapulla-linjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tikitin:
makaroni on pastaa mutta pasta ei ole makaronia :laugh:

:laugh: itsellesi. Tota on yritetty väen väkisin takoa suomalaisten päihin viimeiset 10 vuotta. Ja tiiättekö mitä: telkusta tuli viime viikolla joku ruokaohjelma italialaisesta ruuasta, ja mitä siinä kerrottiinkaan? Tietyllä alueella etelä-Italiassa kaikkea pastaa kutsutaan makaroniksi :) Niin se vaan siellä on. Nauretaanko heille? Ei tietenkään!

Yhteistyössä