Aikuisopiskelu hoitovapaalla..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jjt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jjt

Vieras
Hei, sain juudi tiedon pääseväni koluun joka on aikuisopiskelua/etäopiskelua. Koulupäiviä on kaksi viikossa ilta-aikaan ja ne onnistuu toki mutta kunka paljon on muita tehtäviä, verkko-opiskelua yms? Onko kellään kokemusta tästä? Sain kyllä paljon infoa hakutilaisuudessa, mutta eivät antaneet tarkkaa kuvaa kuinka paljon sitä loppujen lopuksi on.

Onko kukaan opiskellut aikuisopintoja työn tai latenhoidon ohella, kokemuksia? Tarkoitus olisi saada nämä merkonomin opinnot hoitovapaalla siihen pisteeseen että enää työharjottelut jäisivät siihen kun aloitan työt aikasintaan vuoden alussa 2014.

Jotkut opiskelevat työn ja lastenhoidon ohessa, että eiköhän se suju pelkästään lasten hoidon kera. Itse olen monimuotona opiskelemassa restonomiksi ja kyllä niistä tehtävistä suoriutuu, kunhan tekee kun siihen on aikaa, eli lapsen nukkuessa.

kiitos vastauksesta!sitä juuri haenkin ettei tarvitse olla töissä ja koulussa samaan aikaan niin jää aikaa lapsille. mietin vaan noita verkko-opetuksia ja koti sekä ryhmätehtäviä että kuinka niitä tulee. mies töissä varsinkin talvena jatkuvalla syötöllä. onneksi on isovanhemmat, jotka voi katsoa lapsia jos vaikka verkko-opiskelutunti on sillon kun lapset hääräävät jaloissa. mulla 6kk ja 3v niin aikas härdelliä tää on. siihen oon kyllä valmistautunut että se pienikin oma-aika mitä tällä hetkellä on, menee kouluhommiin..

Minä olen opiskellut amk-tutkintoa nuortenlinjalla, valmistun tulevana jouluna. Haastetta hommaan tuo kaksi lasta ja reissutyötä tekevä mies, mutta hengissä olen selvinnyt ja koulukin on sujunut, vallan hyvillä arvosanoilla! Vaatii vaan organisointia ja päättäväisyyttä, että tekee kouluhommat lasten nukkumaanmenon jälkeen eikä esim. surffaile iltakausia netissä tai katsele telkkaria. Kotihommat on ehkä jääneet vähän vähemmälle, mutta sekin on ollut tietoinen valinta (ei siis enää imuroida koko taloa 2x/vko jne).

Tilanteessasi siis uskoisin pärjääväni vähintään yhtä hyvin kuin nytkin, käyn nyt siis koulussa arkipäivisin 8-16, siihen päälle sit kaikki kirjalliset tehtävät jne. Tsemppiä!

No ei meillä ainakaan ole mitään tiettyä tuntia, jolloin pitäis olla paikalla, ja mahdotontahan se olisi, jokainen on omissa töissään. Kyllä se pelaa meillä niin, että kontaktijaksoilla annetaan tehtävät, ja ne tehdään ja palautetaan tiettyyn päivään mennessä moodlessa eli koulun käyttämällä verkkopohjalla. Jos on esimerkiksi kotitentti, se aukeaa tiettynä päivänä ja on auki vaikka viikon, siinä on luultavasti myös aikaraja jona aikana se pitää palauttaa, esimerkiksi 2 tuntia ja se menee kiinni ellei sinä aikana palauta, ja sitten joutuu uusintatenttiin koululle.

koulutusrahasto.fi, jos sulla on työpaikka olemassa. Eli jäätkin hoitovapaan sijasta opintovapaalle ja jos työvuosia on takana tarpeeksi, niin saat ansiosidonnaista opintorahaa kotihoidontuen lisäksi. Mutta vaaditaan siis opintovapaa, aiempi ammattitutkinto ja riittävästi työvuosia.

Uusimmat

Yhteistyössä